Gå til innhold

Portugal - argarvekysten

Anbefalte innlegg

Gjest noen som vet
Skrevet

Noen som har vært der?

Skal dit i juni og gleder meg:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Algarve, ja. Var på der i en uke i løpet av en interrail i 93, på øya Tavira like utenfor Faro. Herlig plass!

Gjest Starling
Skrevet

Ja, var der sammen med mamma og pappa da jeg var 14 år. Det var kjempefint, har lyst til å dra tilbake en gang. :)

Elisabeth1365380359
Skrevet

Var der for to år siden. Nydelig!! :)

Skrevet

Ja, har vært der to ganger. Likte meg veldig godt i Lagos, men fikk nok etter noen få dager, og reiste videre til Sevilla. Det er veldig mye festing der, skikkelig backpacker-plass. Samtidig er det veldig idyllisk også, jeg drar mer enn gjerne tilbake igjen.

Det blåser alltid i Algarve, så ta med deg ei lita jakke eller noe sånt til sene kveldstimer!

Faro er en gørr kjedelig by, Sagres forblåst men "annerledes". En italiensk kompis og jeg gikk de seks kilometrene fra busstoppen i Sagres og ut til "spissen" der det var et fyrtårn og utkikkspunkt. Visstnok Europas "southernmost" punkt, i følge de vi pratet med.

Kos deg! :oD

PS; dersom du skal besøke Faro, få med deg kapellene som er laget av beina og knoklene/skallene til munkene som holdt til der! Veldig spesielt!

Gjest amparro..
Skrevet

Jeg har vært der to ganger. Kjempenyyyydelig og knall god mat i Portugal!!!! Ikke sånn tørt og kjedelig, men nydelige sauser osv. Digg :-)))

Skrevet

Jeg har vært der to ganger. Få for all del med deg alle de gode fiskerestaurantene.

Sjøen kan være litt kald (det er jo Atlanteren), men det er bare friskt etter en stund i den varme sola.

Gjest sarah berhard
Skrevet

Tja. Siden det er ett av landene med ganske markant forskjell i levestandard blant fattige og rike, syntes jeg personlig det var litt ubehagelig å - om jeg ikke akkurat var rik - å bli oppfattet som rik.

Dette gjelder ikke bare Portugal.

Ellers så anbefales bilturer til innlandet. Fin natur. Og mat, vin og å bevege seg utenfor hovedgatene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...