Storekatta Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Søndag skal vi ha konfirmasjon, og alt står på huet her - sukk -. Vanligvis er jeg den verbale her i huset, men jeg har lyst til at mannen min skal tale for konfirmanten, og det har jeg forsåvidt fått overtalt ham til. Men når er rett tidspunkt? Under maten en eller annen gang? Er så lenge siden jeg har vært i konfirmasjon, at jeg husker ikke... 0 Siter
flisa Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 jeg startet med å ønske velkommen - og så tok jeg talen da - og så sa jeg at vi kunne forsyne oss - da kunne jeg også nyte av maten - hehe 0 Siter
Gemini Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Under maten ja, og da selvsagt ikke rett etter at varmrett er servert, men gjerne mellom retter eller serveringer. 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Talene, så vidt jeg husker, pleier å foregå med jevne mellomrom under måltidet. Om det ikke er en velkomsttale da. 0 Siter
Gjest LionQueen Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Vi hadde et par sanger også vi, i tillegg til tale. Først ønsket vi jo velkommen. Så hadde vi forrett. Så en sang. Hovedrett første gang. Så tok jeg talen. Så hovedrett andre gang. Siste sangen, og så desserten. Og så var det en takk-for-maten-tale kombinert med noen ord til konfirmanten fra et annet familiemedlem. Husk bare å informere de som serverer slik at de holder igjen serveringa. Forøvrig så er det jo du som bestemmer hvordan du vil ha det, men det fugnerte bra for oss iallefall. Pass BARE på å ha få vers på sangene! Lange sanger er pyton. Tre, toppen fire vers holder lenge. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.