bugge -jenta Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Tusen takk for gode råd Ja det er forferdelig når det pågår,det begynner ofte på venstre side av hode,så sprer det seg på en måte. Får ta meg en tur til legen og true til meg noen migrene tabletter,får som regel det jeg vil ha,borstett fra skikkelig utredning,typisk. Men det er nå bare i denne delen av Norge,kan jo være ypperlig andre plasser. Får teste om det hjelper med migrene tabletter... Hvis det begynner på den ene siden, høres det ut som migrene, og kanskje blir det slik med deg som med meg, du spenner deg fryktelig. Og får vondt i nakke, rygg, øyne, hode, tinningområde, nedover kinnene, tennene, tannkjøttet, musklene som ligger på halssiden. Paralgin forte er det verste jeg kan ta. Selv har jeg prøvd en rekke tabletter, og anbefalelser blir litt dumt, siden det er individuelt, men et lite tips; Afipran, kvalmestillende, som du tar sammen med medisinen. Det kan hjelpe deg til ikke spy opp medisinen, og migrene medisinen har kvalme som bivirkning i tillegg til at kvalme er et symptom på migrene. Få skrevet det ut samtidig. Det kan hjelpe om det er andre typer hodepine du har også, hvis du blir kvalm. Naramig går jeg på. Men har prøvd imigran, almogran, maxalt,zomig. Imigran finnes som nesedråpe, men gir en grusom smak i ganen. Husk og ta den så tidlig i anfallet som mulig. Vh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231478-au-au-det-gj%C3%B8r-s%C3%A5-vondt/page/2/#findComment-1768682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lysglimt Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Hvis det begynner på den ene siden, høres det ut som migrene, og kanskje blir det slik med deg som med meg, du spenner deg fryktelig. Og får vondt i nakke, rygg, øyne, hode, tinningområde, nedover kinnene, tennene, tannkjøttet, musklene som ligger på halssiden. Paralgin forte er det verste jeg kan ta. Selv har jeg prøvd en rekke tabletter, og anbefalelser blir litt dumt, siden det er individuelt, men et lite tips; Afipran, kvalmestillende, som du tar sammen med medisinen. Det kan hjelpe deg til ikke spy opp medisinen, og migrene medisinen har kvalme som bivirkning i tillegg til at kvalme er et symptom på migrene. Få skrevet det ut samtidig. Det kan hjelpe om det er andre typer hodepine du har også, hvis du blir kvalm. Naramig går jeg på. Men har prøvd imigran, almogran, maxalt,zomig. Imigran finnes som nesedråpe, men gir en grusom smak i ganen. Husk og ta den så tidlig i anfallet som mulig. Vh Takk.skal ringe å bestille resept i morgen,hadde jo vært "himmelsk" om det hjalp da. Prøvde å ta paralgin forte en gang når jeg hadde trukket visdomstann,men da kasta jeg opp,tåler ikke de tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231478-au-au-det-gj%C3%B8r-s%C3%A5-vondt/page/2/#findComment-1768686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Takk.skal ringe å bestille resept i morgen,hadde jo vært "himmelsk" om det hjalp da. Prøvde å ta paralgin forte en gang når jeg hadde trukket visdomstann,men da kasta jeg opp,tåler ikke de tror jeg. Ja, og ikke gi opp om det ikke virker første gangen. Det virker ikke hver gang for de som har funnet en medisin som er bra for dem heller. Og noen må prøve mange triptaner før de finner en som er brukendes og ikke gir bivirkninger som er for ekle også. Så en må prøve seg frem , og prøve en medisin i gangen en periode. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231478-au-au-det-gj%C3%B8r-s%C3%A5-vondt/page/2/#findComment-1768689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lysglimt Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Ja, og ikke gi opp om det ikke virker første gangen. Det virker ikke hver gang for de som har funnet en medisin som er bra for dem heller. Og noen må prøve mange triptaner før de finner en som er brukendes og ikke gir bivirkninger som er for ekle også. Så en må prøve seg frem , og prøve en medisin i gangen en periode. Ja får prøve meg frem. Og en ting jeg skal la være å gjøre som jeg ellers er så flink til,lese bivirkninger,skal kaste det papiret i ovnen,ellers leser jeg og tenker "nei dette går nok ikke miss..." Kanskje det blir lettere i "topplokket" mitt om jeg finner noe som virker,for det ødlegger mye for meg i grunn. Takk for råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231478-au-au-det-gj%C3%B8r-s%C3%A5-vondt/page/2/#findComment-1768699 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lysglimt Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Er trykket i begge øynene hele tiden, eller kan det starte på den ene siden, for så å spre seg mer til hele hodet? Er det aldri halvsidig? Noen mennesker tenker at stresshodepine ikke trenger være like vondt som migrene, men jeg har temmelig sterke migreneanfall. Og jeg har likevel opplevd mange stresshodepineanfall hvor jeg har kastet opp, og hatt det ubeskrivelig vondt i flere dager, uten at noen medisiner har tatt det. Men jeg er sikker på det ikke var migrene. Jeg ville tatt meg en tur til legen og snakket om det. Jeg trodde migrenen skulle være halvsidig. Det hender hos meg at den starter i hele hodet, så blir halvsidig, og jeg kaster opp. Da kan det være en vanlig hodepine som stresser frem et migreneanfall. Eller det er halvsidig, og det stresser slik på å ha det i tre dager, så det ender opp med en stresshodepine i etterkant. Et migreneanfall varer toppen tre døgn. Men man kan ha stresshodepine i dagene etter for eksempel. Og låsninger som jeg må til kiropraktor for å løse opp. Kjenner godt igjen dette med at alt er psykisk..Du kan jo prøve ut migrenemedisin, og virker det, har du i hvertfall migrene. (Virker det ikke, betyr det ikke at det ikke er migrene.) Sett deg ned og skriv ned alle symptomer før. For eksempel; hvordan er det med kvalme, svimmelhet, artikulasjon, lysskyhet, hukommelse osv. Les om migrene og se om du kjenner deg igjen. Håper du finner ut av det. Hodepine er undervurdert som lidelse, spør du meg. Alt jeg klarer tenke på er hvordan jeg skal holde ut det neste minuttet, og det neste, når jeg har migrene. VH Jeg ringte til legesenteret ang det jeg mener er migrene,men jeg fikk ikke migrene medisiner,måtte til lege da,hmmmf. Håper legen tror meg da,for jeg er sikker. Skal spørre etter de medisinene du forslo 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231478-au-au-det-gj%C3%B8r-s%C3%A5-vondt/page/2/#findComment-1777357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg ringte til legesenteret ang det jeg mener er migrene,men jeg fikk ikke migrene medisiner,måtte til lege da,hmmmf. Håper legen tror meg da,for jeg er sikker. Skal spørre etter de medisinene du forslo Ja det heter triptaner pluss et tips jeg fikk fra en farmasøyt, afipran(kvalmestillende) Ingen lege har kommet på å gi meg dem, selv om de har visst at jeg har problemer med å holde meg uten å kaste opp de to første timene etter at tabletten er tatt. Du må bare begynne en plass hvis legen din tror det er migrene, og prøve ut hver medisin en periode. Ingen virker hver gang. Jeg tror nevrologen sa ca. 70 % av migreneanfallene på de som finner en som virker. Men noen føler en seg nærmest "forgiftet" av, og jeg trodde jeg kom til å gjøre det på alle. Men jeg gjør det ikke på naramig, så dette er like individuelt som å prøve ut antidepressiva har jeg inntrykk av. Almogran og maxalt er det mange som skryter av, mens imigran kanskje er den mest vanlige å prøve først. Men det er en hel bråte av triptaner. Pass på at legen din sjekker medisinen ut mot eventuelle andre medisiner du kanskje går på, enten det er p-piller eller annet. Aurorix for eksempel går ikke sammen med triptaner. (som et eksempel) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231478-au-au-det-gj%C3%B8r-s%C3%A5-vondt/page/2/#findComment-1777537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lysglimt Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Ja det heter triptaner pluss et tips jeg fikk fra en farmasøyt, afipran(kvalmestillende) Ingen lege har kommet på å gi meg dem, selv om de har visst at jeg har problemer med å holde meg uten å kaste opp de to første timene etter at tabletten er tatt. Du må bare begynne en plass hvis legen din tror det er migrene, og prøve ut hver medisin en periode. Ingen virker hver gang. Jeg tror nevrologen sa ca. 70 % av migreneanfallene på de som finner en som virker. Men noen føler en seg nærmest "forgiftet" av, og jeg trodde jeg kom til å gjøre det på alle. Men jeg gjør det ikke på naramig, så dette er like individuelt som å prøve ut antidepressiva har jeg inntrykk av. Almogran og maxalt er det mange som skryter av, mens imigran kanskje er den mest vanlige å prøve først. Men det er en hel bråte av triptaner. Pass på at legen din sjekker medisinen ut mot eventuelle andre medisiner du kanskje går på, enten det er p-piller eller annet. Aurorix for eksempel går ikke sammen med triptaner. (som et eksempel) Takk for det! Godt å vite:) Ha en fin helg bugge-jenta:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231478-au-au-det-gj%C3%B8r-s%C3%A5-vondt/page/2/#findComment-1778184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.