Gjest altfor sliten Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 ... multi energy + 1 extreme energy? Den andre der inneholder ginseng/rosenrot og den første ginseng + vitaminer/mineraler. 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Tja... Jeg er ikke akkurat noen ekspert på området, men ut i fra hva jeg har snappet opp tror jeg man skal være forsiktig med å ta ting dobbelt opp av ting. Ofte vil det være beregnet riktig dagsdose i et kosttilskudd av noe, så skal man ta flere ting tror jeg det er lurt å ta noe som ikke overlapper hverandre. Nå er det sikkert forskjell på hva man kan få i seg mye og lite av, og jeg vet ikke noe spesifikt om ginseng. Men jeg vet at det finnes stoffer som vi trenger, men som kan bli skadelige hvis vi får for mye, fordi det hoper seg opp i kroppen. Men fx C-vitamin skal det visstnok ikke være skadelig å ta for mye av, har jeg hørt. Jeg ville ha latt det ene preparatet bero inntil jeg hadde forhørt meg på et apotek eller i en helsekostforretning. Evt. kan du jo ta annen hver dag fra den ene og den andre esken? 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 PS: Du kan jo ta rene rosenrot-tabletter ved siden av den ginsengen som har vitaminer i tillegg. Da overlapper det jo ikke. På den annen side - hvis du er virkelig sliten, tror jeg det viktigste du kan gjøre er å sørge for å få hvile. Hvis du ikke få hvile, bryter du ned kroppens motstandsevne, og da hjelper ikke all verdens kosttilskudd. En annen ting å tenke på, er om du har jernmangel? Men det må kanskje legen i så fall svare på? 0 Siter
Gjest altfor sliten Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Tja... Jeg er ikke akkurat noen ekspert på området, men ut i fra hva jeg har snappet opp tror jeg man skal være forsiktig med å ta ting dobbelt opp av ting. Ofte vil det være beregnet riktig dagsdose i et kosttilskudd av noe, så skal man ta flere ting tror jeg det er lurt å ta noe som ikke overlapper hverandre. Nå er det sikkert forskjell på hva man kan få i seg mye og lite av, og jeg vet ikke noe spesifikt om ginseng. Men jeg vet at det finnes stoffer som vi trenger, men som kan bli skadelige hvis vi får for mye, fordi det hoper seg opp i kroppen. Men fx C-vitamin skal det visstnok ikke være skadelig å ta for mye av, har jeg hørt. Jeg ville ha latt det ene preparatet bero inntil jeg hadde forhørt meg på et apotek eller i en helsekostforretning. Evt. kan du jo ta annen hver dag fra den ene og den andre esken? Tusen takk for svar. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.