Gå til innhold

Hvor lenge skal et nytt batteri til mobil virke?

Anbefalte innlegg

sarah bernard
Skrevet

Står ikke noe på pakken.

Synes at det nye batteriet virker i ca 2 timer med telefonering, og det er da litt lite? Lader annenhver natt.

Videoannonse
Annonse
Kvinnen med utopiene
Skrevet

Mange batterier trenger litt tid på seg for å fungere optimalt. Pass uansett på at du bruker opp batteriet helt før du lader på nytt.

sarah bernard
Skrevet

Mange batterier trenger litt tid på seg for å fungere optimalt. Pass uansett på at du bruker opp batteriet helt før du lader på nytt.

Ok? Hm, det visste jeg ikke.

Som regel går jeg tom for batteri midt i en samtale og hvis jeg ikke er hjemme (hvilket jeg jo som regel ikke er når jeg prater i mobil...) så er det fortsatt lang "levetid" på batteriet og jeg kan sende/motta sms. Er det da allikevel uheldig eller greit å sette mobilen på lading, før den er 100 % tom?

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Ok? Hm, det visste jeg ikke.

Som regel går jeg tom for batteri midt i en samtale og hvis jeg ikke er hjemme (hvilket jeg jo som regel ikke er når jeg prater i mobil...) så er det fortsatt lang "levetid" på batteriet og jeg kan sende/motta sms. Er det da allikevel uheldig eller greit å sette mobilen på lading, før den er 100 % tom?

Man kan jo gjøre unntak, men det beste er å vente med å lade til den er helt tom om det er mulig. Jeg husker ikke helt hva som gjør det, men det blir "mindre plass" i batteriet fortere om man ikke gjør det. Jeg har null teknisk innsikt, men det er hva jeg har blitt fortalt.

Min mobil hadde også veldig kort taletid i begynnelsen, men nå er den mangedoblet.

sarah bernard
Skrevet

Man kan jo gjøre unntak, men det beste er å vente med å lade til den er helt tom om det er mulig. Jeg husker ikke helt hva som gjør det, men det blir "mindre plass" i batteriet fortere om man ikke gjør det. Jeg har null teknisk innsikt, men det er hva jeg har blitt fortalt.

Min mobil hadde også veldig kort taletid i begynnelsen, men nå er den mangedoblet.

Ok, det var da fint, håper på samme utvikling med batteriet mitt :) Takk for svar.

Skrevet

Det å tømme batteriet helt før lading anbefales ikke på nyere mobiler. De har innebygget sikring som forhindrer deg i å tømme dem helt, dvs telefonen slutter å fungere før du får tømt den ordentlig - for det svekker faktisk batteriet i stedet for å bygge det opp.

Nye telefoner med store skjermer har en tendenes til å måtte lades veldig ofte. Du kan ev. forsøke å skru ned lysstyrken på skjermen litt, og spare litt der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...