lonelyP Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 8 timer er greit, det er en arbeidsdag. 10 timer er unødvendig og alt for mye for 6-åringene. Poenget er at du må legge til reisevei, kjære du!!! 0 Siter
lonelyP Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Hawkind, og i hvilken posisjon er du da som kan bedømme meg som inkompitent? Vedder på at du kun er en forelder. Du bør være professor i spes.ped for å vurdere meg. Å jøss, tråkket du i salaten nå eller ) tihi, prof. i spes.ped. 0 Siter
Gjest Trist å se Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Har du trangt for det? Hvor mange tror du har mulighet å ha ungene i barnehage eller sfo som er så nært at det tar nøyaktig 0 minutter å reise derfra til jobben og tilbake? Beklager, men enten gjør du deg dummere enn du er her, eller så er det noe alvorlig galt med gangsynet ditt. "............................................" Huff og huff... Du ser jo det bare fra de voksnes synspunkt..og du sier JEG har trangt for det...det er ikke mindre enn latterlig..egentlig burde jeg jo ikke forklare en gang..og det gidder jeg ikke engang. Du burde forstå. Gjør du ikke det, har du et seriøst problem. 0 Siter
lonelyP Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Hawkind, og i hvilken posisjon er du da som kan bedømme meg som inkompitent? Vedder på at du kun er en forelder. Du bør være professor i spes.ped for å vurdere meg. Det sier jo sitt at du ser på foreldre som "kun en forelder"! 0 Siter
Gjest Trist å se Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Poenget er at du må legge til reisevei, kjære du!!! Problemet ditt er at du ikke burde hatt barn, kjære deg, for du tenker bare på deg selv! 0 Siter
Gjest Trist å se Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Å jøss, tråkket du i salaten nå eller ) tihi, prof. i spes.ped. Du er visst på hugget du i kveld Føler du deg truffet på et eller annet vis siden du blander deg inn i diskusjonen? 0 Siter
Prozak Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Huff og huff... Du ser jo det bare fra de voksnes synspunkt..og du sier JEG har trangt for det...det er ikke mindre enn latterlig..egentlig burde jeg jo ikke forklare en gang..og det gidder jeg ikke engang. Du burde forstå. Gjør du ikke det, har du et seriøst problem. *LOL* Jeg tror du er en trolle. For din del håper jeg det - hvis ikke så er det ikke så mye mer å si om deg... Spørsmålet om du har trangt for det er relevant - alle vet at det tar mer enn 0 minutter å reise fra A til B - likevel snakker du som om det ikke gjør det. 8 timers arbeidsdag pluss reisetid MÅ nødvendigvis bli mer enn 8 timer. Er du virkelig ikke i stand til å forstå noe så enkelt? Poenget med ungene er åpenbart - det sier seg selv. Men kan du endre arbeidsdagen? Kan du selv bestemme hvor lenge du skal jobbe, og hvor lang tid det tar å reise til og fra jobb? Ikke det? Og så påstår du at dette er foreledrenes skyld? "........................................." 0 Siter
Hawkwind Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Hawkind, og i hvilken posisjon er du da som kan bedømme meg som inkompitent? Vedder på at du kun er en forelder. Du bør være professor i spes.ped for å vurdere meg. Jeg vurderer holdningene dine. Ikke din pedagogiske kompetanse. Det er forskjell mellom kompetansen på å ta seg av barn, og dette med å se, skjønne og forstå hvordan verden fungerer. Og på sistnevnte felt har du et enormt forbedringspotensiale, for å si det slik. 0 Siter
Prozak Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Problemet ditt er at du ikke burde hatt barn, kjære deg, for du tenker bare på deg selv! Absolutt alle som har barn har det bare for sin egen del, din lille turbohjerne. Å få barn er ingenting annet enn egoistisk i utgangspunktet. ".........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Tja, hvis ikke trådstarter er av den eldre garde da, som har formet seg sine egne helst sterke meninger om hvordan ting skal gjøres og skal være. Heller mot det faktisk - da det er sjelden at unge mennesker viser en så stor grad av manglende forståelse og inkompetanse som trådstarter her utviser... Det kan også være en ung nyutdannet fjott som "vet alt" :-) "..........................................." 0 Siter
Gjest Trist å se Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 *LOL* Jeg tror du er en trolle. For din del håper jeg det - hvis ikke så er det ikke så mye mer å si om deg... Spørsmålet om du har trangt for det er relevant - alle vet at det tar mer enn 0 minutter å reise fra A til B - likevel snakker du som om det ikke gjør det. 8 timers arbeidsdag pluss reisetid MÅ nødvendigvis bli mer enn 8 timer. Er du virkelig ikke i stand til å forstå noe så enkelt? Poenget med ungene er åpenbart - det sier seg selv. Men kan du endre arbeidsdagen? Kan du selv bestemme hvor lenge du skal jobbe, og hvor lang tid det tar å reise til og fra jobb? Ikke det? Og så påstår du at dette er foreledrenes skyld? "........................................." huff da Prozak... Alle vet jo at man som regel har en SFO som er i nærheten der man jobber og bor, ellers er jo unntaket. Ikke sant? Og ellers vil jeg bare si at du utelukkende ser det fra de voksnes synspunkt og at du er ute etter å kverulere - som vanlig. Lik deg du 0 Siter
lonelyP Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Problemet ditt er at du ikke burde hatt barn, kjære deg, for du tenker bare på deg selv! Det var en meget sterk uttalelse fra en person som ikke kjenner meg. Du bør tre ned fra "fagperson"-pidestallen din, du hører alldeles ikke hjemme der. Jeg vet og mine venner vet at jeg kommer til å bli en utmerket forelder når den tid kommer. Jeg tenker mye på folk rundt meg, det er sjelden nei i min munn når noen ber om hjelp til noe... det til din opplysning. Dersom det er slik at du går rundt og forteller foreldre at de er dårlige foreldre mener jeg bestemt at du bør finne deg et annet yrke! Fint for deg at du har valgt å ikke få barn, andre vil gjerne men kan ikke av ulike grunner. Du traff et ømt punkt og jeg synes du bør få vite det, slik oppfører ingen fagperson seg! Unnskyldning mottas med takk... hint, hint. 0 Siter
Prozak Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Du er visst på hugget du i kveld Føler du deg truffet på et eller annet vis siden du blander deg inn i diskusjonen? *LOL* For all del, ikke slutt. Du lager god underholdning her. Litt trist, hvis man egentlig tenker over at det sitter kunnskapsløse folk som deg i slike posisjoner rundt omkring. Men så latterlig at det er underholdende, likevel. Siden du snakker om kompetanse, så hadde det jo vært morsomt om du hadde noe annet enn synsing og tegn på at du ikke klarer å legge sammen heltall å slå i bordet med :-) ".........................................." 0 Siter
Hawkwind Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Det kan også være en ung nyutdannet fjott som "vet alt" :-) "..........................................." Kan være - men håper da virkelig ikke at de unge nyutdannete er så håpløse på verdensforståelse. I så fall er utdanningssystsemet her i Norge ennå verre mht. kvalitet enn hva internasjonale undersøkelser påviser... 0 Siter
lonelyP Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 huff da Prozak... Alle vet jo at man som regel har en SFO som er i nærheten der man jobber og bor, ellers er jo unntaket. Ikke sant? Og ellers vil jeg bare si at du utelukkende ser det fra de voksnes synspunkt og at du er ute etter å kverulere - som vanlig. Lik deg du "Alle vet jo at man som regel har en SFO som er i nærheten der man jobber og bor, ellers er jo unntaket. Ikke sant? :)" Jeg vet ikke det, kanskje fordi det slett ikke er slik her jeg bor! Her er det som regel er stykke mellom bosted og jobb. 0 Siter
Prozak Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 huff da Prozak... Alle vet jo at man som regel har en SFO som er i nærheten der man jobber og bor, ellers er jo unntaket. Ikke sant? Og ellers vil jeg bare si at du utelukkende ser det fra de voksnes synspunkt og at du er ute etter å kverulere - som vanlig. Lik deg du *LOL* Javisst - alle har en SFO i nærheten av jobben. Hva hvis man bor i Hurdal og jobber i Oslo? To kommuner med flere kommuner mellom. Heh-heh...steike, dette "kan" du. Hvem er det som ser noe fra "bare" det og det synspunktet? Du ser jo ting bare fra ett synspunkt - jeg har jo poengtert at jeg ser tingene fra begge synspunkter, men at det ikke alltid er mulig å gjøre noe med at man må være lenge borte. Jeg ser også at du forsøker deg på nedlatenhet, og å påstå at det er _jeg_ som kverulerer her. Morsomt, men hersketeknikk er bortkastet på meg :-) Og for ordens skyld: Jeg har ikke barn. Dermed faller påstanden om at jeg kun vil se ting ut i fra "foreledrenes synspunkt" på sin egen urimelighet. ".........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Kan være - men håper da virkelig ikke at de unge nyutdannete er så håpløse på verdensforståelse. I så fall er utdanningssystsemet her i Norge ennå verre mht. kvalitet enn hva internasjonale undersøkelser påviser... Neida - det er ikke systemet sin feil. Det ligger litt i det å være nyutdannet, kombinert med enkelte persontyper. Man tror man ser noe som andre ikke ser, og det kan ta litt tid å bli jekket ned fra en illusjon om en faglig pidestall. "..............................................." 0 Siter
lonelyP Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Du er visst på hugget du i kveld Føler du deg truffet på et eller annet vis siden du blander deg inn i diskusjonen? Du tar for gitt at jeg har barn, det har jeg altså ikke. Men jeg har vært såpass lenge i arbeidalivet at jeg vet at ingen arbeidsgiver godtar at noen stadig stikker fra jobben en halvtime før tiden. Dette er som regel tid som før eller siden må jobbes inn igjen. 0 Siter
Gjest Trist å se Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Jeg vurderer holdningene dine. Ikke din pedagogiske kompetanse. Det er forskjell mellom kompetansen på å ta seg av barn, og dette med å se, skjønne og forstå hvordan verden fungerer. Og på sistnevnte felt har du et enormt forbedringspotensiale, for å si det slik. - Er din mening, som jeg finner uvesentlig. Oppsummert: Du synes det er helt greit at foreldre jobber minst 10 timer hver dag og er sådan borte fra sine 6-åringer. Det var mitt spørsmål som du svarte på. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 huff da Prozak... Alle vet jo at man som regel har en SFO som er i nærheten der man jobber og bor, ellers er jo unntaket. Ikke sant? Og ellers vil jeg bare si at du utelukkende ser det fra de voksnes synspunkt og at du er ute etter å kverulere - som vanlig. Lik deg du Det er faktisk unntaket snarere enn regelen at man jobber i nærheten av der man bor. At skole og SFO er i nærheten av bosted er vanligst ja, men det er kun et fåtall foreldre som er heldige nok til å ha arbeidsplassen i nærheten og. At dette er ukjent for deg, sier mye om hvor liten kunnskap du har om verden, gitt... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.