Gå til innhold

Er dette overspising?


Gjest Bekymret jente 16 år

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret jente 16 år

Idag har jeg spist normal frokost, normal lunsj (ca. halv 12), 1 eple og 1 appelsin ca. kl. 14, og til middag ca. kl. 15-15.30:

I bunt express nudler (165 kcal pr. 100 g), 1/2 boks hakkede tomater, 1/2 boks bønnespirer, 3 gulrøtter, 1 løk, 1/2 purre og 2 champignon. Alt dette spiste jeg alene.

Kvalifiserer dette til overspising? Vil jeg legge på meg av det? Er veldig mett nå...

Er det skadelig for magen å spise så mye på en gang? Utvider den seg? Hva er konsekvensene av dette?

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nelly

??????

hallo det er jo bare sunn mat!!

EllaPella, hun er av de jenter som vil hører igjen og igjen "øhhhh så lite du spiser kjære deg!!!!"

Hallo jenta26år, du spiser ikke bare sunn mat, men også mat som har nesten ikke noe kalorier!

Om mangen din skal sprekke, det kommer sikkert til å skje, men du kommer ikke til å legge på det av det..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke ut som overspising. Du kommer ikke til å legge på deg av å spise som du har skissert.

Men sf handler ikke først og fremst om hvor mye eller lite du spiser, men om hva du tenker.

Så vidt jeg forstår er det middagen du særlig er bekymret for, de andre måltidene betegner du jo selv som normale. Hva tenkte du da du forberedte og spiste middagen? Du sier du er "veldig mett" nå. Hva betyr det? Er du stappmett? Fortsatte du å spise lenge etter at du var blitt mett? Har du fortsatt lyst til å spise mer, selv om du nå er "veldig mett"?

Du spiste jo middag ganske tidlig, så jeg håper du har tenkt å spise kveldsmat også.

Det du spiste i dag er ikke overspising. Pass deg for sånne tanker, og i hvert fall for tanker om å kompensere ved oppkast, trening eller spise lite senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

KJære bekymret jente

Som du allerede har hørt fra flere av de andre er dette langt fra overspising. Overspising dreier seg om kontrolltap, store mengder med mat (ofte såkalt "nei-mat"). Det du oppgir er heller en lavkalorimiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...