Gå til innhold

kutte ut sukker-bli kvitt migrene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest også migrene

Personlig tror jeg det er mange årsaker til at man får migrene. I min familie er det ekstremt mye migrene, absolutt en arvelig komponent.

I den forbindelse har jeg vært i kontakt med mange nevrologer, og blant annet en av de fremste ekspertene i landet på migrene. Når alt kommer til alt, sier han, vet de ikke så mye om migrene som det kan virke som. Der er mange terorier, hvorav noen er blitt mer stuerene enn andre, men de som vet mest innser at de vet lite. Greit nok å høre en spesialist være ærlig for en gangs skyld.

Derfor tror jeg det er individuelt hva som kan gi migrene, det er ikke bare en årsak, det er knyttet opp mot mye, kanskje blodsukker, men også hormonelle ting. Jeg får et kraftig migreneanfall under hver menstruasjon. Ellers er det masse triggere, som også er individuelle. Man kan gjerne prøve ut det hun foreslår, det er mulig det var hennes vei ut, men det trenger ikke være min.

Men man kan jo prøve ut.

Gjest har migrene

Personlig tror jeg det er mange årsaker til at man får migrene. I min familie er det ekstremt mye migrene, absolutt en arvelig komponent.

I den forbindelse har jeg vært i kontakt med mange nevrologer, og blant annet en av de fremste ekspertene i landet på migrene. Når alt kommer til alt, sier han, vet de ikke så mye om migrene som det kan virke som. Der er mange terorier, hvorav noen er blitt mer stuerene enn andre, men de som vet mest innser at de vet lite. Greit nok å høre en spesialist være ærlig for en gangs skyld.

Derfor tror jeg det er individuelt hva som kan gi migrene, det er ikke bare en årsak, det er knyttet opp mot mye, kanskje blodsukker, men også hormonelle ting. Jeg får et kraftig migreneanfall under hver menstruasjon. Ellers er det masse triggere, som også er individuelle. Man kan gjerne prøve ut det hun foreslår, det er mulig det var hennes vei ut, men det trenger ikke være min.

Men man kan jo prøve ut.

Det er nettopp det som er så frustrerende; det kan være mange årsaker og det som virker for noen virker ikke for andre.

Men man kan jo prøve ut.

Hvis du tåler p-piller (og ikke har planer om å få barn nå eller ammer), så kan du jo bruke en av de p-pille-merkene som du kan ta i ett, uten en 7-dagers pause mellom hvert brett. Så unngår du mensen helt. Evt. tar en pause hver 3-4. måned eller noe slikt.

Det er fortsatt delte meninger om dette, men mange leger har null innvendingner mot metoden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...