Gå til innhold

Er det koffein i earl grey te (all te)?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest baremei

I "vanlig" te - earl grey etc. - ca. halvparten så mye som i kaffe.

"............................................"

Rooiboos-te inneholder visstnok ikke koffein. Tror også grønn te inneholder mindre enn svart. Men ikke sann mine ord, jeg er ingen te-guru!

Rooiboos-te inneholder visstnok ikke koffein. Tror også grønn te inneholder mindre enn svart. Men ikke sann mine ord, jeg er ingen te-guru!

Det har du nok rett i. En del urtete-er bl.a har nok betraktelig mindre koffein enn enkelte "vanlige".

"............................................."

I "vanlig" te - earl grey etc. - ca. halvparten så mye som i kaffe.

"............................................"

Det er faktisk INGEN koffein i svart te. Men det er TEIN - et stoff som i praksis er svært likt koffein. All cola inneholder koffein - også noen andre leskedrikker som red bull etc.

I all svart te (også de med tilsetninger som har svart te som base) finnes tein - mens rooibush, rene urteteer og grønn te ikke inneholder tein.

Svart te inneholder tilsvarende noe mindre tein enn det er koffein i kaffe. Når man drikker te - er opptaket av tein langsommere og virker lengre enn tilsvarende koffein fra kaffe som "treffer deg i fletta" ganske fort.

Annonse

Det er faktisk INGEN koffein i svart te. Men det er TEIN - et stoff som i praksis er svært likt koffein. All cola inneholder koffein - også noen andre leskedrikker som red bull etc.

I all svart te (også de med tilsetninger som har svart te som base) finnes tein - mens rooibush, rene urteteer og grønn te ikke inneholder tein.

Svart te inneholder tilsvarende noe mindre tein enn det er koffein i kaffe. Når man drikker te - er opptaket av tein langsommere og virker lengre enn tilsvarende koffein fra kaffe som "treffer deg i fletta" ganske fort.

Ikke helt riktig. Tein og koffein er nøyaktig det samme, men det brukes som betegnelse på innholdet av stoffet i henholdsvis te og kaffe. Slå det opp hvis du ikke tror meg :-)

"..............................................."

Ikke helt riktig. Tein og koffein er nøyaktig det samme, men det brukes som betegnelse på innholdet av stoffet i henholdsvis te og kaffe. Slå det opp hvis du ikke tror meg :-)

"..............................................."

Trodde de var litt forskjellige - tein og koffein - sånn kjemisk altså - men jeg bøyer meg av her:-)

Man lærer noe nytt hver dag:-)

Grønn te inneholder ca 1/3 så mye koffein som svart te, men fremdeles koffein.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...