Gå til innhold

Virker kaffe forstoppende, eller motsatt?


Gjest meg og min umulige mage

Anbefalte innlegg

Gjest meg og min umulige mage

har alltid drukket kaffe, blant annet pga problemer med treg mage. Nå har jeg sett på programmet " du er hva du spiser", hvor hun ernæringsfysiologen sier at koffein bare bidrar til uttørkning av tarmen, og at man ikke bør drikke kaffe hvis man har treg mage.

Hun sier også at en normal avføring ikke skal lukte. Men er det virkelig noen som kan gjøre sitt fornødne uten at det lukter?

Lurer litt på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LionQueen

De fleste har lukt fra avføringa! Det er veldig vanskelig å leve så sunt i våre dager at det ikke lukter av det som kommer ut. Ville tro det nesten var umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres merkelig ut at avføring ikke skal lukte.

Men det er mye annet enn kaffe du kan innta for å hjelpe på magen. Biola og andre produkter med LGG-bakterier stimulerer magen. Linfrø er også bra. Kan brukes i brødbaking, frokostblanding, havregrøt osv, eller i et glass vann og drikkes (ikke så godt, men hjelper).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg og min umulige mage

Høres merkelig ut at avføring ikke skal lukte.

Men det er mye annet enn kaffe du kan innta for å hjelpe på magen. Biola og andre produkter med LGG-bakterier stimulerer magen. Linfrø er også bra. Kan brukes i brødbaking, frokostblanding, havregrøt osv, eller i et glass vann og drikkes (ikke så godt, men hjelper).

hei

Kan ikke drikke Biola eller andre melkeprodukter, tåler ikke melk.

Linfrø og andre frø er livsfarlig for meg, da jeg kan få tarmslyng av det pga sammenvoksninger i tarmen.

men takk for tipsene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sirikat

Den dama er besatt av avføring (...).

Men kaffe virker i hvert fall ikke forstoppende for meg. Men så drikker jeg alltid mye vann også, så blir ikke dehydrert av kaffen.

Ville vel tro at det største problemet med kaffe er at det er vanndrivende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes kaffe setter fart i sakene jeg!

Se linken jeg la ut i et annet svar i denne tråden.

Der står det noe om at kaffe har hurtigvirkning på fordøyelsen, men at det allikevel på lang sikt gir mer dårlig fordøyelse (forstoppende virkning). Merkelig, men tror det var det som sto der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heffalumpen

Se linken jeg la ut i et annet svar i denne tråden.

Der står det noe om at kaffe har hurtigvirkning på fordøyelsen, men at det allikevel på lang sikt gir mer dårlig fordøyelse (forstoppende virkning). Merkelig, men tror det var det som sto der.

Hmmm.. Det er iallfall sterkt for ømtålige mager. Jeg liker best latte, den er mild og deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Det er iallfall sterkt for ømtålige mager. Jeg liker best latte, den er mild og deilig!

Ja, latte, cappuccino og frappé er de eneste kaffedrikkene jeg drikker. Aldri svart kaffe. Ikke bare for magens skyld, men mest pga smaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heffalumpen

Ja, latte, cappuccino og frappé er de eneste kaffedrikkene jeg drikker. Aldri svart kaffe. Ikke bare for magens skyld, men mest pga smaken.

Enig! ikkenoen doble espressoer her, nei. *pfeuy*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...