Gå til innhold

Au au det gjør så vondt.

Anbefalte innlegg

Gjest Lysglimt

Tror jeg har migrene,for er kvalm og har intens hodepine flere ganger i uken.

Ender ofte med at jeg må legge meg ned,orker ikke gjøre noe,for det er så vondt,føler at øynene skal dette ut.

I tilegg strammer musklene seg,sikkert fordi jeg spenner meg pga smerter i hode.

Er det noe jeg kan kjøpe reseptfritt for å dempe dette,eller må man få medisiner hos lege?

Noen som har kjerrigråd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231478-au-au-det-gj%C3%B8r-s%C3%A5-vondt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lysglimt

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1148244952' post='3124138]

Hvis du har migrene anbefaler jeg å snarest drar til lege.

Det som hjelper mot migrene er å ligge på et mørkt og avkjølt rom. Uten forstyrrelser. Så prøve å sove vekk smerten.. :/

Vanlige smertestillende hjelper ikke mot migrene.

Ok takk for det.

Har merket at ingenting hjelper.

Kan vare i flere dager,får heller gå til lege da og få migrene medisiner.

Annonse

Gjest Lysglimt

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1148314493' post='3125383]

Flott.. Det kan være lurt å skrive ned når du får anfallene og hvor lenge de varer, ting du tror kan utløse anfallet den dagen etc.

Takk for tipset.

Får bestille time hos legen,må vel ta blodprøve sikkert for å finne det ut.

Men jeg er sikker på at jeg har det.

Annonse

bugge -jenta

jeg synes ikke d et umiddelbart høres ut som migrene. Du skriver om begge øynene. Migrene er ensidig. kan skifte side i løpet av anfallet, og etter tredøgn med en slik migrene kan en sitte ighen med en vanlig spenningsgodepine som er i heler hodet, nakken og begge øynene.

Kan det være relatert til hormoner, eller medisiner? Har du begynt på noen medisiner i det siste, P- piller, et eller annet? Den beskrivelsen du gir, som er litt vag, minner meg svært om "medisinhodepine", spenningshodepine, som kan være ubeskrivelig vond , eller hormonell hodepine.

Men jeg er ingen ekspert, selv om jeg har en del forskjellige typer hodepiner.

Kan du beskrive symptomene dine enda mer detaljert kanskje?

Gjest Lysglimt

jeg synes ikke d et umiddelbart høres ut som migrene. Du skriver om begge øynene. Migrene er ensidig. kan skifte side i løpet av anfallet, og etter tredøgn med en slik migrene kan en sitte ighen med en vanlig spenningsgodepine som er i heler hodet, nakken og begge øynene.

Kan det være relatert til hormoner, eller medisiner? Har du begynt på noen medisiner i det siste, P- piller, et eller annet? Den beskrivelsen du gir, som er litt vag, minner meg svært om "medisinhodepine", spenningshodepine, som kan være ubeskrivelig vond , eller hormonell hodepine.

Men jeg er ingen ekspert, selv om jeg har en del forskjellige typer hodepiner.

Kan du beskrive symptomene dine enda mer detaljert kanskje?

Har ikke begynt på medisiner,så det er nok ikke det som utløser dette.

Kan våkne med skikkelig hodepine som bare blir verre,er anspent overalt også,det blir også verre utover dagen....

Føles ut som øynene skal dette ut og at hode skal sprenge,det "koker" på en måte.

Så kommer kvalmen,brekker meg,men er skjelden jeg kaster opp,må bare legge meg da.

Ligger og vrir meg,og det er vondt overalt,men mest i hode,det strammer og dunker.

Kan være borte dagen etter hvis jeg sover godt,men noen ganger forstetter det...

Det hjelper ikke ta paracet eller ibux (ikke de sterke heller)

Når jeg får det,må jeg bare "melde meg ut",for det er så intenst at jeg ikke klarer å gjøre noe,føles ut som jeg skal dø,frykter det hver gang.

At det er hjerneblødning eller noe i den dur,når det er over,føler jeg meg "fyllasyk"

Har tenkt at det er nok migrene,men har ikke vært til lege enda,legen tror alt er psykisk,så jeg får skjelden fysisk skjekk.

Hva tror du det kan være da?

bugge -jenta

Har ikke begynt på medisiner,så det er nok ikke det som utløser dette.

Kan våkne med skikkelig hodepine som bare blir verre,er anspent overalt også,det blir også verre utover dagen....

Føles ut som øynene skal dette ut og at hode skal sprenge,det "koker" på en måte.

Så kommer kvalmen,brekker meg,men er skjelden jeg kaster opp,må bare legge meg da.

Ligger og vrir meg,og det er vondt overalt,men mest i hode,det strammer og dunker.

Kan være borte dagen etter hvis jeg sover godt,men noen ganger forstetter det...

Det hjelper ikke ta paracet eller ibux (ikke de sterke heller)

Når jeg får det,må jeg bare "melde meg ut",for det er så intenst at jeg ikke klarer å gjøre noe,føles ut som jeg skal dø,frykter det hver gang.

At det er hjerneblødning eller noe i den dur,når det er over,føler jeg meg "fyllasyk"

Har tenkt at det er nok migrene,men har ikke vært til lege enda,legen tror alt er psykisk,så jeg får skjelden fysisk skjekk.

Hva tror du det kan være da?

Er trykket i begge øynene hele tiden, eller kan det starte på den ene siden, for så å spre seg mer til hele hodet? Er det aldri halvsidig?

Noen mennesker tenker at stresshodepine ikke trenger være like vondt som migrene, men jeg har temmelig sterke migreneanfall. Og jeg har likevel opplevd mange stresshodepineanfall hvor jeg har kastet opp, og hatt det ubeskrivelig vondt i flere dager, uten at noen medisiner har tatt det. Men jeg er sikker på det ikke var migrene.

Jeg ville tatt meg en tur til legen og snakket om det. Jeg trodde migrenen skulle være halvsidig. Det hender hos meg at den starter i hele hodet, så blir halvsidig, og jeg kaster opp. Da kan det være en vanlig hodepine som stresser frem et migreneanfall. Eller det er halvsidig, og det stresser slik på å ha det i tre dager, så det ender opp med en stresshodepine i etterkant. Et migreneanfall varer toppen tre døgn. Men man kan ha stresshodepine i dagene etter for eksempel. Og låsninger som jeg må til kiropraktor for å løse opp.

Kjenner godt igjen dette med at alt er psykisk..Du kan jo prøve ut migrenemedisin, og virker det, har du i hvertfall migrene. (Virker det ikke, betyr det ikke at det ikke er migrene.) Sett deg ned og skriv ned alle symptomer før.

For eksempel; hvordan er det med kvalme, svimmelhet, artikulasjon, lysskyhet, hukommelse osv. Les om migrene og se om du kjenner deg igjen.

Håper du finner ut av det. Hodepine er undervurdert som lidelse, spør du meg. Alt jeg klarer tenke på er hvordan jeg skal holde ut det neste minuttet, og det neste, når jeg har migrene.

VH

Gjest Lysglimt

Er trykket i begge øynene hele tiden, eller kan det starte på den ene siden, for så å spre seg mer til hele hodet? Er det aldri halvsidig?

Noen mennesker tenker at stresshodepine ikke trenger være like vondt som migrene, men jeg har temmelig sterke migreneanfall. Og jeg har likevel opplevd mange stresshodepineanfall hvor jeg har kastet opp, og hatt det ubeskrivelig vondt i flere dager, uten at noen medisiner har tatt det. Men jeg er sikker på det ikke var migrene.

Jeg ville tatt meg en tur til legen og snakket om det. Jeg trodde migrenen skulle være halvsidig. Det hender hos meg at den starter i hele hodet, så blir halvsidig, og jeg kaster opp. Da kan det være en vanlig hodepine som stresser frem et migreneanfall. Eller det er halvsidig, og det stresser slik på å ha det i tre dager, så det ender opp med en stresshodepine i etterkant. Et migreneanfall varer toppen tre døgn. Men man kan ha stresshodepine i dagene etter for eksempel. Og låsninger som jeg må til kiropraktor for å løse opp.

Kjenner godt igjen dette med at alt er psykisk..Du kan jo prøve ut migrenemedisin, og virker det, har du i hvertfall migrene. (Virker det ikke, betyr det ikke at det ikke er migrene.) Sett deg ned og skriv ned alle symptomer før.

For eksempel; hvordan er det med kvalme, svimmelhet, artikulasjon, lysskyhet, hukommelse osv. Les om migrene og se om du kjenner deg igjen.

Håper du finner ut av det. Hodepine er undervurdert som lidelse, spør du meg. Alt jeg klarer tenke på er hvordan jeg skal holde ut det neste minuttet, og det neste, når jeg har migrene.

VH

Tusen takk for gode råd :)

Ja det er forferdelig når det pågår,det begynner ofte på venstre side av hode,så sprer det seg på en måte.

Får ta meg en tur til legen og true til meg noen migrene tabletter,får som regel det jeg vil ha,borstett fra skikkelig utredning,typisk.

Men det er nå bare i denne delen av Norge,kan jo være ypperlig andre plasser.

Får teste om det hjelper med migrene tabletter...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...