Gå til innhold

Olabukser i store størrelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og de finnes i store størrelser og har et moderne snitt?

Nå ble jeg usikker, altså. Kommer ikke på hvor store størrelser de har.

Hvor moderne de er, kan diskuteres. De er... tja, ehm... vanlige, skal vi si det? Normale hverdagsbukser.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

8

• org

5

• Glimtipper

5

• Kvinnen med utopiene

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli
Skrevet

Nå ble jeg usikker, altså. Kommer ikke på hvor store størrelser de har.

Hvor moderne de er, kan diskuteres. De er... tja, ehm... vanlige, skal vi si det? Normale hverdagsbukser.

Det skulle nok funke greit ;-)

Vi skal iallefall ta en titt på Cubus også!

Skrevet

Men kjære deg... Tilnærmet alle klesbutikker som ikke er fjortis-butikker har da størrelse 44. Du snakker jo som om dette er helt abnormalt.

Skrevet

Okei, da kan de jo ha merket i flere butikker. Vi skal shoppe på Vinterbrosenteret (Akershus).

Mulig det er vanskelig å finne klær til venninna mi fordi hun er ganske liten også (rundt 156 tror jeg). Men kanskje det er vanlig at alle olabuksemerker går såpass høyt opp i størrelse?

Når man er liten og litt frodig, så bør man helst over i 20-serien størrelser for å finne noe som passer på lengden. Tror tallet på størrelsen er halvparten av det som de normale størrelsene er, altså at 44 blir 22, eller noe slikt. Ikke helt sikker på hvilke butikker som fører sånne kortere størrelser, men dere kan jo forhøre dere i noen "damete" klesbutikker.

Gjest klær kan være veldig små allikevel
Skrevet

Men kjære deg... Tilnærmet alle klesbutikker som ikke er fjortis-butikker har da størrelse 44. Du snakker jo som om dette er helt abnormalt.

Joda, mange kjeder har klær opptil str. 44 ..... men så er de jammen i meg små i strørrelsene ..... har slanke venninner som må ha XL i gensere og 42 i bukser, da snakker vi om jenter i 60 - 70 kilos-klassen .....

Skrevet

Joda, mange kjeder har klær opptil str. 44 ..... men så er de jammen i meg små i strørrelsene ..... har slanke venninner som må ha XL i gensere og 42 i bukser, da snakker vi om jenter i 60 - 70 kilos-klassen .....

Det er sant. Men jeg bruker størrelse 44/46 og finner fint klær i tilnærmet alle butikker. Bikbok og sånt er selvfølgelig uaktuelt.

Gjest linnelinn
Skrevet

en venninne av meg er ganse liten, 152 cm, og ganske kraftig. Hun er alltid nydelig kledd, pga hun kjører en litt annen stil enn jeans og topp.

Hun kjøper lange skjørt på Lene V, f.eks, og fine gensere eller topper i en annen stil, med sjal til, eller lett strikke jakke, viser litt kløft, har faste pupper:) Eh litt vanskelig å forklare...

Men hun er alltid kjempefint kledd

Litt som bohem-stil?? Ikke "berte" lissom...

Ei anna venninne som er stor, måtte kjøpe mamma-bukse for å finne seg dongribukse... Det var på H&M. Hun så jo slankere ut med en gang, bare det å få på seg en dongribukse, men måtte altså ha mammabukse...

Er ikke lett.

Skrevet

Kom til å tenke på mine egne bukser. Kjøpt på Cubus, merket er Cjane, short.

De er snabla gode, stretch og gode greier! Kr 298,-.

CJane, er ikke det Lindex?

Ikke at jeg har noe å gjøre i en tråd om klesmerker...

Gjest linnelinn
Skrevet

hm, seriøst? jeg veier 62 eller noe, men bruker s/m eller 36/28

kanskje mye muskler ;)

Skrevet

hm, seriøst? jeg veier 62 eller noe, men bruker s/m eller 36/28

kanskje mye muskler ;)

Det er helt sant. Selvfølgelig kommer det an på klesmerket. Men jeg kjenner flere som er slanke og fine, og på B-Young (de har jo flere klesmerker da) hender det at de må oppi store størrelser for at klæra skal passe.

Ei venninne av meg drev en klesbutikk her, det var merker som Sand, Mexx o.l., hun måtte opp i XL i gensere.

Skrevet

Det er sant. Men jeg bruker størrelse 44/46 og finner fint klær i tilnærmet alle butikker. Bikbok og sånt er selvfølgelig uaktuelt.

:) nei BikBok kan vi vel bare drømme om ..... 10 åringen min finner seg klær der.

Jeg selv er stor, tidligere kunne jeg kjøpe de største størrelsene av B-Young buksemerket, men nå kommer jeg ikke inn i de lenger .... ser at det står Slim-feet på alle buksene der nå, det gjorde det ikke tidligere.

Skrevet

:) nei BikBok kan vi vel bare drømme om ..... 10 åringen min finner seg klær der.

Jeg selv er stor, tidligere kunne jeg kjøpe de største størrelsene av B-Young buksemerket, men nå kommer jeg ikke inn i de lenger .... ser at det står Slim-feet på alle buksene der nå, det gjorde det ikke tidligere.

Ja, det eneste jeg finner på B-young er topper og jakker. Buksene kan jeg bare glemme.

Skrevet

CJane, er ikke det Lindex?

Ikke at jeg har noe å gjøre i en tråd om klesmerker...

_Jo_ visst er det Lindex!

Ups!

Gjest Calóni
Skrevet

Det står mellom Ski Storsenter eller Vinterbro! Jeg liker meg godt på Ski Storsenter også, men går meg lettere vill der ;-)

Skal du dit på fredag får du sjekke om du ser to fjonge damer, ei lang og tynn og ei lita og tjukk (noe overdrevet).

Prater vi tydelig og gestikulerer litt innimellom, kan du banne på det er oss ;-)

Psst: Satser på at jeg ikke blir paranoid på shoppingen på fredag!

Ski Storsenter er iallfall det med -desidert- best utvalg. Dersom du ser et par jenter i begynnelsen av 20-årene, ev. med et påheng av ei jente på 9, som ser litt nysgjerrig på dere, så er det bare meg og Adriana og fostersøstra vår :P Og husk at jeg kan tegnspråk, så dere kan ikke snakke hemmelig om oss :D

Skrevet

Ski Storsenter er iallfall det med -desidert- best utvalg. Dersom du ser et par jenter i begynnelsen av 20-årene, ev. med et påheng av ei jente på 9, som ser litt nysgjerrig på dere, så er det bare meg og Adriana og fostersøstra vår :P Og husk at jeg kan tegnspråk, så dere kan ikke snakke hemmelig om oss :D

Det skulle du ikke sagt vet du... ;-)

Gjest Calóni
Skrevet

Det skulle du ikke sagt vet du... ;-)

Hihi...:P

Men hun vet det egentlig da, for jeg har sagt det før. Tenkte bare jeg skulle være snill og minne henne på det :D

Skrevet

Hvis størrelse 44 er kriterium for å ha problemer med å finne klær, ja da har jeg et jævlig stort problem.

Skrevet

Hihi...:P

Men hun vet det egentlig da, for jeg har sagt det før. Tenkte bare jeg skulle være snill og minne henne på det :D

Kunne jo blitt mye moro ut av det, hvis hun hadde glemt det og du ikke hadde sagt noe nå... ;-)

Skrevet

heter butikken zizzi? eller bare merket? vet du hvilke butikker som har det? i eller utafor oslo....

På Lørenskog Storsenter Triaden har de butikken "Zizzi", mye fint i alle str.

Gjest Calóni
Skrevet

Kunne jo blitt mye moro ut av det, hvis hun hadde glemt det og du ikke hadde sagt noe nå... ;-)

Tja..jeg følte meg ikke så slem i dag. Men det kan godt være jeg angrer bittert senere :P

Men jeg regner ikke med å være der på fredag, og om jeg er det, så er det ikke sikkert jeg treffer på henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...