Gå til innhold

Jeg er så forferdelig tørst

Anbefalte innlegg

Gjest Lilly

Jeg drikker å drikker men er like tørst. Går på do mange mange ganger for dagen. Jeg har diabetes2 og tar Danoil 3,75 men er det vanlig å være så forferdelig tørst hele tiden?

Jeg drikker light brus og vann hele dagen. Er ikke vann den beste drikke for tørsten? Det hjelper i hvertfall ikke på meg.

Hjelp jeg tørster i hjel, er helt tørr i munnen hele tiden. Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23128-jeg-er-s%C3%A5-forferdelig-t%C3%B8rst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Windsong

Hei Lilly!

Sterk tørste og hyppig tissing, som du beskriver, kan være tegn på for høyt blodsukker.

Har du mulighet til å få målt blodsukker selv? Hvis ikke bør du gå til legen fortest mulig for å få gjort det.

Kanskje det blir aktuelt å øke dosen med Daonil, eller evt. begynne med insulin. (obs jeg er ikke lege) Ta det opp med legen så fort som mulig. Det er jo ikke noe behagelig å ha det sånn!

Med vennlig hilsen

Gjest Lilly

Hei Lilly!

Sterk tørste og hyppig tissing, som du beskriver, kan være tegn på for høyt blodsukker.

Har du mulighet til å få målt blodsukker selv? Hvis ikke bør du gå til legen fortest mulig for å få gjort det.

Kanskje det blir aktuelt å øke dosen med Daonil, eller evt. begynne med insulin. (obs jeg er ikke lege) Ta det opp med legen så fort som mulig. Det er jo ikke noe behagelig å ha det sånn!

Med vennlig hilsen

Takker for svar. Jeg skal ta å bestille time hos legen min i morgen. Jeg har ikke mulighet for å få målt blodsukkeret selv,men tenkte jeg skulle kjøpe meg sånt apparat.

Hilsen

Gjest Stein Vaaler

Hei

Det avgjørende for om tørsten din kan ha sammenheng med din diabetes er hvorledes blodsukkeret ditt ligger. Dersom du ofte har verdier over 10 mmol/l kan dette være årsaken fordi du da får sukker i urinen og derved stor vannlating som i neste omgang gir tørste.

Vennlig hilsen

Gjest Windsong

Takker for svar. Jeg skal ta å bestille time hos legen min i morgen. Jeg har ikke mulighet for å få målt blodsukkeret selv,men tenkte jeg skulle kjøpe meg sånt apparat.

Hilsen

Hei igjen :-)

Ville bare si at jeg synes det er et klokt valg å ha et eget blodsukkeraparat uansett hvilken form for diabetes man har. Da er det lettere å ta tak i eventuelle problemer fortere, og man kan diskutere flere resultater med legen for å skreddersy behandlingen bedre.

Håper det går bra med deg videre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...