Gå til innhold

Hvorfor vant Finland?

Anbefalte innlegg

Angelica :o)
Skrevet

De fleste som stemmer er nok barn og ungdom tror jeg, som sitter med mobilene sine. Vet om en 5. klassing som stemte på Finland og hoppet og danset som gal da de var på scenen.

Hvis Grand Prix skal bli for voksne, så må vi nok ha aldersgrense på stemming, men det er jo umulig, så neste år må vi lage noe som er tøft.

Ja.. du sier noe der..

Videoannonse
Annonse
  • Svar 121
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

38

• Maggi

11

• serendipity

7

• ShitDiddelyDo

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest FrøkenNN
Skrevet

"Ser heldigvis aldri på MGP lenger,har ingenting med musikk å gjøre."

Det er jo bare tullete å si. Det har lite eller ingenting med populærmusikk, og "ordentlig" musikk av den typen som blir spilt ellers, å gjøre.

Eller mener du at avstemmingene går på land, artister etc. og ikke musikk? I såfall er jeg helt enig.

"............................................."

Er enig med deg i at den setningen min ble litt tullete.

Mener bare at det finnes så mye flott musikk,og da mener jeg personlig at MGP ikke har noe som helst med SKIKKELIG musikk å gjøre.Du synest sikkert det og er tullete,men det bryr jeg meg ikke om ha ha.

Men nå engasjerer jeg meg ikke mer i MGP.

ShitDiddelyDo
Skrevet

OK, hva er egentlig forskjellen på Nocturne - og denne alvedans sangen fra igår?? Litt motsigende av deg å foretrekke monster-kvartetten fra finland, samtidig som du syntes nocturne var en ordentlig låt hva Grand Prix angår.

Nocturne var en ordentlig låt.

Ikke en ordentlig låt hva GP angår. Ordentlige GP-låter, altså typiske låter i den konkurransen, kan knapt kalles musikk.

Monstergjengen fra i går spilte hardrock - altså ordentlig musikk. Ikke bra hardrock, men selv halvdårlig hardrock er mer musikk enn 99 % av GP-mølet.

Gjest gooooooooooogle
Skrevet

Jeg vet ikke om du skjønner hva jeg sier, men Lordi sin sang var ikke en av de i mengden vi hørte igår. Jeg har hverken snakket om nyskapning eller noe annet. Jeg ble glad over å høre en låt som var litt annerldes enn de 23 andre!

Greit nok det, men hvis du ville ha noe "nytt" kunne du vel like godt slå på en annen kanal, isteden for å vente på at noe skulle skje på GP.

Gjest gooooooooogle
Skrevet

Poeng? Dine fjollete, barnslige og halvkrakilske personangrep her - i en MPG-tråd (!) ? Heh-heh...jeg gidder ikke å være med på det - sorry :-)

"................................................"

Ok, ok....jeg skjønner fullstendig. Du har sikkert viktigere ting å gjøre - det er jo innlysende, siden du sitter her på dol 24 timer i døgnet. I FEED you, man.

Skrevet

Er enig med deg i at den setningen min ble litt tullete.

Mener bare at det finnes så mye flott musikk,og da mener jeg personlig at MGP ikke har noe som helst med SKIKKELIG musikk å gjøre.Du synest sikkert det og er tullete,men det bryr jeg meg ikke om ha ha.

Men nå engasjerer jeg meg ikke mer i MGP.

Enig, på en måte. MGP har lite eller ingenting med ordentlig musikk å gjøre, hvis vi definerer "ordentlig musikk" som noe som eksisterer utenfor MGP. Derfor er det litt kult at noe som faktisk kunne eksistert utenfor MGP - altså, noe som er å betrakte som ordentlig musikk, uavhengig av om man liker det eller ikke, vinner. På sikt kan vi jo håpe at det fører til at MGP rett og slett dør. Det er egentlig en skam for Europa.

"............................................"

Skrevet

Forskjellen mellom Nocturne og Alvedansen er formidabel. Det første er musikk, det vi hadde nå var et enkelt oppkok av noe som ligger i en sjanger man håper fortsatt slår an.

For å si det rett ut tror jeg jeg skulle gjort Alvedans som sang mer spennende selv. De gidder ikke engang fullføre og utnytte sangens ideer og hennes stemme men håper det skal bli iørefallende nok ved kjedelige enkelhet, nordisk skjønnhet og ei fele.

*LOL* Litt av en "ekspert"-uttalelse. Du "utmerker" deg jaggu på flere områder, gitt...*Ler*

".............................................."

Gjest goooooooogle
Skrevet

Enig, på en måte. MGP har lite eller ingenting med ordentlig musikk å gjøre, hvis vi definerer "ordentlig musikk" som noe som eksisterer utenfor MGP. Derfor er det litt kult at noe som faktisk kunne eksistert utenfor MGP - altså, noe som er å betrakte som ordentlig musikk, uavhengig av om man liker det eller ikke, vinner. På sikt kan vi jo håpe at det fører til at MGP rett og slett dør. Det er egentlig en skam for Europa.

Jada, MGP er en skam for europa... Kan du ikke bare ta det for det det er da mann, lørdagsunderholdning 1 (EN!) ussel gang i året! Slutt å basere livet ditt på det!

Skrevet

Jada, MGP er en skam for europa... Kan du ikke bare ta det for det det er da mann, lørdagsunderholdning 1 (EN!) ussel gang i året! Slutt å basere livet ditt på det!

Du baserer åpenbart livet ditt på det, slik du raller i vei om hvor fælt det var at de som vant vant. *Ler*

Jeg har et ironisk forhold til MGP, men applauderer likevel ethvert tilløp til ordentlige ting som sniker seg inn, enten jeg personlig liker det eller ei.

Du på din side, klarer ikke skrive et eneste innlegg i en tråd om MGP uten å lire av deg ukjemsord og personkarakteristikker på løpende bånd. Jeg gidder ikke engang svare på det.

Gjest gooooooogle
Skrevet

Du baserer åpenbart livet ditt på det, slik du raller i vei om hvor fælt det var at de som vant vant. *Ler*

Jeg har et ironisk forhold til MGP, men applauderer likevel ethvert tilløp til ordentlige ting som sniker seg inn, enten jeg personlig liker det eller ei.

Du på din side, klarer ikke skrive et eneste innlegg i en tråd om MGP uten å lire av deg ukjemsord og personkarakteristikker på løpende bånd. Jeg gidder ikke engang svare på det.

Nå ble jeg nesten forelsket i deg, du er jo så velartikulert. Snakker om sleskete fyr...

Skrevet

Nå ble jeg nesten forelsket i deg, du er jo så velartikulert. Snakker om sleskete fyr...

*Gjesp* Ha det fint, du. Jeg er ikke i humør til å diskutere med ustabile folk i dag :-)

"Sleskete"? *Humre*

serendipity
Skrevet

Greit nok det, men hvis du ville ha noe "nytt" kunne du vel like godt slå på en annen kanal, isteden for å vente på at noe skulle skje på GP.

Du spør om hvorfor Finland vinner. Om du ikke er interessert i andres mening bør DU finne på noe annet!

Skrevet

"Og det er blasfemisk å synge haleluja i djeveldrakt."

"Djeveldrakt"? Hvor? Monsterdrakter, ja. Ærlig talt.

Og - hvis noen presterer å mene seriøst at det er blasfemisk å synge halleluja i monster- eller djeveldrakter, så applauderer jeg enhver som gjør det. Det blir akkurat som å applaudere enhver som tegner mohammed.

"........................................."

Moroklumpen.

fei1365380229
Skrevet

Jeg synes uansett det er usannsynlig barnslig, umodent og idiotisk av voksne mennesker å kle seg ut på den måten der så jeg synes hele den finske GP-greia i år var motbydelig og teit.

Jeg må innrømme at jeg irriterte meg grøss ihjel over alle lettkledte, gnikkende damer som danset rundt på scenen og ikke sang engang mer enn de søte monsterne fra Finland :), men jeg skjønner ikke hvorfor ikke England havnet høyt opp, det var jo den kuleste sangen.

Skrevet

Moroklumpen.

Det var overhodet ikke humoristisk ment. Hvis du er så fintfølende at du ikke tåler slikt, og insisterer på å feilaktig kalle det blasfemi, så vil jeg benytte enhver anledning til å provosere deg i så henseende.

Ingenting som ikke er _ment_ blasfemisk av den som gjør det, er blasfemisk.

".........................................."

Skrevet

Det var overhodet ikke humoristisk ment. Hvis du er så fintfølende at du ikke tåler slikt, og insisterer på å feilaktig kalle det blasfemi, så vil jeg benytte enhver anledning til å provosere deg i så henseende.

Ingenting som ikke er _ment_ blasfemisk av den som gjør det, er blasfemisk.

".........................................."

For all de, gjør gjerne det. Du har jo stor glede av å provosere, så alt for å glede deg... !

Skrevet

For all de, gjør gjerne det. Du har jo stor glede av å provosere, så alt for å glede deg... !

Ikke i prinsippet, men slike tvers igjennom dumme holdninger fortjener å settes på prøve så ofte og mye som mulig.

"Blasfemi"? Herregud...hvor gammel er du?

Skrevet

Jeg skjønner at du, til forskjell fra meg, ikke sympatiserer med gamle damer som til sin store forskrekkelse tror at dommedag er her, når de i utgangspunktet slo på nrk1 for å få litt sedvanlig lørdagsunderholdning? Jeg mener, ta litt hensyn! Hva med barn som sitter og ser på? Det må da kunne gå an å la gp være gp, og ta djevelshardrocken andre steder??

"Hva med barn som sitter og ser på? Det må da kunne gå an å la gp være gp, og ta djevelshardrocken andre steder??" Dette er jeg faktisk veldig enig i. Det var det jeg tenkte mest på når jeg så finnene. Mange seksåringer som sitter og ser på mens foreldrene tror de ser et halvdårlig, falskt og utgått musikkonsept.

Og ettersom jeg hverken så på programmet eller er en gammel dame, regner jeg med at du ikke siktet til meg. ;o)

Skrevet

Ikke i prinsippet, men slike tvers igjennom dumme holdninger fortjener å settes på prøve så ofte og mye som mulig.

"Blasfemi"? Herregud...hvor gammel er du?

Tro, holdninger osv følger ikke alder, men karakter. Hvor gammel er du, forresten?

Gjest abrahamsen
Skrevet

Når jeg lukka øynene så syns jeg melodien til Finland var ganske kul, men grøss og gru for noen kostymer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...