Gjest Starling Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Er på slankern for tida, og merker at jeg blir veldig oppmerksom på hva folk spiser og hvordan de ser ut. Kan for eksempel sitte og tenke om noen som spiser et kakestykke i kantina "oi, så mange tomme kalorier du stapper i deg nå"! Legger også merke til om folk har lagt på seg etc, da flirer jeg litt innvendig og føler meg ganske fornøyd med meg selv. *ond latter* Sier selvfølgelig ikke noe høyt, men tenker mitt i det stille. Er det veldig frekt av meg å tenke slik? 0 Siter
muriel Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Det vet du vel best sjøl, men husk at fallhøyden kan bli stor. 0 Siter
Gjest blue cucumber Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Forskjellen er jo om man sier høyt det man tenker, eller bare tenker det inni seg. Om det siste er tilfelle, så ser jeg ikke noe feil i å tenke slik. Jeg kan også tenke slik i blant. Men så lenge jeg ikke konfronterer folk med det, eller viser med kroppspråk hva jeg tenker og synes så er det vel normalt. Vi kan vel ikke akkurat styre tankene våres heller. 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Du må vel få tenke hva du vil, men jeg vet ikke om du bør si det der høyt. Ellers fredelige meg hadde vel følt en viss trang til voldsbruk om jeg hadde hørt deg si det høyt. Nå er jeg lubben, og har fått kommentarer om det lenge. Jeg blir selvfølgelig irritert og skuffet over at folk kan være ufølsomme, men jeg liker meg selv og må innrømme at jeg synes former er finere enn utstikkende knokler - uten at jeg synes at tynne jenter er stygge. Det er bare ikke min greie. 0 Siter
Cillimor Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Jeg er overvektig, å jeg tar meg mange ganger i å ikke spise usunt når det er andre tilstede. Nettopp fordi jeg regner med at folk tenker sånn som deg. 0 Siter
Gjest Starling Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Du er nok dessverre en kontrollfrik. Det kan nok kanskje stemme. 0 Siter
Gjest Starling Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Jeg er overvektig, å jeg tar meg mange ganger i å ikke spise usunt når det er andre tilstede. Nettopp fordi jeg regner med at folk tenker sånn som deg. Jeg gjør det samme som deg, iallfall får jeg dårlig samvittighet når jeg spiser godteri etc. foran folk. 0 Siter
Gjest Starling Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Du må vel få tenke hva du vil, men jeg vet ikke om du bør si det der høyt. Ellers fredelige meg hadde vel følt en viss trang til voldsbruk om jeg hadde hørt deg si det høyt. Nå er jeg lubben, og har fått kommentarer om det lenge. Jeg blir selvfølgelig irritert og skuffet over at folk kan være ufølsomme, men jeg liker meg selv og må innrømme at jeg synes former er finere enn utstikkende knokler - uten at jeg synes at tynne jenter er stygge. Det er bare ikke min greie. Jeg er jo tjukk selv, så jeg har jo på en måte "lov" til å tenke sånn. Sier det jo selvfølgelig ikke høyt, men ingen kan jo vite hva jeg tenker. 0 Siter
Gjest Starling Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Forskjellen er jo om man sier høyt det man tenker, eller bare tenker det inni seg. Om det siste er tilfelle, så ser jeg ikke noe feil i å tenke slik. Jeg kan også tenke slik i blant. Men så lenge jeg ikke konfronterer folk med det, eller viser med kroppspråk hva jeg tenker og synes så er det vel normalt. Vi kan vel ikke akkurat styre tankene våres heller. Nei, akkurat. Tror ikke alle er så veldig skinnhellige alltid, om det ikke akkurat er denne saken man tenker stygt om så kan det være andre ting. 0 Siter
Gjest Starling Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Det vet du vel best sjøl, men husk at fallhøyden kan bli stor. Hvordan da? 0 Siter
keinstein Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Det kan nok kanskje stemme. Å lære å passe sine egne saker er nok et mål som kan gi deg mye. 0 Siter
Gjest Starling Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Å lære å passe sine egne saker er nok et mål som kan gi deg mye. Jeg legger meg jo ikke opp i hva folk gjør, jeg bare tenker mitt. Du har nok også tenkt ditt i enkelte tilfeller om det ene eller det andre. Alt må jo være greit så lenge man ikke gjør noe med det. 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Jeg er jo tjukk selv, så jeg har jo på en måte "lov" til å tenke sånn. Sier det jo selvfølgelig ikke høyt, men ingen kan jo vite hva jeg tenker. Der er jeg uenig. Man bør jo prøve å tenke pent om andre uansett. Ta meg da, eller noen som meg, som liker seg selv. Greit at du ikke liker deg, og vil slanke deg, men alle har ikke som mål og være tynne. Dermed er vi ikke i samme båt, og da "mister" du retten til å dømme. Beklager krassheten 0 Siter
Gjest Starling Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Der er jeg uenig. Man bør jo prøve å tenke pent om andre uansett. Ta meg da, eller noen som meg, som liker seg selv. Greit at du ikke liker deg, og vil slanke deg, men alle har ikke som mål og være tynne. Dermed er vi ikke i samme båt, og da "mister" du retten til å dømme. Beklager krassheten Går jo ikke rundt og tenker sånn om alle overvektige hele tiden, da! Det er nok kanskje en forsvarsmekanisme i og med at jeg kanskje er misunnelig på dem som trives med seg selv og kan spise det de vil uten å legge på seg eller ikke bryr seg om at de legger på seg. Har f.eks. en kollega som er veldig overvektig. Hun måtte få arbeidsgiveren til å kjøpe inn arbeidstøy i ekstra store størrelser, for til og med xx-large passer ikke til henne. Jeg hadde syntes dette var utrolig flaut hvis det var meg. Hun blir helt gjennomsvett av en dags arbeid. MEN jeg sier jo selvfølgelig ikke til henne at hun burde slanke seg, selv om hun trenger det! Jeg liker henne utrolig godt som person og venn, så det stikker ikke så veldig dypt disse tankene jeg har. Har det aldri gått en faen i noen av dere noen gang da? 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Der er jeg uenig. Man bør jo prøve å tenke pent om andre uansett. Ta meg da, eller noen som meg, som liker seg selv. Greit at du ikke liker deg, og vil slanke deg, men alle har ikke som mål og være tynne. Dermed er vi ikke i samme båt, og da "mister" du retten til å dømme. Beklager krassheten "..å være tynne.." mente man. 0 Siter
Gjest blue cucumber Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Nei, akkurat. Tror ikke alle er så veldig skinnhellige alltid, om det ikke akkurat er denne saken man tenker stygt om så kan det være andre ting. Hadde dere fått tilgang til alle tankene jeg til en hver tid hadde, så tror jeg dere hadde fått sjokk. Nei, jeg er ikke skinnhellig. Men jeg synes det er en vesentlig forskjell mellom hva en tenker og hva en faktisk sier og gjør ut av tankene. 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Går jo ikke rundt og tenker sånn om alle overvektige hele tiden, da! Det er nok kanskje en forsvarsmekanisme i og med at jeg kanskje er misunnelig på dem som trives med seg selv og kan spise det de vil uten å legge på seg eller ikke bryr seg om at de legger på seg. Har f.eks. en kollega som er veldig overvektig. Hun måtte få arbeidsgiveren til å kjøpe inn arbeidstøy i ekstra store størrelser, for til og med xx-large passer ikke til henne. Jeg hadde syntes dette var utrolig flaut hvis det var meg. Hun blir helt gjennomsvett av en dags arbeid. MEN jeg sier jo selvfølgelig ikke til henne at hun burde slanke seg, selv om hun trenger det! Jeg liker henne utrolig godt som person og venn, så det stikker ikke så veldig dypt disse tankene jeg har. Har det aldri gått en faen i noen av dere noen gang da? "Har det aldri gått en faen i noen av dere noen gang da? " Jo, det er ikke det jeg sier. Men stygge tanker er vel noe man bør unngå, og prøve å legge av seg? For meg er det i hvert fall noe å strebe etter, selv om det er vanskelig. Greit å ha det som mål om ikke annet. Et annet poeng er jo også at du ikke kan bestemme for andre hva de trenger, enten om det er å slanke seg eller noe annet. Det blir opp til enhver. 0 Siter
Gjest blue cucumber Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Går jo ikke rundt og tenker sånn om alle overvektige hele tiden, da! Det er nok kanskje en forsvarsmekanisme i og med at jeg kanskje er misunnelig på dem som trives med seg selv og kan spise det de vil uten å legge på seg eller ikke bryr seg om at de legger på seg. Har f.eks. en kollega som er veldig overvektig. Hun måtte få arbeidsgiveren til å kjøpe inn arbeidstøy i ekstra store størrelser, for til og med xx-large passer ikke til henne. Jeg hadde syntes dette var utrolig flaut hvis det var meg. Hun blir helt gjennomsvett av en dags arbeid. MEN jeg sier jo selvfølgelig ikke til henne at hun burde slanke seg, selv om hun trenger det! Jeg liker henne utrolig godt som person og venn, så det stikker ikke så veldig dypt disse tankene jeg har. Har det aldri gått en faen i noen av dere noen gang da? Kanskje ikke på det temaet. Men jeg har en veninne som har skiftet fornavn og heter noe helt sprøtt. Og jeg merker at jeg blir dødsflau når jeg skal presentere henne foran noen andre. Har aldri konfrontert henne med hva jeg tenker. Men jeg synes det er virkelig flaut. Ja så der, kunne jeg ønske at jeg kunne omprogrammere tankene mine til å synes at navnet er vanlig og flott. 0 Siter
keinstein Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Jeg legger meg jo ikke opp i hva folk gjør, jeg bare tenker mitt. Du har nok også tenkt ditt i enkelte tilfeller om det ene eller det andre. Alt må jo være greit så lenge man ikke gjør noe med det. Du bør nok tenke over hva du bruker ressurser på. Andres kropp er ikke din sak. Det er en sak mellom dem selv og f eks deres lege. Du har ikke noe med det, hvis du ikke er deres lege. Eller deres engasjerte dietetiker. Bruk tida på dine egne saker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.