Gå til innhold

Kan en eks aldri bare bli en venn

Anbefalte innlegg

Gjest hovedinnlegger
Skrevet

og vil det alltid være noe - enten anstrengt eller lidenskapelig - blant ekser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har daglig kontakt med eksen pga. jobb, men vil ikke kalle ham venn. Det er ingen følelser som sitter igjen, men heller litt pinlig å være på tomannshånd.

Skrevet

En eks kan aldri bare bli en venn, nei. Dessverre.

Gjest mitt syn
Skrevet

Jeg tror at hvis forholdet engang har vært skikkelig sterkt så kan det ikke bare bli vennskap. Men korte ikke så seriøse forhold kan vel kanskje forandre en eks til en venn.

Jeg ser uansett ingen annen grunn enn felles barn som god grunn til å måtte holde kontakten med exer. De blir jeg ferdig med FØR neste forhold.

Skrevet

ekser kan være venner. Men ikke alle klarer å være venn med en eks. Selv har jeg ingen problemer med det. Har også avslappet forhold til nye dama til eksen min. Og de er begge venner med nye typen min :) Men treffer de sjelden da de bor i en annen by.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har flere ekser som pr nå er mine gode venner..Og har heller ikke problemer med at kjærester har kontakt med tidligere kjærester..

Når jeg har kjæreste stoler jeg på at det er meg han vil ha, hadde jeg ikke trodd det ville jeg ikke vært kjæreste.

Og jeg orker ikke noe sånn drama fra heller. Han får stole på meg når jeg forteller at det er ham jeg liker. Grunnløse sjaluscener orker jeg ikke.

Skrevet

Jeg har flere ekser som pr nå er mine gode venner..Og har heller ikke problemer med at kjærester har kontakt med tidligere kjærester..

Når jeg har kjæreste stoler jeg på at det er meg han vil ha, hadde jeg ikke trodd det ville jeg ikke vært kjæreste.

Og jeg orker ikke noe sånn drama fra heller. Han får stole på meg når jeg forteller at det er ham jeg liker. Grunnløse sjaluscener orker jeg ikke.

Amen!

Gjest fridalida
Skrevet

Jeg tror at hvis forholdet engang har vært skikkelig sterkt så kan det ikke bare bli vennskap. Men korte ikke så seriøse forhold kan vel kanskje forandre en eks til en venn.

Jeg ser uansett ingen annen grunn enn felles barn som god grunn til å måtte holde kontakten med exer. De blir jeg ferdig med FØR neste forhold.

Hva hvis eksen tilhører samme vennekrets som det, da - altså at du ble sammen med en "i flokken"? Dropper du gjengen også, da, eller?

Jeg er god venn med flere ekser, men bare slike som jeg naturlig treffer. En av mine ekser og hans nye, er min og min husbonds beste venner.

Men jeg har ikke kontakt med ekser som ikke tilhørte samme krets i utgangspunktet. Jeg holder ikke kontakt for moro skyld, men det er, med et par små unntak, veldig hyggelig når vi dumper tilfeldig bortom.

Snakker både om lange alvorlige forhold, og kortere mer useriøse.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er alltid like morsomt å se folk uttale seg så bombastisk om noe!

Skrevet

Det er alltid like morsomt å se folk uttale seg så bombastisk om noe!

Enig :-)

"Alle kvinner er horer!"

"......................................"

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ekser kan bli gode venner. Men det er nok lurt å ha et opphold i tid, slik at følelsene har gått over fra begge sider.

laguna1365380434
Skrevet

Amen!

:-) Jeg FATTER bare ikke at folk tar så av på ekser..Dvs jeg kan ha forståelse or at folk kan bli sjalu (selvom jeg ikke er noe særlig sjalu selv, jeg STOLER på folk jeg da..)..Det jeg virkelig ikke forstår er kravet om at sykelig sjalusi og grunnløs dramaoppførsel skal være det normae og det folk bør innrette seg etter, og at det er helt umulig å tenke tanken på at det faktisk kn være egne følelse og egen atferd som er destruktiv og som lager problemer.

Har det ikke vært stygge brudd etc, mener jeg det er helt naturlig å beholde vennskap med en eks, selvom kjærestebiten ner skrudd av.

:-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

"Alle kvinner er horer!"

He he, du la ikke fingrene i mellom når du valgte eksempel heller da!

Skrevet

He he, du la ikke fingrene i mellom når du valgte eksempel heller da!

"........................................"

Skrevet

Kan han vel! Eksen min og jeg er gode venner, vi. Samarbeidet om ungene går helt glatt også.

Gjest Starling
Skrevet

"Alle kvinner er horer!"

Hva med "Alle menn er voldtektsforbrytere!" ;)

Skrevet

:-) Jeg FATTER bare ikke at folk tar så av på ekser..Dvs jeg kan ha forståelse or at folk kan bli sjalu (selvom jeg ikke er noe særlig sjalu selv, jeg STOLER på folk jeg da..)..Det jeg virkelig ikke forstår er kravet om at sykelig sjalusi og grunnløs dramaoppførsel skal være det normae og det folk bør innrette seg etter, og at det er helt umulig å tenke tanken på at det faktisk kn være egne følelse og egen atferd som er destruktiv og som lager problemer.

Har det ikke vært stygge brudd etc, mener jeg det er helt naturlig å beholde vennskap med en eks, selvom kjærestebiten ner skrudd av.

Ja. Og om ikke bestevenner, så bør man kunne prate sammen og ha det koselig når man først treffes.

Typen min har god kontakt med eksen (som forresten er forlovet nå). Jeg traff henne selv forrige helg, og hun virket kjempekoselig. Og for bare noen uker siden satt jeg og drakk øl med eksen min, og nye dama hans :) Er kjempetakknemlig at jeg ikke er av den sjalu typen, og at typen min og ekser av meg og nye kjærester av dem igjen (osv) heller ikke er det ;)

laguna1365380434
Skrevet

Ja. Og om ikke bestevenner, så bør man kunne prate sammen og ha det koselig når man først treffes.

Typen min har god kontakt med eksen (som forresten er forlovet nå). Jeg traff henne selv forrige helg, og hun virket kjempekoselig. Og for bare noen uker siden satt jeg og drakk øl med eksen min, og nye dama hans :) Er kjempetakknemlig at jeg ikke er av den sjalu typen, og at typen min og ekser av meg og nye kjærester av dem igjen (osv) heller ikke er det ;)

Jupp. Det må være litt jævlig å føle at man må ha så mange regler, og å være så usikker på folk.

Jeg er også glad for at ekser, kjærester, og nye eksekjærester er ganske fri for sånt! ;-) det hadde blitt stress, jeg ser heller ingen av eksene mine ukentlig, men jeg liker å møtes når man møtes, og jeg føler vennskap og sympati for dem..(med noen få unntak! ;-))

Elisabeth1365380359
Skrevet

Jeg er god venn med eksen min. Vi holdt sammen i 5 år. første året var det kanskje litt anstrengt, men nå er vi veldig gode venner. Elsker ham som en bror.

Skrevet

Hva med "Alle menn er voldtektsforbrytere!" ;)

Helt klart :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...