Gjest Blinjas Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Hvor lønnes det å handle når man er på sydenferie, på taxfri på flyplassen eller på lokale sjapper. Snakk om spania, mallorca. Jeg tenker på parfyme og alkohol. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Alkohol er nok billigere der nede enn på taxfree-en. Men utvalget er langt bedre på taxfree. Tror f.eks. det godt skal gjøres å finne bra cognac på Mallorca eller andre turiststeder. Hva parfyme angår har jeg nylig sett gjennom taxfree-utvalget til MyTravel, og jeg har faktisk funnet ut at det ikke lønner seg å kjøpe noe som helst der. Det er billigere å bestille her: www.strawberrynet.com F.eks. fikk jeg nettopp en deodorant fra Davidoff i postkassa. Den koster rundt 200 kroner i Norge, og 150 kroner på taxfree-en. Jeg betalte nøyaktig 102 kroner fra Strawberrynet. Jeg er ikke så veldig bereist, men i syden har jeg aldri funnet bra parfyme, og det jeg har sett har hatt noe tilnærmet norske priser (da tenker jeg merkeparfyme). 0 Siter
tuss&troll Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Parfyme bør ikke kjøpes i lokale sjapper, da kan det hende du kjøper farget vann. 0 Siter
Tweetybilla Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Tax-free butikken på Gardermoen skal visstnok være ganske rimelig i forhold til mange andre tax-free butikker i utlandet og de har veldig godt utvalg! Iallefall når det gjelder alkoholvarer! Hvis jeg ikke husker feil så er tax-free butikken på Mallorca ganske liten og dårlig utvalg! 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Mye sludder under her av folk som antagelig aldri har satt sitt ben på Mallorca. Palma er en stor by, faktisk Spanias rikeste og med et stort og bredt utvalg av spesialbutikker for både alkohol og parfyme for å betjene både lokalbefolkning og rikinger som har ferietilhold der. Prisene er for begge delers vedkommende lavere enn på tax-free. Svindel og juks-faktoren kan ikke sammenlignes med den på steder som Playa-del-ingeles eller andre rene turistplasser på Kanariøyene. 0 Siter
Prozak Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Alkohol er nok billigere der nede enn på taxfree-en. Men utvalget er langt bedre på taxfree. Tror f.eks. det godt skal gjøres å finne bra cognac på Mallorca eller andre turiststeder. Hva parfyme angår har jeg nylig sett gjennom taxfree-utvalget til MyTravel, og jeg har faktisk funnet ut at det ikke lønner seg å kjøpe noe som helst der. Det er billigere å bestille her: www.strawberrynet.com F.eks. fikk jeg nettopp en deodorant fra Davidoff i postkassa. Den koster rundt 200 kroner i Norge, og 150 kroner på taxfree-en. Jeg betalte nøyaktig 102 kroner fra Strawberrynet. Jeg er ikke så veldig bereist, men i syden har jeg aldri funnet bra parfyme, og det jeg har sett har hatt noe tilnærmet norske priser (da tenker jeg merkeparfyme). "Tror f.eks. det godt skal gjøres å finne bra cognac på Mallorca eller andre turiststeder." Har du vært i Palma? Det er en storby på linje med andre europeiske storbyer, og lite sammenliknbart med magaluf eller puerto rico (på gran kanaria). "..........................................." 0 Siter
Gjest gull og gull Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Mye sludder under her av folk som antagelig aldri har satt sitt ben på Mallorca. Palma er en stor by, faktisk Spanias rikeste og med et stort og bredt utvalg av spesialbutikker for både alkohol og parfyme for å betjene både lokalbefolkning og rikinger som har ferietilhold der. Prisene er for begge delers vedkommende lavere enn på tax-free. Svindel og juks-faktoren kan ikke sammenlignes med den på steder som Playa-del-ingeles eller andre rene turistplasser på Kanariøyene. Lurer turister. Jeg er i en bransje hvor vi får se mange slukkøra gullvarekjøpere fra Spania og andre eksotiske steder. Det var billig, men de har aldri hørt om at det går an å lage et tynt hylster av gull og fylle det med bly. Også lenker i tunge kjeder. Da gjelder det å legge trynet i medfølende folder. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Lurer turister. Jeg er i en bransje hvor vi får se mange slukkøra gullvarekjøpere fra Spania og andre eksotiske steder. Det var billig, men de har aldri hørt om at det går an å lage et tynt hylster av gull og fylle det med bly. Også lenker i tunge kjeder. Da gjelder det å legge trynet i medfølende folder. "Syden" er ikke en enkelt plass et sted. Lurt kan man bli overalt, ikke minst på Karl Johan hvor diverse sjapper selger fake over en lav sko. 0 Siter
Gjest gull og gull Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 "Syden" er ikke en enkelt plass et sted. Lurt kan man bli overalt, ikke minst på Karl Johan hvor diverse sjapper selger fake over en lav sko. Visse varer er følsomme, og vi må være forsiktige overalt hvor vi handler følsomme varer. Et vitrinekskap hos en gammel knark i Fjostedalen kan være laget av gamle materialer og beslag, men trenger ikke være 300 år gammel. Du tror du lurer gubben, og så er det gubben som lurer deg. hihi Men en flaske råbillig whisky på den lokale supern er neppe falsk. 0 Siter
Prozak Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Lurer turister. Jeg er i en bransje hvor vi får se mange slukkøra gullvarekjøpere fra Spania og andre eksotiske steder. Det var billig, men de har aldri hørt om at det går an å lage et tynt hylster av gull og fylle det med bly. Også lenker i tunge kjeder. Da gjelder det å legge trynet i medfølende folder. Her har faktisk morsk rett. Det er forskjell på "syden" og "syden". Steder som eksiterer utenom turistsesongen kan sjelden sammenliknes med steder som kun eksisterer for turistene. Men selvfølgelig - spania er et land hvor man lettere slipper unna med slikt enn f.eks her til lands. Men det betyr, logisk nok, ikke at alle som selger gull o.l. er svindlere der. "..........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Visse varer er følsomme, og vi må være forsiktige overalt hvor vi handler følsomme varer. Et vitrinekskap hos en gammel knark i Fjostedalen kan være laget av gamle materialer og beslag, men trenger ikke være 300 år gammel. Du tror du lurer gubben, og så er det gubben som lurer deg. hihi Men en flaske råbillig whisky på den lokale supern er neppe falsk. "Men en flaske råbillig whisky på den lokale supern er neppe falsk." Falsk whisky, congnac, tequila etc. oppdager du som regel i det øyeblikket du smaker på det. Og man kan også bruke hodet; en Don Perignon til 25 kr. er åpenbart falsk. "............................................" 0 Siter
Gjest gull og gull Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 "Men en flaske råbillig whisky på den lokale supern er neppe falsk." Falsk whisky, congnac, tequila etc. oppdager du som regel i det øyeblikket du smaker på det. Og man kan også bruke hodet; en Don Perignon til 25 kr. er åpenbart falsk. "............................................" Ikke så mye sjans for juks når det står en hel pall midt i butikken i den lokale sjappa og prisen er kr 40 for en liter. Men en konjakk til kr 300 ville jeg kjøpt på et stort varehus. 0 Siter
Line Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Det lønner seg faktisk på Gardermoen. Det er en av de rimeligste taxfree-butikkene i Europa. For å handle vin og sånt, er det sikkert billigere i de lokale butikkene... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 "Tror f.eks. det godt skal gjøres å finne bra cognac på Mallorca eller andre turiststeder." Har du vært i Palma? Det er en storby på linje med andre europeiske storbyer, og lite sammenliknbart med magaluf eller puerto rico (på gran kanaria). "..........................................." Hvor stor er Palma? Skal ta en dag der når vi er på Mallorca. Er det noe morsomt vi burde se? Noe det lønner seg å handle der? 0 Siter
Prozak Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Hvor stor er Palma? Skal ta en dag der når vi er på Mallorca. Er det noe morsomt vi burde se? Noe det lønner seg å handle der? Nøyaktig hvor stor den er vet jeg ikke, men det er stor nok til at det er en ordenlig by. Når det gjelder handling, så har jeg ikke den fjerneste anelse :-) "..........................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.