Gjest Trist å se Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Hva er galt med foreldre nå for tiden? Er de opptatt av karriere, eller bare av å pleie seg selv? Jeg jobber nå på en SFO og mange foreldre leverer barna sine klokka syv om morgenen og henter dem ikke før halv fem om ettermiddagen. ER dere da klar over at barna er borte i over 9 timer?? Min teori er at foreldrene blir mer og mer egosentriske og vil ha i pose og sekk. Har de ikke jobb å passe på så skal de passe seg selv (egenpleie.....) Det jeg stusser mest over er fredagene. Da burde jo foreldrene vært ivrige og hentet barna sine tidlig. Men nei. Da er det flest barn igjen sent. Klokka halv fem er det ennå igjen 10 barn. Dette samfunnet er egosentrist og foreldrene på rundt 35-40 er svært egosentriske, desværre. Jeg ser mange barneskjebner i min jobb og mange ustabile og egosentrise og umodne foreldre. Min mening er at noen av foreldrene, tross sine noen av 30 år burde vært voksne før de fikk barn. Andre burde sakket ned på karrieren sin. Det er en trist utvikling. Hva mener dere? 0 Siter
flisa Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Det er helt normalt - alternativet er at barna ordner seg selv og går til skolen alene - og hjem igjen, men da hadde ikke du visst at de var alene. SFO er jo for å trygge både voksne og barn - fordi man har normal arbeidsdag - og litt kjøretid etc. På SFO skal jo ungene ha den leketiden de trenger med kamerater - og så er det kvelden med foreldrene fra halv 5 og til de legger seg. Det er bare sånn det er. Det er ikke noe problem. Unger trenger ikke å sitte på fanget til mor og far hele tiden.DE rykker i tjoret og vil ut i verden. 0 Siter
Gjest Trist å se Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Det er helt normalt - alternativet er at barna ordner seg selv og går til skolen alene - og hjem igjen, men da hadde ikke du visst at de var alene. SFO er jo for å trygge både voksne og barn - fordi man har normal arbeidsdag - og litt kjøretid etc. På SFO skal jo ungene ha den leketiden de trenger med kamerater - og så er det kvelden med foreldrene fra halv 5 og til de legger seg. Det er bare sånn det er. Det er ikke noe problem. Unger trenger ikke å sitte på fanget til mor og far hele tiden.DE rykker i tjoret og vil ut i verden. Og dermed er det normalt at foreldrene er mer opptatt av andre ting enn sine egne barn? 0 Siter
flisa Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Og dermed er det normalt at foreldrene er mer opptatt av andre ting enn sine egne barn? De må på jobben, vi lever av de pengene vi tjener på jobben, hus, mat klær hobbyer etc. etc. Tror ikke verden hadde gått rundt om vi alle var hjemme. Ikke alle har råd til at en skal være hjemme engang. 0 Siter
Gyda Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 I går hadde jeg fri, og vi bor rett ved skolen. Datteren min, som går i andre klasse, slutter kl 1230 på torsdager, og spurte om hun kunne gå hjem når hun ville. "Ja, selvfølgelig", svarte jeg. "Jeg er jo hjemme." Klokka 1610 kom hun hjem, glad og fornøyd. Da hadde hun fått lekt masse med venninnene sine, vært på leksehjelpen og gjort alle leksene, og var klar for middag. Hun trives altså så godt på SFO - der har hun jo masse lekekamerater - at hun heller valgte det enn å gå tidlig hjem. Vel - kanskje du skal være stolt av å jobbe et sted hvor barna ofte vil være av egen fri vilje? (Ellers ser jeg poenget ditt. Jeg ville bare få fram en liten nyanse.) 0 Siter
flisa Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 I går hadde jeg fri, og vi bor rett ved skolen. Datteren min, som går i andre klasse, slutter kl 1230 på torsdager, og spurte om hun kunne gå hjem når hun ville. "Ja, selvfølgelig", svarte jeg. "Jeg er jo hjemme." Klokka 1610 kom hun hjem, glad og fornøyd. Da hadde hun fått lekt masse med venninnene sine, vært på leksehjelpen og gjort alle leksene, og var klar for middag. Hun trives altså så godt på SFO - der har hun jo masse lekekamerater - at hun heller valgte det enn å gå tidlig hjem. Vel - kanskje du skal være stolt av å jobbe et sted hvor barna ofte vil være av egen fri vilje? (Ellers ser jeg poenget ditt. Jeg ville bare få fram en liten nyanse.) Nettopp - jeg måtte ofte DRA ungene fra SFO jeg - særlig når de var større. 0 Siter
Gjest Trist å se Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 I går hadde jeg fri, og vi bor rett ved skolen. Datteren min, som går i andre klasse, slutter kl 1230 på torsdager, og spurte om hun kunne gå hjem når hun ville. "Ja, selvfølgelig", svarte jeg. "Jeg er jo hjemme." Klokka 1610 kom hun hjem, glad og fornøyd. Da hadde hun fått lekt masse med venninnene sine, vært på leksehjelpen og gjort alle leksene, og var klar for middag. Hun trives altså så godt på SFO - der har hun jo masse lekekamerater - at hun heller valgte det enn å gå tidlig hjem. Vel - kanskje du skal være stolt av å jobbe et sted hvor barna ofte vil være av egen fri vilje? (Ellers ser jeg poenget ditt. Jeg ville bare få fram en liten nyanse.) Jeg snakker jo seff ikke om foreldre som deg, det er en fryd å se foreldre som slipper ut ungene sine og ikke holder på dem, det er svært viktig. Det jeg bekymrer meg for er de som helst vil slippe sine barn, det er nok av dem har jeg erfart - dessverre 0 Siter
Gjest Trist å se Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Nettopp - jeg måtte ofte DRA ungene fra SFO jeg - særlig når de var større. Det er ikke det jeg snakker om 0 Siter
Gjest er min oppfordring Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 En del får barn kun fordi "det er slik det skal være". "Man må ha barn for å bli lykkelig, man lever ikke noe vellykket liv dersom man ikke har barn" osv. osv. Jeg mener at det er mange som har fått barn og som overhodet ikke burde hatt noen, fordi de ikke greier å ta seg av dem på skikkelig vis. En annen ting er at noen burde senket kravene for levestandarden. Det er masse duppeditter og ting man bruker penger på og som egentlig er totalt unødvendig. Det er såpass dyrt å leve i dag for mange at både mor og far må jobbe fulltid og vel så det, og da blir det mindre tid igjen til barna. Senk kravene til materiell standard så dere slipper å jobbe så mye, og ta dere mer tid til ungene deres! 0 Siter
Gjest Trist å se Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 De må på jobben, vi lever av de pengene vi tjener på jobben, hus, mat klær hobbyer etc. etc. Tror ikke verden hadde gått rundt om vi alle var hjemme. Ikke alle har råd til at en skal være hjemme engang. Jeg tror ikke du forstår poenget. Hadde du overlatt ditt barn klokka 0700 om morgenen til 1630 om ettermiddagen? Det er faktis 9,5 timer....... 0 Siter
flisa Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 En del får barn kun fordi "det er slik det skal være". "Man må ha barn for å bli lykkelig, man lever ikke noe vellykket liv dersom man ikke har barn" osv. osv. Jeg mener at det er mange som har fått barn og som overhodet ikke burde hatt noen, fordi de ikke greier å ta seg av dem på skikkelig vis. En annen ting er at noen burde senket kravene for levestandarden. Det er masse duppeditter og ting man bruker penger på og som egentlig er totalt unødvendig. Det er såpass dyrt å leve i dag for mange at både mor og far må jobbe fulltid og vel så det, og da blir det mindre tid igjen til barna. Senk kravene til materiell standard så dere slipper å jobbe så mye, og ta dere mer tid til ungene deres! Snakk for deg sjøl :-) 0 Siter
flisa Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Jeg tror ikke du forstår poenget. Hadde du overlatt ditt barn klokka 0700 om morgenen til 1630 om ettermiddagen? Det er faktis 9,5 timer....... Ja, det har jeg da mått gjort mange ganger. 0 Siter
Gjest Trist å se Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 En del får barn kun fordi "det er slik det skal være". "Man må ha barn for å bli lykkelig, man lever ikke noe vellykket liv dersom man ikke har barn" osv. osv. Jeg mener at det er mange som har fått barn og som overhodet ikke burde hatt noen, fordi de ikke greier å ta seg av dem på skikkelig vis. En annen ting er at noen burde senket kravene for levestandarden. Det er masse duppeditter og ting man bruker penger på og som egentlig er totalt unødvendig. Det er såpass dyrt å leve i dag for mange at både mor og far må jobbe fulltid og vel så det, og da blir det mindre tid igjen til barna. Senk kravene til materiell standard så dere slipper å jobbe så mye, og ta dere mer tid til ungene deres! ER min mistanke og også oppfordring. Håper folk tenker seg om før de får barn. Jeg tror mange får barn for statussymbol..dessverre... 0 Siter
flisa Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Det er ikke det jeg snakker om Da var klokka over halv 5 altså - og hun hadde vært der fra morgenen klokka 7. 0 Siter
flisa Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 ER min mistanke og også oppfordring. Håper folk tenker seg om før de får barn. Jeg tror mange får barn for statussymbol..dessverre... Man får jo barn KUN av egoistiske grunner -ellers ville jo alle adoptert noen som ikke har foreldre. 0 Siter
Gyda Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Jeg tror ikke du forstår poenget. Hadde du overlatt ditt barn klokka 0700 om morgenen til 1630 om ettermiddagen? Det er faktis 9,5 timer....... Så lenge barna er såpass store og trives der sammen med alle vennene sine, så er det vel greit? Jeg mener forøvrig at det er litt ugreit om det alltid er det samme barnet som kommer først og blir hentet sist. Men det må vel tilhøre sjeldenhetene? 0 Siter
Gjest Trist å se Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Snakk for deg sjøl :-) Hehehe, jeg er fagperson til å snakke både for meg selv og andre. Er du mor flisa og hvordan funket det? Jeg er ikke forelder og er fornøyd med et gjennomtenkt valg 0 Siter
Gjest Settlers Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Man får jo barn KUN av egoistiske grunner -ellers ville jo alle adoptert noen som ikke har foreldre. "Man får jo barn KUN av egoistiske grunner -ellers ville jo alle adoptert noen som ikke har foreldre." Men det gjør man også av egoistiske grunner :-) 0 Siter
flisa Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 "Man får jo barn KUN av egoistiske grunner -ellers ville jo alle adoptert noen som ikke har foreldre." Men det gjør man også av egoistiske grunner :-) Ja, men man hjelper også et barn som trenger hjelp 0 Siter
flisa Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Hehehe, jeg er fagperson til å snakke både for meg selv og andre. Er du mor flisa og hvordan funket det? Jeg er ikke forelder og er fornøyd med et gjennomtenkt valg Jeg er mor til 3 og mormor til 1 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.