Baxxter Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg er litt usikker på om dette er det riktige forumet å poste i, men det ser ikke ut til at det finnes noe forum for ting som har med fordøyelse og tarmsystemet å gjøre... Men, jeg har hatt en del plager siden sist desember. Da tak jeg et klyster som heter Klyx, da det visstnok skal være sunt å "rense seg" en sjelden gang. Ikke mange dagene etter dette, hadde jeg avføring som minnet om diare, bare svart. Og etter dette hadde jeg forstoppelse, med liten og hard avføring, og følte sjelden trangen til å gå på toalettet. Mens dette pågikk begynte jeg å erfare kløe og ubehag i endetarmen og/eller anus (vanskelig å si, men har hørt at man egentlig ikke kan føle særlig i endetarmen). Men, forstoppelsen kom og gikk litt, og ble etterhvert bedre. Det samme gjaldt kløen. Men avføringen var ofte urovekkende mørk, men da ikke svart - bare veldig mørkebrun. Jeg så ikke noe særlig tegn til blod, eller annet. Et annet symptom jeg også erfarte, var at det føltes rart ut å knipe igjen anus. Som om det var noe der, kanskje en kul eller noe slikt. Særlig når jeg var sittende. Det føltes også rart ut å gå på toalettet generelt. Jeg prøvde å sjekke meg selv (som jo var ekkelt), men fant det i starten vanskelig å kunne få en finger særlig langt inn. Det føltes ut som tarmen var mindre enn den hadde vært før, med tarmvegger som kanskje føltes litt hovne ut. Nå virker dette bedre. I dag har jeg ikke lenger noe særlig forstoppelse, men jeg har kløe som kommer og går litt, og det føles fortsatt veldig rart ut å knipe og å gå på toalettet. Avføringen er heller ikke så mørk som den var, men den virker langt i fra det hadde ført jeg begynte å få symptomene. I det siste har den virker løs og "halvferdig", og den har ved flere tilfeller vært bøyd. Faktisk noen ganger 180 grader, som jo virker veldig rart for meg, og alltid er litt urovekkende. Hadde faktisk to dager hvor tarmen var mer irritert enn vanlig, og jeg måtte på toalettet to ganger, og hadde da begge gangende på de to dagene avføring som var bøyd 180 grader. I tillegg etterlater avføringen ofte spor etter seg i bunnen av toalettskålen, noe jeg ikke erfarte mye før... Jeg har vært hos min lege tre ganger så langt, og tatt bla. en avføringsprøve for å teste blod, og noen blodprøver for å sjekke noen allergier. Han har også sjekket etter hemorrider. Det virker som han har konkludert med at jeg bare har en irritabel tarm. Selv synes jeg det virket veldig rart at jeg plutselig fikk dette etter at jeg tokk Klyx klysteret. Men, huff, dette ble mye skriving. Og det er heller ikke det morsomste å skrive om. Men, er det noen som vet hva som kan være galt? Eller hva jeg bør gjøre fremover? Setter stor pris på tilbakemelding. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231433-irritert-tarm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.