Gå til innhold

Kan jeg ta gerimax

Anbefalte innlegg

Gjest altfor sliten
Skrevet

... multi energy + 1 extreme energy? Den andre der inneholder ginseng/rosenrot og den første ginseng + vitaminer/mineraler.

Videoannonse
Annonse
Gjest PandaMiranda
Skrevet

Tja... Jeg er ikke akkurat noen ekspert på området, men ut i fra hva jeg har snappet opp tror jeg man skal være forsiktig med å ta ting dobbelt opp av ting.

Ofte vil det være beregnet riktig dagsdose i et kosttilskudd av noe, så skal man ta flere ting tror jeg det er lurt å ta noe som ikke overlapper hverandre.

Nå er det sikkert forskjell på hva man kan få i seg mye og lite av, og jeg vet ikke noe spesifikt om ginseng. Men jeg vet at det finnes stoffer som vi trenger, men som kan bli skadelige hvis vi får for mye, fordi det hoper seg opp i kroppen.

Men fx C-vitamin skal det visstnok ikke være skadelig å ta for mye av, har jeg hørt.

Jeg ville ha latt det ene preparatet bero inntil jeg hadde forhørt meg på et apotek eller i en helsekostforretning. Evt. kan du jo ta annen hver dag fra den ene og den andre esken?

Gjest PandaMiranda
Skrevet

PS: Du kan jo ta rene rosenrot-tabletter ved siden av den ginsengen som har vitaminer i tillegg. Da overlapper det jo ikke.

På den annen side - hvis du er virkelig sliten, tror jeg det viktigste du kan gjøre er å sørge for å få hvile. Hvis du ikke få hvile, bryter du ned kroppens motstandsevne, og da hjelper ikke all verdens kosttilskudd.

En annen ting å tenke på, er om du har jernmangel? Men det må kanskje legen i så fall svare på?

Gjest altfor sliten
Skrevet

Tja... Jeg er ikke akkurat noen ekspert på området, men ut i fra hva jeg har snappet opp tror jeg man skal være forsiktig med å ta ting dobbelt opp av ting.

Ofte vil det være beregnet riktig dagsdose i et kosttilskudd av noe, så skal man ta flere ting tror jeg det er lurt å ta noe som ikke overlapper hverandre.

Nå er det sikkert forskjell på hva man kan få i seg mye og lite av, og jeg vet ikke noe spesifikt om ginseng. Men jeg vet at det finnes stoffer som vi trenger, men som kan bli skadelige hvis vi får for mye, fordi det hoper seg opp i kroppen.

Men fx C-vitamin skal det visstnok ikke være skadelig å ta for mye av, har jeg hørt.

Jeg ville ha latt det ene preparatet bero inntil jeg hadde forhørt meg på et apotek eller i en helsekostforretning. Evt. kan du jo ta annen hver dag fra den ene og den andre esken?

Tusen takk for svar. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...