Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 54 år, normal kroppsbygning,ikke røker, trimmer regelmessig.

Har hatt små spor av blod i sæden et par år.Det kan komme med ca 3-5 måneders mellomrom, ellers er den fin.Idag var sæden mørkerød. Urinen er helt fin, har heller ingen smerter eller klumper i pungen.Har sædavgang ca hver 2 uke.

Moderat alkoholforbruk. Denne gangen er det ca 20 dager siden jeg smakte alkohol.

Ellers er jeg helt frisk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231258-m%C3%B8rk-s%C3%A6d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes du skal kontakte fastlegen din for en sjekk av urinveier, pungen og prostata. Litt friskt blod i sæden i periodevis er oftest uskyldige smårifter i urinrøreblt etter "uvant bruk" les litt her i DOL om "hematospermi" og mesteparten av sædvolumet produseres i prostata-kjertelen. Sjelden ejakulasjon øker risikoen for klumper, annerledes konsistens og også små-blødninger og infeksjon. Du kan en periode tilstrebe daglige ejakulasjoner for å "få skylt ut litt". Legen kan se i mikroskop om rødfargen skyldes blod. Men det er viktig at han kjenner på prostata-kjertelen, sjekker en urinprøve og kanskje en blodprøve.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231258-m%C3%B8rk-s%C3%A6d/#findComment-1763421
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...