Gå til innhold

Hvorfor vant Finland?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er avstemning på VGnett om 'Finland fortjente å vinne'.

Ærlig talt, de var da med på lik linje med alle andre og er i så måte verdige vinnere.

For øvrig er det den eneste sangen jeg kunne tenkt meg å stemme på. De andre låtene og artistene husker jeg ikke engang.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 121
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

38

• Maggi

11

• serendipity

7

• ShitDiddelyDo

7

Mest aktive i denne tråden

Mary Poppins
Skrevet

Tja, med tanke på alt det andre søpelet som ble spilt synes jeg faktisk at finnene er verdige vinnere. Sangen var fengende og de var nytenkende. Det er forøvrig også den eneste sangen jeg husker etter igår, og det sier jo litt.

Skrevet

Jeg ser på det som en reaksjon på hele sirkuset. Et samlet Europa synes det er gøy å gi fingeren til hele konkurransen.

Og det er blasfemisk å synge haleluja i djeveldrakt. Synes ikke det var spesielt festlig. Wig wam, derimot, var artig.

"Jeg ser på det som en reaksjon på hele sirkuset. Et samlet Europa synes det er gøy å gi fingeren til hele konkurransen"

Nettopp. Det tror jeg også.

Skrevet

Tja, med tanke på alt det andre søpelet som ble spilt synes jeg faktisk at finnene er verdige vinnere. Sangen var fengende og de var nytenkende. Det er forøvrig også den eneste sangen jeg husker etter igår, og det sier jo litt.

den eneste sangen som henger igjen hos meg nå, er "we are the winners, of eurovision", den kommer nok dessverre til å henge med en stund..

Skrevet

"Satanistisk"? Er det mulig å komme med en så unegavet uttalelse? *Rister på hodet*

"............................................."

Skrevet

Enig. Sangen er, i likhet med den norske i fjor, en sang som med noen små endringer faktisk kunne vært en ordentlig låt (altså, en låt helt utenfor MGP). Enhver låt som _ikke_ sjangermessig er en MGP-låt, og som vinner tullet, får honnør fra meg :-)

"............................................"

Skrevet

Jeg ser på det som en reaksjon på hele sirkuset. Et samlet Europa synes det er gøy å gi fingeren til hele konkurransen.

Og det er blasfemisk å synge haleluja i djeveldrakt. Synes ikke det var spesielt festlig. Wig wam, derimot, var artig.

"Og det er blasfemisk å synge haleluja i djeveldrakt."

"Djeveldrakt"? Hvor? Monsterdrakter, ja. Ærlig talt.

Og - hvis noen presterer å mene seriøst at det er blasfemisk å synge halleluja i monster- eller djeveldrakter, så applauderer jeg enhver som gjør det. Det blir akkurat som å applaudere enhver som tegner mohammed.

"........................................."

Skrevet

Jeg synes uansett det er usannsynlig barnslig, umodent og idiotisk av voksne mennesker å kle seg ut på den måten der så jeg synes hele den finske GP-greia i år var motbydelig og teit.

*LOL* Du synes altså den var "teitere" enn massen av annet søppel? *Sjokkert* Humor? Ironi?

".............................................."

Skrevet

hvis du ikke har hørt sangen er jo det ikke rart at du ikke lurer på hvorfor. Det var grusomt, det var ikke en sang engang pluss jeg ble livredd dem

"et var ikke en sang engang"

Heh-heh...prøv å hold deg _litt_ saklig nå, uavhengig av smak. Fakta er at den sangen var en av de få sangene som liknet mest på ordentlige sanger. MPG-sanger flest har lite eller ingenting felles med ordentlig musikk som spilles ellers i verden.

Mary Poppins
Skrevet

Enig. Sangen er, i likhet med den norske i fjor, en sang som med noen små endringer faktisk kunne vært en ordentlig låt (altså, en låt helt utenfor MGP). Enhver låt som _ikke_ sjangermessig er en MGP-låt, og som vinner tullet, får honnør fra meg :-)

Enig! De får honnør fra meg også :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

"et var ikke en sang engang"

Heh-heh...prøv å hold deg _litt_ saklig nå, uavhengig av smak. Fakta er at den sangen var en av de få sangene som liknet mest på ordentlige sanger. MPG-sanger flest har lite eller ingenting felles med ordentlig musikk som spilles ellers i verden.

"MPG-sanger flest har lite eller ingenting felles med ordentlig musikk som spilles ellers i verden."

Unntaket er når de spiller opp til dans på danskebåten.

Skrevet

"MPG-sanger flest har lite eller ingenting felles med ordentlig musikk som spilles ellers i verden."

Unntaket er når de spiller opp til dans på danskebåten.

Jo, men danseband er jo også litt sidestilt "virkeligheten" :-)

Er det forresten noen som tror det er tilfeldig at sverige både tar MPG seriøst, _og_ har oppfunnet dansebandmusikken? :-)

Skrevet

Dere nevner djevelkostymer og ringenes herre...Ifølge den ofisielle websiden til Lordi, er de beskrevet som ulike monstre. Lordi er biomecanic man, Amen skal forestille en mumie, Kita er en alienrase, Awa er ghost og Ox er Hellbull, en slags okseskalle.

Teit, vil noen si, men jeg syns ikke det noe bedre med boybands, de er like mye gjennomtenkt kostymene og imaget deres også. For ikke å snakke om Kiss som har utrettet mye bra til tross for helt "uvoksne" kostymer.

Hadde dere vært litt mer oppmerksomme burde dere visst at Lordi har brukt 10 år på å bygd opp denne imagen, det er ikke noe de har "funnet på for Grand Prix". Og det var faktisk Grand Prix-komiteen som kontaktet Lordi for å høre om de ikke ville delta! Tegn på at de vil ha nytekning innen alle de merkelige sjangrene Grand Prix vanligvis opererer med...?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jo, men danseband er jo også litt sidestilt "virkeligheten" :-)

Er det forresten noen som tror det er tilfeldig at sverige både tar MPG seriøst, _og_ har oppfunnet dansebandmusikken? :-)

Et godt poeng! :)

Men Sverige har vært forrykte i forhold til GP så lenge jeg kan huske. Norge vant jo faktisk med en skikkelig låt en gang, hva var det nå den het igjen... Nocturne? Vel, en eller annen greie av Secret Garden, og jeg husker svenskene tok helt av. De ville ha oss diskvalifisert og gode greier fordi låta ikke var en typisk GP-låt.

Herregud. Den eneste gangen i GPs historie hvor noe som ligner på en skikkelig låt vinner, vil de diskvalifisere den.

Skrevet

Finland vant ganske enkelt fordi sangen var en av de bedre. Det var ikke min favoritt. Hadde jeg fått velge, hadde Russland vunnet.

Skrevet

hvis de fleste er mettet på det, burde de kanskje ikke se på da? Jeg synes Russland var utrolig bra, det var jo DEN hete hingsten - og fiiiiin sang

Enig med deg :o)

Skrevet

hvis du ikke har hørt sangen er jo det ikke rart at du ikke lurer på hvorfor. Det var grusomt, det var ikke en sang engang pluss jeg ble livredd dem

Den sangen var jo en av de bedre i finalen. Så mye bulgarsk dritt som denne finale inneholdt og halvnakne damen ved siden av, er det lenge siden jeg har sett.

Gjest FrøkenNN
Skrevet

Ser heldigvis aldri på MGP lenger,har ingenting med musikk å gjøre.

Men til alle dere som klager så fælt over MGP,så er det da vel bare å slå av TV en?

Skrevet

Et godt poeng! :)

Men Sverige har vært forrykte i forhold til GP så lenge jeg kan huske. Norge vant jo faktisk med en skikkelig låt en gang, hva var det nå den het igjen... Nocturne? Vel, en eller annen greie av Secret Garden, og jeg husker svenskene tok helt av. De ville ha oss diskvalifisert og gode greier fordi låta ikke var en typisk GP-låt.

Herregud. Den eneste gangen i GPs historie hvor noe som ligner på en skikkelig låt vinner, vil de diskvalifisere den.

Ja, jeg husker det. Det var så flaut på svenskens vegne at det var nesten ikke til å tro :-)

Skrevet

Ser heldigvis aldri på MGP lenger,har ingenting med musikk å gjøre.

Men til alle dere som klager så fælt over MGP,så er det da vel bare å slå av TV en?

"Ser heldigvis aldri på MGP lenger,har ingenting med musikk å gjøre."

Det er jo bare tullete å si. Det har lite eller ingenting med populærmusikk, og "ordentlig" musikk av den typen som blir spilt ellers, å gjøre.

Eller mener du at avstemmingene går på land, artister etc. og ikke musikk? I såfall er jeg helt enig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...