Gå til innhold

kaos i hodet


Nedia

Anbefalte innlegg

Hm, sitter her alene. Mamma og lillesøster har dratt av sted til Oslo. Blir alene hjemme nå. Å, som jeg gruer meg. Føler at jeg ikke kommer til å takle dette i det heletatt. Hodet mitt har skrudd på de "syke tankene" for fullt, og jeg har ikke kontroll over hva jeg tenker. *sukk* Har begynnt å lure på hvor lenge jeg klarer å gå uten mat.... Men vil egentlig ikke finne det ut, for jeg vil ikke tilbake til det "gammle mønsteret" mitt. Er redd, redd for å være alene, redd for å begynne på skolen igjen og redd for tankene mine. Kom til å tenke på "barnetroen" min i stad. Når jeg var liten lærte jeg meg selv til å tro at når man døde ble man til en stjerne. Så derfor passet stjernene på en måte på meg, for der oppe var både farmor, bestefar og morfar.... Det verste er at jeg faktisk tvinger meg selv til å tro på dette fremdeles, selv om at jeg vet at det ikke er sant.. Føler meg litt tåpelig, men jeg har i hvert fall noe jeg kan "tro" på. Dessuten så er jo stjernene så fine. Jeg vil dø, og bli til en stjerne. *tragisk nok* Aner ikke hva jeg skal gjøre på, føler meg så alene. Har slått av lyden på telefonen, og etterpå drar jeg ut støpselet. Orker ikke ha kontakt med verden "der ute", ikke rart jeg er alene........

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Kjære Nedia ! De fleste barn har en enorm fantasi og alle danner seg bilder av virkligheten og fantasiverdenen. For meg kan det se ut som om din farmor, bestefar og morfar betydde noe viktig for deg, noe positivt ved "stjernene". Hvorfor skal du gjøre slutt på denne barnetroen ? Du har i tidligere innlegg også skrevet at det blir vanskelig for deg når du blir forlatt, -blir alene, ensom, som nå når mamma og lillesøster har dratt. Kanskje dette kan være viktige tema for deg å kunne snakke med en psykiater/psykolog om ? Den som har en spiseforstyrrelse har ikke bare vansker med å forholde seg til mat, men også til egne tanker og følelser. Det er ikke alltid like lett å skjønne og å forstå disse tankene?!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...