Gjest Batseba Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Inspirert av tråder om rens av ovn, så har jeg klart å få selve ovnen ren, men ikke ovnskuffen og platene. Har overtatt etter tidligere leieboere som har vært grisete og slurvete med ovnen. Hva gjør dere med slike innbrente greier? Må jeg kaste dem rett og slett? 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Er det egentlig så farlig med det innbrendte? Det blir jo sterilt siden det har vært i så høy varme. 0 Siter
keinstein Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Lut løser opp all sot og fastbrent fett, men bruk vernebriller og syrehansker. Vanlige briller hjelper ikke, og oppvaskhansker kan det være hull i. Pensle på sterk blanding, vent 10-20 min og spyl av, skrubb. Gjenta pensling og spyling/skrubbing til det er rent. Hold unger og andre folk på en mils avstand. 0 Siter
Gjest BattleClown Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Er det egentlig så farlig med det innbrendte? Det blir jo sterilt siden det har vært i så høy varme. Enig. Jeg tror det er rimelig tøffe levevilkår for bakterier i en ovn, spesielt de dagene man lager lasagne 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.