Gjest missh Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hei, jeg har akkurat fått svar på stoffskifte prøver. TSH var på 1,28 og T4 på 187 nmol/l(normalverdi: 60-150 nmol/l)og T3 på 2,19.Bor i Danmark og de har et annet målesystem her. Jeg har med andre ord for høyt T4, men normalt TSH. Legen sa jeg hadde høyt stoffskifte, men at vi foreløpig ikke skal gjøre noe, men ta nye prøver om 2 mnd. Dette er egentlig interessante funn da jeg for 5-6 år siden slet med lavt stoffskifte, fikk Thyroxin et år og det stabiliserte seg. Har hatt stabilt stoffskifte de siste 4-5 år. Hvordan kan jeg nå få høyt stoffskifte? Er det farlig å gå for lenge med høyst stoffskifte? Har ikke noen symptomer annet enn mye varm, litt problemer med øynene, litt svimmelhet... Skal man ha behandling, eller kan det være forbigående? Hva er 187 nmol/l ved bruk av de "norske" måleverdier? Hva bør jeg gjøre? Bør jeg vente å se hva de neste blodprøver sier? Litt bekymret nå.. Takker for svar og hjelp! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231261-hjelp-meg-stoffskifte-pr%C3%B8ver/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.