Gjest Trist å se Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Man får jo barn KUN av egoistiske grunner -ellers ville jo alle adoptert noen som ikke har foreldre. vel...jeg antar at du snakker for deg selv her, flisa.... 0 Siter
flisa Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 vel...jeg antar at du snakker for deg selv her, flisa.... Nei - her snakker jeg om alle - det finnes ingen annen grunn til å få barn - enn egoistiske grunner - kan du komme opp med noen så gir jeg meg ;D 0 Siter
sheba Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 tror du tar feil her, du burde iallfall ikke si at dette gjelder de fleste foreldre.. som mor selv vet jeg veldig godt at de er i sentrum av mitt liv uansett, men har det slått deg at foreldre faktisk MÅ jobbe for å gi ungene en hverdag som er nødvendig? og også at barn kanskje trives med sfo? jeg har veldig vondt for og tro at foreldre stort sett er som det du beskriver:-) 0 Siter
Gjest Settlers Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Ja, men man hjelper også et barn som trenger hjelp Joda, sånn i prinsippet kanskje, men det tror jeg ikke mange adoptivforeldre sjenker en tanke, egentlig :-) Men altså, jeg skal ikke kuppe diskusjonen her, sorry, flisa ;-o 0 Siter
Gjest Settlers Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Nei - her snakker jeg om alle - det finnes ingen annen grunn til å få barn - enn egoistiske grunner - kan du komme opp med noen så gir jeg meg ;D Der er jeg enig! Selvfølgelig får vi barn av egoistiske grunner. Hvilke andre grunner skulle det være da? For barnet (som ikke finnes ennå) sin skyld? Næh. Kun egoisme :-) 0 Siter
Gjest Trist å se Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Så lenge barna er såpass store og trives der sammen med alle vennene sine, så er det vel greit? Jeg mener forøvrig at det er litt ugreit om det alltid er det samme barnet som kommer først og blir hentet sist. Men det må vel tilhøre sjeldenhetene? Du forstår ikke poenget. Foreldre som ikke vil tilbringe tid med sine barn, er mer opptatte av seg selv. Men du må jo bare argumentere for det motsatte i det uendelige om du vil. 0 Siter
Gjest Trist å se Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Nei - her snakker jeg om alle - det finnes ingen annen grunn til å få barn - enn egoistiske grunner - kan du komme opp med noen så gir jeg meg ;D Nei nei, du får bare snakke om deg selv i denne tråden, værsågod, jeg gidder ikke å argumentere. men når jeg får barn blir det av mer enn egosistiske grunner 0 Siter
Gjest Trist å se Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Der er jeg enig! Selvfølgelig får vi barn av egoistiske grunner. Hvilke andre grunner skulle det være da? For barnet (som ikke finnes ennå) sin skyld? Næh. Kun egoisme :-) Jeg innrømmer det. Jeg ser ned på dere. Grunnen er at dere er utelukkende egoistiske. 0 Siter
flisa Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Joda, sånn i prinsippet kanskje, men det tror jeg ikke mange adoptivforeldre sjenker en tanke, egentlig :-) Men altså, jeg skal ikke kuppe diskusjonen her, sorry, flisa ;-o diskuter i vei du - jeg er egentlig på vei til senga - men jeg måtte gå forbi pc'en på veien - eller - nei, jeg gikk jo ikke forbi! hehe 0 Siter
Gjest Settlers Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Nei nei, du får bare snakke om deg selv i denne tråden, værsågod, jeg gidder ikke å argumentere. men når jeg får barn blir det av mer enn egosistiske grunner "men når jeg får barn blir det av mer enn egosistiske grunner :)" Gi meg noen av de grunnene da? Om du kan... Venter spent, altså. 0 Siter
Gyda Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Du forstår ikke poenget. Foreldre som ikke vil tilbringe tid med sine barn, er mer opptatte av seg selv. Men du må jo bare argumentere for det motsatte i det uendelige om du vil. Jeg mener at man må finne en balanse for barnas liv sammen med foreldre og sammen med venner. Etter som barna blir eldre, blir venner viktigere og viktigere. Og da vil barna gjerne være der vennene er. Foreldre og barn har da masse tid sammen likevel! 0 Siter
Gjest Settlers Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 diskuter i vei du - jeg er egentlig på vei til senga - men jeg måtte gå forbi pc'en på veien - eller - nei, jeg gikk jo ikke forbi! hehe Nei, du gikk litt rett på den i stedet ;-) Pc'n har sånn virkning i blant den. Sweet dreams :-) 0 Siter
sheba Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Nei nei, du får bare snakke om deg selv i denne tråden, værsågod, jeg gidder ikke å argumentere. men når jeg får barn blir det av mer enn egosistiske grunner kan du da utdype hva du skal gjøre så mye bedre enn de fleste av oss? jeg spør ikke fordi jeg i utgangspunktet var uenig i utsagnet ditt, men fordi jeg vil vite hva du tenker om dette... 0 Siter
Gjest hvordan skal jeg ellers ordne meg Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Jeg jobber fra 0800 til 1600 hver dag. Hvordan skal jeg gjøre det da, om barnet ikke skal være på SFO den tida jeg er på jobb. REiseveien er på 45 min. hver vei. Skulle gjerne både levert senere og hentet før jeg. Fulltid må jeg jobbe, ellers får jeg ikke betalt for både bolig, klær, mat og alle andre regninger. 0 Siter
Gjest mine-barn-altså Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Nei nei, du får bare snakke om deg selv i denne tråden, værsågod, jeg gidder ikke å argumentere. men når jeg får barn blir det av mer enn egosistiske grunner Jeg og, jeg skal få barn for å forandre verden, mine barn skal få den mest fantastiske mor på jord, og de skal bli noen fantastiske barn som sammen med meg skal redde verden, får alle kvinner tilbake i løpestreng mellom kjøkkenet og senga og la menn ta seg av karriere og sånne småting som å tjene til livets opphold. Mine barn skal med et smil om munn si at "nei mamma, jeg trenger ikke nye klær i år, jeg trenger ikke ny sykkel og vi må ikke ha bil og TV. Jeg er så glad bare du er hjemme når jeg kommer hjem fra skolen." La oss heller bruke den 50-lappen vi fikk til overs denne måneden til å redde verden. Mine barn kommer til å være evig takknemlig for at de slapp å være på SFO og treffe sånne fordomsfulle mennesker som deg. 0 Siter
Gjest mine-barn-altså Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Nettopp - jeg måtte ofte DRA ungene fra SFO jeg - særlig når de var større. Jeg er helt sikker på at grunnen til at du måtte dra ungene dine hjem var at det var trivelig, rause folk på _den_ sfo-en, ikke folk som ser ned på foreldrene. 0 Siter
Gjest Trist å se Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 tror du tar feil her, du burde iallfall ikke si at dette gjelder de fleste foreldre.. som mor selv vet jeg veldig godt at de er i sentrum av mitt liv uansett, men har det slått deg at foreldre faktisk MÅ jobbe for å gi ungene en hverdag som er nødvendig? og også at barn kanskje trives med sfo? jeg har veldig vondt for og tro at foreldre stort sett er som det du beskriver:-) Vel, jeg ser en del forskjellig da, og synes det er unødvendig at barn må være vekke fra foreldre i snart 10 timer fra foreldre per dag... i alle fall når de har to foreldre...skulle vært undødvendig da..mener jeg..en arbeidsdag er på 7,5 timer og et barn har to foreldre som har to arb.dager 0 Siter
flisa Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Jeg innrømmer det. Jeg ser ned på dere. Grunnen er at dere er utelukkende egoistiske. *LOL* deilig 0 Siter
flisa Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Vel, jeg ser en del forskjellig da, og synes det er unødvendig at barn må være vekke fra foreldre i snart 10 timer fra foreldre per dag... i alle fall når de har to foreldre...skulle vært undødvendig da..mener jeg..en arbeidsdag er på 7,5 timer og et barn har to foreldre som har to arb.dager Slett ikke alle barn har to foreldre - det må du vel ha fått med deg? :I 0 Siter
Gjest Trist å se Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 "men når jeg får barn blir det av mer enn egosistiske grunner :)" Gi meg noen av de grunnene da? Om du kan... Venter spent, altså. "barn av egoistiske grunner" Jeg venter spent ja............ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.