Gleder Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Kontaktallergi, behandlingsmetoder? Hei! Jeg er en gutt på 28 år som jobber som maskinist offshore, I arbeidet mitt kommer jeg ofte i kontakt med diesel, hydraulikkolje, motorolje div. andre kjemikalier. Jeg prøver så langt som mulig å beskytte meg men det er jo ikke alltid mulig. De siste årene har jeg fått et økende hudproblem på fingrene. Etter kontakt med feks. diesel blir huden på fingrene hard og sprekker, kan etter kontakt også kjenne puls og værk i fingertuppene. så begynner huden å skalle av og jeg har etter hvert fått veldig tynn plastikklignende hud på fingrene, (fingeravtrykk vises nesten ikke) Har vært til lege og fått en kortisonkrem, den har ikke hjelpt særlig. Bruker ellers en del fuktighetskrem. Når jeg har vært hjemme en stund kommer huden seg gradvis. Ellers har jeg hatt pollenallergi en 15 års tid. Er også tidvis plaget med kalde hender. Hva finnes det av behandling for meg? Spekulerer på om en allergivaksine kunne hjelpe meg? Legen min sa at forskjellige allergier kunne henge sammen. Håper noen kan hjelpe meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231479-kontaktallergi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…