Gå til innhold

Hardt skadet i motorsykkelulykke

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

En god venn av meg ble hardt skadet i motorsykkelutlykke i går ettermiddag. Alvorlige hodeskader og skader i beina. Ble operert i natt, utenfor livsfare, men uvisst hvilke seinskader han får.

Så utrolig fort livet kan bli snudd opp-ned! Fra ett sekund til et annet, er alt forandret...

Håper bare han blir bra igjen og kan fortsette med musikken!

http://www.fvn.no/nyheter/setesdal/article365946.ece

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, når sånt skjer blir man virkelig klar over at man IKKE skal ta livet som en selvfølge!!

Håper inderlig at han blir bra igjen, og at han kan fortsette livet sitt som før.

Lykkeønskninger fra

Gjest togli
Skrevet

Håper det går bra med kameraten din!!

*klem*

Gjest bamselabb
Skrevet

Huff, når sånt skjer blir man virkelig klar over at man IKKE skal ta livet som en selvfølge!!

Håper inderlig at han blir bra igjen, og at han kan fortsette livet sitt som før.

Lykkeønskninger fra

Jeg leste for noen dager siden at å kjøre motorsykkel er så farlig at det kan sammenlignes med å kjøre i fylla, og at det var rart det var lovlig.

De som kjører sykkel leker bevisst med livet og er utsatt for en mye større risiko for trafikkulykker enn oss andre. Derfor var det ikke så overraskende, skjer jo MC-ulykker hver dag.

Får håpe kompisen din har vett til å ikke sette seg på sykkelen igjen om han står det over.

Gjest pekka
Skrevet

ÅH så grusomt! Håper det går bra med ham da. Jeg forstår kjøregleden mange har, men jeg ville aldri satt meg på en motorsykkel frivillig.Har sett og hørt for mye om ulykker. (Brølene fra sykkelen går gjennom marg og ben..)

Håper han kommer seg raskt til hektene igjen...

Gjest prust
Skrevet

ÅH så grusomt! Håper det går bra med ham da. Jeg forstår kjøregleden mange har, men jeg ville aldri satt meg på en motorsykkel frivillig.Har sett og hørt for mye om ulykker. (Brølene fra sykkelen går gjennom marg og ben..)

Håper han kommer seg raskt til hektene igjen...

Takk. Han er organist i kirka vår. Var på gudstjeneste der i dag - veldig spesielt.

Han betyr veldig mye for enormt mange mennesker!

Skrevet

Jeg leste for noen dager siden at å kjøre motorsykkel er så farlig at det kan sammenlignes med å kjøre i fylla, og at det var rart det var lovlig.

De som kjører sykkel leker bevisst med livet og er utsatt for en mye større risiko for trafikkulykker enn oss andre. Derfor var det ikke så overraskende, skjer jo MC-ulykker hver dag.

Får håpe kompisen din har vett til å ikke sette seg på sykkelen igjen om han står det over.

8 av 10 motorsykkelulykker er forårsaket av bilister

Skrevet

Det kan man skrive på gravsteienen, men det hjelper ikke.

Derfor må en MC-fører kjøre som aom alle andre er halvblinde senile. Noen er muligens det også.

Skrevet

Det kan man skrive på gravsteienen, men det hjelper ikke.

Derfor må en MC-fører kjøre som aom alle andre er halvblinde senile. Noen er muligens det også.

Det betyr at det er et kjempepotensiale i forhold til å få ned ulykkestallene ved å starte med bilistene og bevistgjøre dem.

Ingen trafikantgruppe har gjort så mye for å få ned ulykkestallene de siste åra som nettopp motorsykkelistene selv.

Skrevet

Ja, la oss forby alt som er farlig. Spesiellt alt som er farlig hovedsaklig på grunn av alle andre som, som ikke takler det.

".........................................."

Skrevet

Akkurat nå er jeg innlagt midt i smørøyet hvor de mest alvorlig skadede kommer. Det er vondt å se alle de unge gutta som har fått livet sitt snudd opp ned og det er vanskelig å trøste.

Men livet går videre for de fleste og de aller fleste lever et fullverdig liv med sine skader og funksjonstap.

Jeg ønsker god bedring til kameraten din og håper at han takler det som kommer i tida fremover.

Skrevet

Ja, da håper jeg at alle kaster sine trampolinger på dynga og at det blir forbudt for det er noe av det mest risikable man kan utsette seg for.

Gjest Starling
Skrevet

Huff, så fælt. Håper han blir bra til slutt. *klem*

Gjest jente-motorsykelisten
Skrevet

Da jeg tok sykkel-lappen fikk vi beskjed om å kjøre som om alle bilistene var drita fulle ..... så vi må jo være obs.

Skrevet

Da jeg tok sykkel-lappen fikk vi beskjed om å kjøre som om alle bilistene var drita fulle ..... så vi må jo være obs.

Da skjønner jeg ikke hvordan så mange motorsyklister tør kjøre mellom filene på flerfelts motorvei. Det er jo reneste galskap, de vet aldri når en bilist velger å brått skifte fil...

Gjest bamselabb
Skrevet

McLoud!

Risikoen er like stor samme hvem som har skylda, du sitter mye tryggere i en bil.

Gjest jente-motorsykelisten
Skrevet

Da skjønner jeg ikke hvordan så mange motorsyklister tør kjøre mellom filene på flerfelts motorvei. Det er jo reneste galskap, de vet aldri når en bilist velger å brått skifte fil...

Enig med deg der ja.

Skrevet

Det betyr at det er et kjempepotensiale i forhold til å få ned ulykkestallene ved å starte med bilistene og bevistgjøre dem.

Ingen trafikantgruppe har gjort så mye for å få ned ulykkestallene de siste åra som nettopp motorsykkelistene selv.

Det kjører enormt mange trøtte folk rundt. EU regner med at 40-50 tusen vil dø i trafikken fordi de faller i søvn på veien.

Synstest av førere burde være obligatorisk for alle. Ca 5-7% av førerne ser for dårlig eller bruker feil briller.

Flere politi og veietatfolk har testet førere for å se hva de ser. Det viser seg at kanskje hver 10-20. ikke kan lese et bilnummerskilt på 30 meter.

Gjest prust
Skrevet

Akkurat nå er jeg innlagt midt i smørøyet hvor de mest alvorlig skadede kommer. Det er vondt å se alle de unge gutta som har fått livet sitt snudd opp ned og det er vanskelig å trøste.

Men livet går videre for de fleste og de aller fleste lever et fullverdig liv med sine skader og funksjonstap.

Jeg ønsker god bedring til kameraten din og håper at han takler det som kommer i tida fremover.

Takk for gode ord, Dorthe! Det varmer. Vi som kjenner ham (og det er mange) skal samles i kirka i kveld og be for ham. Han er organist i menigheten.

Har du vært utsatt for en ulykke siden du er innlagt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...