Gå til innhold

Kontaktallergi, behandlingsmetoder?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt på 28 år som jobber som maskinist, I arbeidet mitt kommer jeg ofte i kontakt med diesel, hydraulikkolje, motorolje + div. andre kjemikalier. Jeg prøver så langt som mulig å beskytte meg men det er jo ikke alltid mulig. De siste årene har jeg fått et økende hudproblem på fingrene. Etter kontakt med feks. diesel blir huden på fingrene hard og sprekker, kan også kjenne puls i fingertuppene. så begynner huden å skalle av og jeg har etter hvert fått veldig tynn hud på fingrene, (fingeravtrykk vises nesten ikke) Har vært til lege og fått en kortisonkrem, den har ikke hjelpt særlig. Bruker ellers en del fuktighetskrem.

Ellers har jeg hatt pollenallergi en 15 års tid.

Hva finnes det av behandling for meg? Spekulerer på om en allergivaksine kunne hjelpe meg? Legen min sa at forskjellige allergier kunne henge sammen.

Håper noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231469-kontaktallergi-behandlingsmetoder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...