Gjest linnelinn Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Det er helt sant. Selvfølgelig kommer det an på klesmerket. Men jeg kjenner flere som er slanke og fine, og på B-Young (de har jo flere klesmerker da) hender det at de må oppi store størrelser for at klæra skal passe. Ei venninne av meg drev en klesbutikk her, det var merker som Sand, Mexx o.l., hun måtte opp i XL i gensere. B-young ja. Ikke noe vits i å kjøpe topper der, om du har litt bryster. Skal den være stram nok rundt magen, så får du ikke puppen oppi:) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Men kjære deg... Tilnærmet alle klesbutikker som ikke er fjortis-butikker har da størrelse 44. Du snakker jo som om dette er helt abnormalt. Da skjønner jeg ikke helt hvorfor venninna mi klager over at det er umulig å finne bukser i hennes størrelse..... Det kan antagelig ha noe med kroppsfasong og høyde å gjøre? Jeg synes likevel det er vanskelig å vite hvilket buksemerke som er pent på ulike kroppstyper. Hvilke baklommer passer f.eks. en med stor rompe... det skal ikke være enkelt ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Når man er liten og litt frodig, så bør man helst over i 20-serien størrelser for å finne noe som passer på lengden. Tror tallet på størrelsen er halvparten av det som de normale størrelsene er, altså at 44 blir 22, eller noe slikt. Ikke helt sikker på hvilke butikker som fører sånne kortere størrelser, men dere kan jo forhøre dere i noen "damete" klesbutikker. Ok, den størrelsestypen har jeg ikke hørt om før.. Jeg er redd "damete" klesbutikker fører "tantete" olabukser, men godt mulig jeg tar helt feil ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 en venninne av meg er ganse liten, 152 cm, og ganske kraftig. Hun er alltid nydelig kledd, pga hun kjører en litt annen stil enn jeans og topp. Hun kjøper lange skjørt på Lene V, f.eks, og fine gensere eller topper i en annen stil, med sjal til, eller lett strikke jakke, viser litt kløft, har faste pupper:) Eh litt vanskelig å forklare... Men hun er alltid kjempefint kledd Litt som bohem-stil?? Ikke "berte" lissom... Ei anna venninne som er stor, måtte kjøpe mamma-bukse for å finne seg dongribukse... Det var på H&M. Hun så jo slankere ut med en gang, bare det å få på seg en dongribukse, men måtte altså ha mammabukse... Er ikke lett. Det er noen store damer som er utrolig flinke til å kle seg! Det er godt mulig olabukser ikke er det vi ender opp med..Får gjøre noen forsøk og se.. Jeg vet ikke helt om jeg tør foreslå mammabukser for henne da, men ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Ski Storsenter er iallfall det med -desidert- best utvalg. Dersom du ser et par jenter i begynnelsen av 20-årene, ev. med et påheng av ei jente på 9, som ser litt nysgjerrig på dere, så er det bare meg og Adriana og fostersøstra vår Og husk at jeg kan tegnspråk, så dere kan ikke snakke hemmelig om oss Okei, da skal jeg foreslå Ski Storsenter for venninna, så ser vi... Åh, vi skal nok ikke gjøre det lett for deg. Venninna mi er ikke så veldig stø i tegnspråk, så det blir nok mest noen fakter her og der *hehe* Jeg skal nok titte litt ekstra hvis jeg havner i Ski på freda'n ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Hvis størrelse 44 er kriterium for å ha problemer med å finne klær, ja da har jeg et jævlig stort problem. Sorry ;-) Jeg har jo egentlig ikke peil, men har fått dette fortalt av venninna mi. De jeg kjenner som er kraftige sier iallefall at det er vanskelig å finne kule (i deres øyne) klær siden alt er så smått nå for tiden. Hvor handler du? 0 Siter
Gemini Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Ok, den størrelsestypen har jeg ikke hørt om før.. Jeg er redd "damete" klesbutikker fører "tantete" olabukser, men godt mulig jeg tar helt feil ;-) Tja, det skal du ikke se helt bort fra. Jeg har aldri kjøpt noe i 20-serien sjøl, men har en kort bestemor som sverger til sånt. Så kanskje de ikke har noen tøffere klær for unge i sånne størrelser. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Da skjønner jeg ikke helt hvorfor venninna mi klager over at det er umulig å finne bukser i hennes størrelse..... Det kan antagelig ha noe med kroppsfasong og høyde å gjøre? Jeg synes likevel det er vanskelig å vite hvilket buksemerke som er pent på ulike kroppstyper. Hvilke baklommer passer f.eks. en med stor rompe... det skal ikke være enkelt ;-) Hm. Rart at venninna di klager på det, vanlige kjedebutikker fører da klær opp i størrelse 50 og noen ganger 56. Om man er litt stor, så er dette en fin jeanstype: Middels høyde på midjen (det er best for magen), bootcut på beina og baklommer som er nære hverandre (om hun har stor bakende). Dette var et eksempel. Hvis du beskriver kroppsfasongen hennes, så kan jeg være mer spesifikk 0 Siter
Gemini Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Da skjønner jeg ikke helt hvorfor venninna mi klager over at det er umulig å finne bukser i hennes størrelse..... Det kan antagelig ha noe med kroppsfasong og høyde å gjøre? Jeg synes likevel det er vanskelig å vite hvilket buksemerke som er pent på ulike kroppstyper. Hvilke baklommer passer f.eks. en med stor rompe... det skal ikke være enkelt ;-) Her er en fasong-guide: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=251319 og http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=251308 Her en annen: http://www.couturecandy.com/jean-guide.htm (men den går ikke på det med lommer) 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Okei, da skal jeg foreslå Ski Storsenter for venninna, så ser vi... Åh, vi skal nok ikke gjøre det lett for deg. Venninna mi er ikke så veldig stø i tegnspråk, så det blir nok mest noen fakter her og der *hehe* Jeg skal nok titte litt ekstra hvis jeg havner i Ski på freda'n ;-) Da skal jeg se etter ei lang ei som tjatrer i vei på tegnspråk, og ei lita ei som ser meget forvirra ut Men du trenger ikke være paranoid. Sjansene er små for at jeg kommer til å være der, at vi kommer til å være i samme del av senteret, eller til samme tid. Men om vi sees, så kanskje jeg stepper inn som tolk om venninna di sliter for mye 0 Siter
Gjest togli Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Her er en fasong-guide: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=251319 og http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=251308 Her en annen: http://www.couturecandy.com/jean-guide.htm (men den går ikke på det med lommer) Tuuusen takk for nyttige linker :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Hm. Rart at venninna di klager på det, vanlige kjedebutikker fører da klær opp i størrelse 50 og noen ganger 56. Om man er litt stor, så er dette en fin jeanstype: Middels høyde på midjen (det er best for magen), bootcut på beina og baklommer som er nære hverandre (om hun har stor bakende). Dette var et eksempel. Hvis du beskriver kroppsfasongen hennes, så kan jeg være mer spesifikk Takk for tips :-) Jeg skjønner at vi må se etter bukser som ikke er lave i livet og har store, tettsittende, baklommer. Dessuten er det best med bootcut! Jeg lærer så lenge jeg lever ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Da skal jeg se etter ei lang ei som tjatrer i vei på tegnspråk, og ei lita ei som ser meget forvirra ut Men du trenger ikke være paranoid. Sjansene er små for at jeg kommer til å være der, at vi kommer til å være i samme del av senteret, eller til samme tid. Men om vi sees, så kanskje jeg stepper inn som tolk om venninna di sliter for mye Ja, omtrent sånn blir det nok ;-) Venninna mi har nok ikke problemer med å prate ts med døve, men vi begge har vokst opp uten å kunne ts. Når vi er sammen blir det gjerne til at vi skravler på trøndersk og sunnmørsk ispedd naturlige (?) fakter... 0 Siter
Glimtipper Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Takk for tips :-) Jeg skjønner at vi må se etter bukser som ikke er lave i livet og har store, tettsittende, baklommer. Dessuten er det best med bootcut! Jeg lærer så lenge jeg lever ;-) Hehe Man lærer seg en del triks når man ikke er skapt med den optimale kroppsfasongen 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 De fleste butikker har vel str. 44? Problemet kan jo være kroppsfasongen. Jeg er også 44 i bukser/skjørt, og finner nesten aldri bukser som passer. Enten er de posete rundt rumpa eller så ser det ut som om jeg har baller. 0 Siter
Gjest geert Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 De fleste butikker har vel str. 44? Problemet kan jo være kroppsfasongen. Jeg er også 44 i bukser/skjørt, og finner nesten aldri bukser som passer. Enten er de posete rundt rumpa eller så ser det ut som om jeg har baller. Bollemus? 0 Siter
Gjest geert Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Tullebukken.. bingo, jeg er bukk, men tuller aldri;) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Hehe Man lærer seg en del triks når man ikke er skapt med den optimale kroppsfasongen Det har jeg skjønt etter denne tråden her, ja ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 De fleste butikker har vel str. 44? Problemet kan jo være kroppsfasongen. Jeg er også 44 i bukser/skjørt, og finner nesten aldri bukser som passer. Enten er de posete rundt rumpa eller så ser det ut som om jeg har baller. Det er nok noe i det du sier, ja. Vi burde nok gått til skredder'n istedet ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.