Gå til innhold

Valg av eiendomsmegler

Anbefalte innlegg

Gjest kronerogøre
Skrevet

Ja, nå har vi endelig gått til det store skrittet å kjøpe nytt hus. Nå gjenstår det bare å selge det gamle. Men her i jungelen av meglere blir jeg ganske forvirret. Alle er de flinke til å prate for seg, men pris og strategi, provisjon er ulik. Det viktigste for oss er i bunn og grunn at de er effektive og følger godt opp alle som er interesserte. Lurer på om det er noen som kan dele gode og dårlige erfaringer med valg og bruk av meglere. De det står om er Notar, Ring, Krogsveen og Remax. På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke megler, bare en som kan sikre oppgjøret for deg. F eks banken eller en advokat.

Skrevet

Heisann:-)

Når jeg skulle selge min leilighet for 1års tid siden gjorde jeg avtaler om en "prat" med 4 forskjellige meglere/firmaer. De kom alle hjem til meg(på forskjellige tidspunkt selvfølgelig), og jeg fikk muligheten til å se/høre hva de stod for, hva de mente jeg kunne gjøre for å gjøre leiligheten mest mulig attraktiv, og hva de skulle ha for å ta oppdraget.

Jeg satte så de to jeg kunne tenke meg å bruke opp mot hverandre i forhold til pris, og fikk dermed presset prisen godt nedover.

PS: Sjekk grundig hva tilbudet du får egentlig inneholder. De er veldig flinke til å kamuflere utgifter, jeg krevde å få de til å konkretisere utgiftene med en detaljert oversikt etter først å fått 4 tilbud jeg ikke forstod stort av.

Husk at megleren din kommer til å tjene MASSE penger på deg og at du derfor godt kan stille krav til vedkommende.

Masse lykke til;-)

Gjest MIssfornøyd med aktiv eiendom avd. Rykkin
Skrevet

Vi har brukt Aktiv eiendom og anbefaler di i alle fall ikke.

Særlig ikke meglerkontoret dems som likker på Rykkin. Skikkelig dritt firma.

Men ellers tror jeg det er viktigere og finne Meglern enn hvilken kjede di er medlem av.

MVH

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...