lonelyP Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 - Er din mening, som jeg finner uvesentlig. Oppsummert: Du synes det er helt greit at foreldre jobber minst 10 timer hver dag og er sådan borte fra sine 6-åringer. Det var mitt spørsmål som du svarte på. For n'te gang, man jobber 8 timer PLUSS reisevei. Så vanskelig å forstå??? 0 Siter
lonelyP Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Du er visst på hugget du i kveld Føler du deg truffet på et eller annet vis siden du blander deg inn i diskusjonen? Og man "blander" seg ikke i en diskusjon på dol ass. Dol er et diskusjonsforum! 0 Siter
Gjest Trist å se Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Det var en meget sterk uttalelse fra en person som ikke kjenner meg. Du bør tre ned fra "fagperson"-pidestallen din, du hører alldeles ikke hjemme der. Jeg vet og mine venner vet at jeg kommer til å bli en utmerket forelder når den tid kommer. Jeg tenker mye på folk rundt meg, det er sjelden nei i min munn når noen ber om hjelp til noe... det til din opplysning. Dersom det er slik at du går rundt og forteller foreldre at de er dårlige foreldre mener jeg bestemt at du bør finne deg et annet yrke! Fint for deg at du har valgt å ikke få barn, andre vil gjerne men kan ikke av ulike grunner. Du traff et ømt punkt og jeg synes du bør få vite det, slik oppfører ingen fagperson seg! Unnskyldning mottas med takk... hint, hint. Kjære lonelyP Jeg er veldig lei for det jeg sa, det mente jeg seriøst ikke. Jeg har ikke noe grunnlag for å mene det om deg. Beklager så mye!!! Jeg tenkte meg nok ikke så mye om, og det var dumt av meg. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 - Er din mening, som jeg finner uvesentlig. Oppsummert: Du synes det er helt greit at foreldre jobber minst 10 timer hver dag og er sådan borte fra sine 6-åringer. Det var mitt spørsmål som du svarte på. Og der trakk du ut et utsagn jeg aldri har kommet med. Ikke mange foreldre som jobber 10 timer - men særdeles mange som jobber 8 timer - og har reisevei til SFO. Som til sammen ofte kan bli nærmere 10 timer. Har du begrenset intelligens eller noe, siden du ikke greide å få det med deg? At situasjonen ikke er ideell, er et faktum. Men at du forsøker å legge ansvaret for dette over på foreldrene er hva jeg og andre reagerer på. Når man jobber og tjener penger, er man faktisk forpliktet til en del ting. Å være på jobb blant annet. Tydeligvis en nyhet for deg - men slik fungrerer faktisk verden. Det synes også klart at du aldri har hørt om fenomenet pålagt overtid - som mange foreldre rammes av. Arbeidsgivere har muligheten til å pålegge sine arbeidstakere å jobbe lengre enn normert arbeidstid fra tid til annen, noe som medfører lengre arbeidsdager. Og en arbeidstaker kan faktisk ikke nekte for dette. Antar at dette også er ukjent for deg... Og deri ligger mye av forklaringen på foreldre som har 10 timers arbeidsdager av og til - eller relativt ofte. Blant gruppen arbeidstakere som rammes ofte av dette er sykepleiere, for å nevne et eksempel. Men skjønner vel at det er mye enklere for deg å fortsette å laste ansvaret over på foreldrene enn på hvordan samfunnet legger opp rammebetingelsene. da slipper du å måtte konfrontere egne livsløgner ihvertfall - og kan fortsette med å stikke hodet i sanden hver gang den skumle virkelige verden kommer i nærheten av deg. 0 Siter
Gjest Trist å se Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 *LOL* Javisst - alle har en SFO i nærheten av jobben. Hva hvis man bor i Hurdal og jobber i Oslo? To kommuner med flere kommuner mellom. Heh-heh...steike, dette "kan" du. Hvem er det som ser noe fra "bare" det og det synspunktet? Du ser jo ting bare fra ett synspunkt - jeg har jo poengtert at jeg ser tingene fra begge synspunkter, men at det ikke alltid er mulig å gjøre noe med at man må være lenge borte. Jeg ser også at du forsøker deg på nedlatenhet, og å påstå at det er _jeg_ som kverulerer her. Morsomt, men hersketeknikk er bortkastet på meg :-) Og for ordens skyld: Jeg har ikke barn. Dermed faller påstanden om at jeg kun vil se ting ut i fra "foreledrenes synspunkt" på sin egen urimelighet. ".........................................." Le så mye du vil du, men fakta er at de fleste velger ennå nærmeste SFO...hehe...er du overrasket?? Og det kan ennå ikke undergrave fakta at det har konsekvenser for barna at barna er lenge borte fra foreldrene. Hvordan er det for 6--åringen å være borte fra sin mor 10 timer hver dag, 5 dager i uken? Det hagler inn med argumenter her, men ingen kommenterer det her. 0 Siter
Gjest Trist å se Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 "Alle vet jo at man som regel har en SFO som er i nærheten der man jobber og bor, ellers er jo unntaket. Ikke sant? :)" Jeg vet ikke det, kanskje fordi det slett ikke er slik her jeg bor! Her er det som regel er stykke mellom bosted og jobb. Det er ikke ditt barns feil vel? 0 Siter
Gjest Trist å se Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Neida - det er ikke systemet sin feil. Det ligger litt i det å være nyutdannet, kombinert med enkelte persontyper. Man tror man ser noe som andre ikke ser, og det kan ta litt tid å bli jekket ned fra en illusjon om en faglig pidestall. "..............................................." neida, det er faktisk snakk om en holdningsendring og det å gjøre noe med det!! 0 Siter
Gjest Trist å se Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Og der trakk du ut et utsagn jeg aldri har kommet med. Ikke mange foreldre som jobber 10 timer - men særdeles mange som jobber 8 timer - og har reisevei til SFO. Som til sammen ofte kan bli nærmere 10 timer. Har du begrenset intelligens eller noe, siden du ikke greide å få det med deg? At situasjonen ikke er ideell, er et faktum. Men at du forsøker å legge ansvaret for dette over på foreldrene er hva jeg og andre reagerer på. Når man jobber og tjener penger, er man faktisk forpliktet til en del ting. Å være på jobb blant annet. Tydeligvis en nyhet for deg - men slik fungrerer faktisk verden. Det synes også klart at du aldri har hørt om fenomenet pålagt overtid - som mange foreldre rammes av. Arbeidsgivere har muligheten til å pålegge sine arbeidstakere å jobbe lengre enn normert arbeidstid fra tid til annen, noe som medfører lengre arbeidsdager. Og en arbeidstaker kan faktisk ikke nekte for dette. Antar at dette også er ukjent for deg... Og deri ligger mye av forklaringen på foreldre som har 10 timers arbeidsdager av og til - eller relativt ofte. Blant gruppen arbeidstakere som rammes ofte av dette er sykepleiere, for å nevne et eksempel. Men skjønner vel at det er mye enklere for deg å fortsette å laste ansvaret over på foreldrene enn på hvordan samfunnet legger opp rammebetingelsene. da slipper du å måtte konfrontere egne livsløgner ihvertfall - og kan fortsette med å stikke hodet i sanden hver gang den skumle virkelige verden kommer i nærheten av deg. Det var veldig mange unnskyldninger du kom med der på en gang. Jeg vet ikke for hvem altså. Du angrep bla meg. Men vil bare si at det er ikke min sin skyld at du må jobbe så mye. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Det var veldig mange unnskyldninger du kom med der på en gang. Jeg vet ikke for hvem altså. Du angrep bla meg. Men vil bare si at det er ikke min sin skyld at du må jobbe så mye. Jeg personlig har ikke det problemet - som jeg skrev tidligere. Men svært mange har slike problemer. Og en løsning, som fagforeningene har jobbewt med i mange år nå, er å innføre 6-timers arbeidsdager. Greia er uansett at du burde vite om en del slike fenomener før du angriper et flertall av foreldre for å være uansvarlige; uten å ha et faktagrunnlag for dette. Foreldre er underlagt en god del rammebetingelser i arbeidslivet - noe du i din jobb bør være klar over. Innleggene du har hatt så langt har visdt at du ikke er klar over dette - eller ikke vil være klar over dette. Lag en debatt om hvordan rammebetingelsene i arbeidslivet bør endres slik at barnas behov kan bli bedre ivaretatt; så kan du også få en noe mer konstruktiv debatt. 0 Siter
Prozak Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Le så mye du vil du, men fakta er at de fleste velger ennå nærmeste SFO...hehe...er du overrasket?? Og det kan ennå ikke undergrave fakta at det har konsekvenser for barna at barna er lenge borte fra foreldrene. Hvordan er det for 6--åringen å være borte fra sin mor 10 timer hver dag, 5 dager i uken? Det hagler inn med argumenter her, men ingen kommenterer det her. Det hagler ikke et eneste argument fra din side. Kun påstander du ikke vil dokumentere, og som ergo ikke kan karakteriseres som annet enn synsing. "..........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Det er ikke ditt barns feil vel? "Det er ikke ditt barns feil vel?" Du _har_ virkelig trangt for det, du? *Rister på hodet* Hva skal man/hun gjøre, da? Slutte å jobbe? Bli sosialklient, slik at man kan være hjemme? Sikkert veldig gode oppvekstforhold for barnet, ikke sant? "..........................................." 0 Siter
Gjest Trist å se Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Det hagler ikke et eneste argument fra din side. Kun påstander du ikke vil dokumentere, og som ergo ikke kan karakteriseres som annet enn synsing. "..........................................." hmmmm......kan ikke se at du har dokumentert noe jeg heller jeg....men...kanskje jeg er nærsynt...hehe... 0 Siter
Prozak Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 hmmmm......kan ikke se at du har dokumentert noe jeg heller jeg....men...kanskje jeg er nærsynt...hehe... Nei? Du kommer med påstander, og ergo er absolutt hele byrden med dokumentasjon på deg. Enkelt og greit. Hvis du har høyere utdannelse, så kan du ikke unngå å vite dette. Det er du som fremmer påstander, og du som må dokumentere. ".........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Jeg personlig har ikke det problemet - som jeg skrev tidligere. Men svært mange har slike problemer. Og en løsning, som fagforeningene har jobbewt med i mange år nå, er å innføre 6-timers arbeidsdager. Greia er uansett at du burde vite om en del slike fenomener før du angriper et flertall av foreldre for å være uansvarlige; uten å ha et faktagrunnlag for dette. Foreldre er underlagt en god del rammebetingelser i arbeidslivet - noe du i din jobb bør være klar over. Innleggene du har hatt så langt har visdt at du ikke er klar over dette - eller ikke vil være klar over dette. Lag en debatt om hvordan rammebetingelsene i arbeidslivet bør endres slik at barnas behov kan bli bedre ivaretatt; så kan du også få en noe mer konstruktiv debatt. Vedkommende virker tilbakestående, ganske enkelt. Enten vrir h*n på det du sier, eller h*n svarer på noe helt annet og irrelevant. Bare gi opp - det er ikke noe å hente på noe hold der - lyset er på, men ingen hjemme :-) "............................................." 0 Siter
Hawkwind Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Vedkommende virker tilbakestående, ganske enkelt. Enten vrir h*n på det du sier, eller h*n svarer på noe helt annet og irrelevant. Bare gi opp - det er ikke noe å hente på noe hold der - lyset er på, men ingen hjemme :-) "............................................." Sitter med det inntrykket jeg og gitt ;-) Men - nattetid nå etter lang natts progchat med lite innhopp her på DOL. Har barn som trenger meg senere i dag - og en kone som vil ha meg opp av senga før 12 *s* 0 Siter
Gjest Trist å se Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Jeg personlig har ikke det problemet - som jeg skrev tidligere. Men svært mange har slike problemer. Og en løsning, som fagforeningene har jobbewt med i mange år nå, er å innføre 6-timers arbeidsdager. Greia er uansett at du burde vite om en del slike fenomener før du angriper et flertall av foreldre for å være uansvarlige; uten å ha et faktagrunnlag for dette. Foreldre er underlagt en god del rammebetingelser i arbeidslivet - noe du i din jobb bør være klar over. Innleggene du har hatt så langt har visdt at du ikke er klar over dette - eller ikke vil være klar over dette. Lag en debatt om hvordan rammebetingelsene i arbeidslivet bør endres slik at barnas behov kan bli bedre ivaretatt; så kan du også få en noe mer konstruktiv debatt. jeg tror ikke jeg er uvitende om rammebetingelsene i arbeidslivet akkurat, når jeg reagerer på barn som venter på sine foreldre i 10 timer 0 Siter
Gjest Trist å se Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Vedkommende virker tilbakestående, ganske enkelt. Enten vrir h*n på det du sier, eller h*n svarer på noe helt annet og irrelevant. Bare gi opp - det er ikke noe å hente på noe hold der - lyset er på, men ingen hjemme :-) "............................................." Du er vel ikke akkurat den personen jeg ville oppsøkt for å skaffe meg intelligente dialoger heller da. 0 Siter
Gjest Trist å se Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 2x45 minutter reisevei, 8 timers arbeidsdag. Det blir 9,5 timer det gitt. Nå er jeg såpass heldig at jeg har fleksitid, og dermed sjelden havner i den klemma selv. Men svært mange som jobber i det private næringslivet har ikke slike muligheter. Og selv med fleksitid er det ulemper. Som at de korte dagene må jobbes inn igjen. Vis meg den arbeidsgiver som sier at det er ok at man jobber mindre enn kontraktfestet fordi man har barn man trenger tid med. Lykke til med å finne en slik arbeidsgiver - jeg vet ikke om noen med den innstillingen...etter 15 år i arbeidslivet og ganske mange forskjellige arbeidsplasser... jeg har full forståelse for arbeidstiden. Men reiseveien er vel noe man kan gjøre noe med på sikt....? 0 Siter
Gjest Trist å se Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Vil du gå så langt at du mener dette grenser til omsorgssvikt? Det kan jeg ikke uttale meg her og nå selvsagt.Det er forskjell på 6-åringer og forskjell på foreldre:) 0 Siter
Gjest Trist å se Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Jeg skal ikke si noe om deg som fagperson, men hvis du alvorlig ikke ser at det i en del tilfeller kan være helt nødvendig at begge foreldrene arbeider full dag, for å forsørge seg selv og ungene, så setter jeg spørsmålstegn ved dine kunnskaper om samfunnet rundt deg. Og først snakker du om 9 timer, så etterhvert om 10 timer. Snart er det vel både 12 og 16 timer, tenker jeg. Hint: 8 timer arbdeisdag + 45 min reisevei hver vei = 9.5 timer. "............................................" Innerst inne så vet du nok hva det er snakk om tenker jeg, men ser at du kverulerer febrilsk i kjent figur 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.