Nemi Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Kan en sjef pålegge meg å jobbe over min stilling når sjefen og frue skal ha ferie i 14 dgr,selv om jeg har kontrakt på 80% stilling? Dette er jo pga vi er for lite arbeidsfolk.. Hjelp! ;-) 0 Siter
Gjest KinaKinaKina Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Kan vel ikke pålegge deg det, men spørre pent 0 Siter
Goliath Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Litt avhengig av type jobb og arbeidsavtale, så har vel sjefen rett til å pålegge deg overtid.....innenfor de grenser som arbeidsloven setter. 0 Siter
Nemi Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Skrevet 22. mai 2006 Litt avhengig av type jobb og arbeidsavtale, så har vel sjefen rett til å pålegge deg overtid.....innenfor de grenser som arbeidsloven setter. Takk for svar:-) Ringte arbeidstilsynet jeg, så jeg fikk god rede på det. Han kan pålegge meg overtid ved akutte ting, men ikke pålegge meg overtid pga ferieavvikling,for det er jo ikke noe som kommer plutselig på en,i allefall ikke i den betydning.... ;-) 0 Siter
Nemi Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Skrevet 22. mai 2006 Kan vel ikke pålegge deg det, men spørre pent Jepp,nemmelig ;-) Takk for svar :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.