Smiff Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hei! Beskriver først min situasjon i korte trekk: Pådro meg et nakkebrudd (C5/C6) for 5 år siden. Som følge av dette var ble det innleggelse på Sunnaas i 4 mnd. Høyre del av kroppen ble lammet totalt mens ventre del fungerte normalt bortsett fra at føligheten er borte på hele venstre side av kroppen. Merker ikke stikninger og temperaturforskjeller. Føligheten som nå er bortepå venstre side gjelder tvers gjennom kropper, dvs at jeg i praksis kan operere uten bedøvelse. Og nå til mitt problem: Tarmsystemet stoppet å fungere slik at er avhengig av Toilax ved tømming. Får dette på blå resept og har brukt preparatet nå i ca 5 år, 3 ganger i uken. Har vært gjennom hele rekken med aktuelle undersøkelser - rectoskopi, tarmskylling(slange inn bak og vann pumpes inn og ut), røntgen etc.. Ingen feil har blitt påvist. Det skal sies at det nå er ca 2-3 år siden disse undersøkelsene ble gjort. Det siste halvåret har jeg begynt å føle ubehag under ribbenet på venstre side. Når jeg kjenner på området virker det som om en liten kul har vokst ut rett under ribbenet. I og med at jeg ikke har følighet på dette området merker jef ikke smerter, men et slags ubehag som noen ganger sprer seg som stikninger helt ned i bena. Når jeg hoster eller bøyer meg fremover merkes et lite klikk på dette stedet. I tillegg er magen ofte hard/sprengt på venstre side. Har ikke vært hos lege, men jeg vil kanskje tro at deler av tarmen er lammet under ribbenet og slam skyves ikke videre nedover. Hva kan dette være? Håper på et raskt svar!! NB!! Fungerer idag så og si normalt. Det var en inkomplett skade så jeg kom meg på bena igjen. Medikamentene jeg bruker som følge av skader er Toilax og Rivotril mot spasmer på nattestid. J.H. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231322-ubehag-under-vestre-brystben/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.