Gå til innhold

Tale i konfirmasjon, når?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søndag skal vi ha konfirmasjon, og alt står på huet her - sukk -. Vanligvis er jeg den verbale her i huset, men jeg har lyst til at mannen min skal tale for konfirmanten, og det har jeg forsåvidt fått overtalt ham til. Men når er rett tidspunkt? Under maten en eller annen gang? Er så lenge siden jeg har vært i konfirmasjon, at jeg husker ikke...

Fortsetter under...

Skrevet

jeg startet med å ønske velkommen - og så tok jeg talen da - og så sa jeg at vi kunne forsyne oss - da kunne jeg også nyte av maten - hehe

Skrevet

Under maten ja, og da selvsagt ikke rett etter at varmrett er servert, men gjerne mellom retter eller serveringer.

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Talene, så vidt jeg husker, pleier å foregå med jevne mellomrom under måltidet. Om det ikke er en velkomsttale da.

Gjest LionQueen
Skrevet

Vi hadde et par sanger også vi, i tillegg til tale. Først ønsket vi jo velkommen. Så hadde vi forrett. Så en sang. Hovedrett første gang. Så tok jeg talen. Så hovedrett andre gang. Siste sangen, og så desserten. Og så var det en takk-for-maten-tale kombinert med noen ord til konfirmanten fra et annet familiemedlem.

Husk bare å informere de som serverer slik at de holder igjen serveringa.

Forøvrig så er det jo du som bestemmer hvordan du vil ha det, men det fugnerte bra for oss iallefall. Pass BARE på å ha få vers på sangene! Lange sanger er pyton. Tre, toppen fire vers holder lenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...