Gå til innhold

Trist å se på utviklingen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt sikker på at grunnen til at du måtte dra ungene dine hjem var at det var trivelig, rause folk på _den_ sfo-en, ikke folk som ser ned på foreldrene.

I alle fall var det gøy der.....:)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 228
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• lonelyP

24

• flisa

17

• Prozak

16

• Hawkwind

13

Mest aktive i denne tråden

Gjest Trist å se
Skrevet

Slett ikke alle barn har to foreldre - det må du vel ha fått med deg? :I

Det er klart, men de flest har det fremdeles :)

Gjest Settlers
Skrevet

"barn av egoistiske grunner"

Jeg venter spent ja............

Du har ikke en eneste grunn, skjønner jeg :-)

Skrevet

Vel, jeg ser en del forskjellig da, og synes det er unødvendig at barn må være vekke fra foreldre i snart 10 timer fra foreldre per dag... i alle fall når de har to foreldre...skulle vært undødvendig da..mener jeg..en arbeidsdag er på 7,5 timer og et barn har to foreldre som har to arb.dager

jeg er alene med 3 barn... men ser behovet til ungene ettersom de vokser opp med å ha kontakt med kamerater osv...

man er da ingen dårlig forelder om man velger sfo?? jeg tror jeg kan si med sikkerhet at ingen mor/far er lengre borte enn det som er absolutt nødvendig, finnes selvfølgelig unntak, men de er i et veldig fåtall.....

og til din opplysning har jeg ikke benyttet meg av tilbudet selv om jeg veldig gjerne ville noen timer pr dag, dette fordi jeg er alene og andre omstendigheter!

mitt råd til deg:-)

: hverdagen er mer enn sort/hvit;-)

Gjest litchi
Skrevet

Man får jo barn KUN av egoistiske grunner -ellers ville jo alle adoptert noen som ikke har foreldre.

Jeg har fått to egne barn, ett fra egen mage og ett adoptert.

Begge dele kun av egoistiske grunner. Det er ingen forskjell på det. Hvorfor har du fått det for deg at de som adopterer er mindre "egoistiske" enn de som bare får egenfødte?

Når det er sagt, så synes jeg ønsket om barn er et av de bedre egoistiske ønskene vi har, da. Og selv om det er egoistisk, i bunn og grunn, så innebærer det også et valg om å sette noen andre foran seg selv. For det blir man nødt til som foreldre, uansett.

Jeg tror jeg er blitt mindre selvopptatt av å ha barn. Men veldig "egoistisk" på barnas vegne.

Skrevet

Jeg innrømmer det.

Jeg ser ned

på dere. Grunnen er at dere er utelukkende egoistiske.

Ja, det skulle ikke forundre meg det minste om du var både rystet og sjokkert.

Skrevet

Kanskje ikke foreldre det er et problem med, men barnehagedekningen. Om man får barnehageplass en halvtime fra arbeidsplassen så går timene fort. Man skal være på jobb 7,5 time, en halvtimes lunsj. Da er vi oppe i 8 timer. Og en halvtimes kjøring hver vei... VIPS 9 timer! Ikke bare foreldres feil nei! Og jeg er barnløs og greier å se problemet...

Skrevet

En del får barn kun fordi "det er slik det skal være". "Man må ha barn for å bli lykkelig, man lever ikke noe vellykket liv dersom man ikke har barn" osv. osv. Jeg mener at det er mange som har fått barn og som overhodet ikke burde hatt noen, fordi de ikke greier å ta seg av dem på skikkelig vis.

En annen ting er at noen burde senket kravene for levestandarden. Det er masse duppeditter og ting man bruker penger på og som egentlig er totalt unødvendig. Det er såpass dyrt å leve i dag for mange at både mor og far må jobbe fulltid og vel så det, og da blir det mindre tid igjen til barna. Senk kravene til materiell standard så dere slipper å jobbe så mye, og ta dere mer tid til ungene deres!

De fleste må jobbe fulltid for å få det til å gå rundt,spesielt når man har barn.

Skrevet

ER min mistanke og også oppfordring. Håper folk tenker seg om før de får barn. Jeg tror mange får barn for statussymbol..dessverre...

Staussymbol??? Er du mor/far slev??? Har aldri hørt makan...

Er selv barnløs, men blir ufattelig indignert på foreldres vegne.... går ikke an å si sånt vel!?

Gjest Trist å se
Skrevet

Kanskje ikke foreldre det er et problem med, men barnehagedekningen. Om man får barnehageplass en halvtime fra arbeidsplassen så går timene fort. Man skal være på jobb 7,5 time, en halvtimes lunsj. Da er vi oppe i 8 timer. Og en halvtimes kjøring hver vei... VIPS 9 timer! Ikke bare foreldres feil nei! Og jeg er barnløs og greier å se problemet...

Det er ikke verst lonelyP..Men likevel synes du ikke man bør stille spørsmål ved en samfunnsutvikling hvor foreldrene er borte fra 6-åringer 10 timer hver dag?

Skrevet

Jeg snakker jo seff ikke om foreldre som deg, det er en fryd å se foreldre som slipper ut ungene sine og ikke holder på dem, det er svært viktig. Det jeg bekymrer meg for er de som helst vil slippe sine barn, det er nok av dem har jeg erfart - dessverre :(

Jeg tror du tar grundig feil kjære deg!! Tror alle som har født et barn er ubetinget glad i barnet og vil dets beste. Ikke alltid at tilstandene rundt er like tilstede.

Gjest Trist å se
Skrevet

De fleste må jobbe fulltid for å få det til å gå rundt,spesielt når man har barn.

10 timer?? Inklusive 2,5 timer egenpleie?

Skrevet

Det er ikke verst lonelyP..Men likevel synes du ikke man bør stille spørsmål ved en samfunnsutvikling hvor foreldrene er borte fra 6-åringer 10 timer hver dag?

Det jeg sier er at det er ikke foreldrenes feil! Jeg må være på jobb 8 timer hver dag inkludert lunsj og har en arbeisvei med alt for mye trafikk. På det værste kan jeg bruke 1 time på vei hjem. Da er det ikke foreldres feil at barna er så lenge i barnehagen! Du må nok skyve skylden over på andre, beklager, men sånn er det bare.

Skrevet

10 timer?? Inklusive 2,5 timer egenpleie?

8 timer pluss reisevei. Kan nok fort bli 10 timer for enkelt ja! Heng de rette folka, ikke nødvendigvis foreldre det ser du!

Gjest Trist å se
Skrevet

Du har ikke en eneste grunn, skjønner jeg :-)

Jeg har mange grunner jeg;) Er veldig spent på hvor du fikk hvor du fikk det fra at jeg ikke hadde noen grunner;)

Gjest Trist å se
Skrevet

8 timer pluss reisevei. Kan nok fort bli 10 timer for enkelt ja! Heng de rette folka, ikke nødvendigvis foreldre det ser du!

Det er nok av unnskyldninger. Det er det jeg ser. Ellers er det bare unntak.

Gjest Trist å se
Skrevet

Det jeg sier er at det er ikke foreldrenes feil! Jeg må være på jobb 8 timer hver dag inkludert lunsj og har en arbeisvei med alt for mye trafikk. På det værste kan jeg bruke 1 time på vei hjem. Da er det ikke foreldres feil at barna er så lenge i barnehagen! Du må nok skyve skylden over på andre, beklager, men sånn er det bare.

Vel, dersom det ikke er foreldrenes feil, hvem er det sin feil da?

Skrevet

Problemet her er vel helst at du ikke greier å sette deg inn i problemet enkelte foreldre kan ha med dette angående reisevei og jobbtider og trafikk. Dessto vanskeligere blir det om man en aleneforelder. Synes du som fagperson bør gi foreldre litt mer kredit og se problemet i litt større omfang enn du tydeligvis gjør. Spesielt siden du ikke selv har barn. Trå varsomt Guri, plutselig er du der selv.

Gjest Trist å se
Skrevet

Ja, det skulle ikke forundre meg det minste om du var både rystet og sjokkert.

Nope :-)

Gjest Trist å se
Skrevet

Problemet her er vel helst at du ikke greier å sette deg inn i problemet enkelte foreldre kan ha med dette angående reisevei og jobbtider og trafikk. Dessto vanskeligere blir det om man en aleneforelder. Synes du som fagperson bør gi foreldre litt mer kredit og se problemet i litt større omfang enn du tydeligvis gjør. Spesielt siden du ikke selv har barn. Trå varsomt Guri, plutselig er du der selv.

Jeg trår ikke på unntak, som sagt. men jeg er trist på vegne av mange barn som jeg ser gang etter gang, dag etter dag. Fra kl 0700 til 1630 hver dag. Jeg synes det er urimelig at et 6 år gammelt barn skal være bort fra sin forelder så lenge hver bidige dag. Det er min mening, både personlige og faglige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...