sarah bernard Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Står ikke noe på pakken. Synes at det nye batteriet virker i ca 2 timer med telefonering, og det er da litt lite? Lader annenhver natt. 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Mange batterier trenger litt tid på seg for å fungere optimalt. Pass uansett på at du bruker opp batteriet helt før du lader på nytt. 0 Siter
sarah bernard Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Skrevet 22. mai 2006 Mange batterier trenger litt tid på seg for å fungere optimalt. Pass uansett på at du bruker opp batteriet helt før du lader på nytt. Ok? Hm, det visste jeg ikke. Som regel går jeg tom for batteri midt i en samtale og hvis jeg ikke er hjemme (hvilket jeg jo som regel ikke er når jeg prater i mobil...) så er det fortsatt lang "levetid" på batteriet og jeg kan sende/motta sms. Er det da allikevel uheldig eller greit å sette mobilen på lading, før den er 100 % tom? 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Ok? Hm, det visste jeg ikke. Som regel går jeg tom for batteri midt i en samtale og hvis jeg ikke er hjemme (hvilket jeg jo som regel ikke er når jeg prater i mobil...) så er det fortsatt lang "levetid" på batteriet og jeg kan sende/motta sms. Er det da allikevel uheldig eller greit å sette mobilen på lading, før den er 100 % tom? Man kan jo gjøre unntak, men det beste er å vente med å lade til den er helt tom om det er mulig. Jeg husker ikke helt hva som gjør det, men det blir "mindre plass" i batteriet fortere om man ikke gjør det. Jeg har null teknisk innsikt, men det er hva jeg har blitt fortalt. Min mobil hadde også veldig kort taletid i begynnelsen, men nå er den mangedoblet. 0 Siter
sarah bernard Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Skrevet 22. mai 2006 Man kan jo gjøre unntak, men det beste er å vente med å lade til den er helt tom om det er mulig. Jeg husker ikke helt hva som gjør det, men det blir "mindre plass" i batteriet fortere om man ikke gjør det. Jeg har null teknisk innsikt, men det er hva jeg har blitt fortalt. Min mobil hadde også veldig kort taletid i begynnelsen, men nå er den mangedoblet. Ok, det var da fint, håper på samme utvikling med batteriet mitt Takk for svar. 0 Siter
tiliti Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Det å tømme batteriet helt før lading anbefales ikke på nyere mobiler. De har innebygget sikring som forhindrer deg i å tømme dem helt, dvs telefonen slutter å fungere før du får tømt den ordentlig - for det svekker faktisk batteriet i stedet for å bygge det opp. Nye telefoner med store skjermer har en tendenes til å måtte lades veldig ofte. Du kan ev. forsøke å skru ned lysstyrken på skjermen litt, og spare litt der. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.