Gjest Starling Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 "Har det aldri gått en faen i noen av dere noen gang da? " Jo, det er ikke det jeg sier. Men stygge tanker er vel noe man bør unngå, og prøve å legge av seg? For meg er det i hvert fall noe å strebe etter, selv om det er vanskelig. Greit å ha det som mål om ikke annet. Et annet poeng er jo også at du ikke kan bestemme for andre hva de trenger, enten om det er å slanke seg eller noe annet. Det blir opp til enhver. Du har helt rett, men så prektig er jeg faktisk ikke. Jeg må få presisere at jeg ikke tenker slik om fremmede folk, jeg snakker nå om folk jeg kjenner fra før. Det er jo lettere å tenke stygt om en man ikke liker, og da kan man jo godte seg litt hvis hun har lagt på seg... Hm, jeg er visst en forferdelig person. 0 Siter
Gjest Starling Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Du bør nok tenke over hva du bruker ressurser på. Andres kropp er ikke din sak. Det er en sak mellom dem selv og f eks deres lege. Du har ikke noe med det, hvis du ikke er deres lege. Eller deres engasjerte dietetiker. Bruk tida på dine egne saker. Jada, men jeg bruker ikke lange stunden på det. Får vel prøve å skjerpe meg. 0 Siter
Gjest blue cucumber Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 "Har det aldri gått en faen i noen av dere noen gang da? " Jo, det er ikke det jeg sier. Men stygge tanker er vel noe man bør unngå, og prøve å legge av seg? For meg er det i hvert fall noe å strebe etter, selv om det er vanskelig. Greit å ha det som mål om ikke annet. Et annet poeng er jo også at du ikke kan bestemme for andre hva de trenger, enten om det er å slanke seg eller noe annet. Det blir opp til enhver. "Et annet poeng er jo også at du ikke kan bestemme for andre hva de trenger, enten om det er å slanke seg eller noe annet. Det blir opp til enhver." Men det er jo ikke det Starling sier, at det er opp til henne å bestemme hva personen trenger. Hun bare lufter tankene. Kan ikke se at det er noe annet enn menneskelig. 0 Siter
Gjest Starling Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Kanskje ikke på det temaet. Men jeg har en veninne som har skiftet fornavn og heter noe helt sprøtt. Og jeg merker at jeg blir dødsflau når jeg skal presentere henne foran noen andre. Har aldri konfrontert henne med hva jeg tenker. Men jeg synes det er virkelig flaut. Ja så der, kunne jeg ønske at jeg kunne omprogrammere tankene mine til å synes at navnet er vanlig og flott. Godt å se at ikke alle er perfekte! 0 Siter
Gjest Starling Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Hadde dere fått tilgang til alle tankene jeg til en hver tid hadde, så tror jeg dere hadde fått sjokk. Nei, jeg er ikke skinnhellig. Men jeg synes det er en vesentlig forskjell mellom hva en tenker og hva en faktisk sier og gjør ut av tankene. Jeg må jo si at jeg stort sett liker folk og tenker positivt om dem, men jeg er jo ikke noen engel. Enig med innlegget ditt her jeg. 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Kanskje ikke på det temaet. Men jeg har en veninne som har skiftet fornavn og heter noe helt sprøtt. Og jeg merker at jeg blir dødsflau når jeg skal presentere henne foran noen andre. Har aldri konfrontert henne med hva jeg tenker. Men jeg synes det er virkelig flaut. Ja så der, kunne jeg ønske at jeg kunne omprogrammere tankene mine til å synes at navnet er vanlig og flott. Er det helt utenkelig å si navnet, for nå lurer man veldig? 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 "Et annet poeng er jo også at du ikke kan bestemme for andre hva de trenger, enten om det er å slanke seg eller noe annet. Det blir opp til enhver." Men det er jo ikke det Starling sier, at det er opp til henne å bestemme hva personen trenger. Hun bare lufter tankene. Kan ikke se at det er noe annet enn menneskelig. "MEN jeg sier jo selvfølgelig ikke til henne at hun burde slanke seg, selv om hun trenger det!" 0 Siter
Gjest Starling Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 "MEN jeg sier jo selvfølgelig ikke til henne at hun burde slanke seg, selv om hun trenger det!" Ok, den var kanskje litt dumt formulert, jeg mente at hun trenger det pga helsa, IKKE pga utseendet. 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Du har helt rett, men så prektig er jeg faktisk ikke. Jeg må få presisere at jeg ikke tenker slik om fremmede folk, jeg snakker nå om folk jeg kjenner fra før. Det er jo lettere å tenke stygt om en man ikke liker, og da kan man jo godte seg litt hvis hun har lagt på seg... Hm, jeg er visst en forferdelig person. Det er visst bare ikke jeg som skjønner hvorfor det å legge på seg skal være så ille. Hvis helsa ikke er god, kan jo det være problematisk, men jeg går jo ikke rundt og godter meg over at folks helse daler. 0 Siter
Gjest blue cucumber Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Du bør nok tenke over hva du bruker ressurser på. Andres kropp er ikke din sak. Det er en sak mellom dem selv og f eks deres lege. Du har ikke noe med det, hvis du ikke er deres lege. Eller deres engasjerte dietetiker. Bruk tida på dine egne saker. Her snakker vi om å tenke tanker, ikke å gjøre om tankene til handling. Et pussig DOL-fenomen at man får beskjed om å passe sine egne saker, bare man lufter sine tanker. sikker på at det er mye grums i tankelivet til de andre dolerne også, men det er bare ikke PK å nevne dem. Og ja , jeg har en svært overvektig fetter. Og selvsagt tenker jeg jo mitt når han hiver i seg halve karallpuddingen og ellers lever av Pizza på jobb. Lurer litt på om han kommer inn i klærne sine igjen om en uke, eller dør av hjerteinnfark. En ting er å tenke dette, en annen ting er å si det høyt (noe jeg ikke gjør). 0 Siter
keinstein Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Jada, men jeg bruker ikke lange stunden på det. Får vel prøve å skjerpe meg. Det er sikkert greit å hjelpe en god venn eller slektning, men la andre være i fred. 0 Siter
Gjest Starling Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Det er sikkert greit å hjelpe en god venn eller slektning, men la andre være i fred. De får da være helt i fred for meg, så lenge de ikke er tankelesere. 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Ok, den var kanskje litt dumt formulert, jeg mente at hun trenger det pga helsa, IKKE pga utseendet. Ok Men det er vel uansett ikke opp til deg å bedømme? Det er også slik at fett ikke alltid er et synonym for sunnhet. Det finnes mange slanke folk som bøtter ned med cola og pottis. 0 Siter
keinstein Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Her snakker vi om å tenke tanker, ikke å gjøre om tankene til handling. Et pussig DOL-fenomen at man får beskjed om å passe sine egne saker, bare man lufter sine tanker. sikker på at det er mye grums i tankelivet til de andre dolerne også, men det er bare ikke PK å nevne dem. Og ja , jeg har en svært overvektig fetter. Og selvsagt tenker jeg jo mitt når han hiver i seg halve karallpuddingen og ellers lever av Pizza på jobb. Lurer litt på om han kommer inn i klærne sine igjen om en uke, eller dør av hjerteinnfark. En ting er å tenke dette, en annen ting er å si det høyt (noe jeg ikke gjør). Ja visst. Jeg tenker tanker. Det eneste jeg kan gjøre her er å si min mening. Det er lite fysisk jeg kan gjøre. Men andre kan ta til seg det jeg skriver, eller ikke. 0 Siter
Gjest Starling Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Det er visst bare ikke jeg som skjønner hvorfor det å legge på seg skal være så ille. Hvis helsa ikke er god, kan jo det være problematisk, men jeg går jo ikke rundt og godter meg over at folks helse daler. Nei, jeg godter meg jo slett ikke over at hun muligens har dårlig helse pga overvekt, jeg håpet jo på at hun kanskje kunne få BEDRE helse hvis hun slanket seg. Selvfølgelig må jo dette være helt opp til henne, men jeg kan vel få lov til å ha en mening? 0 Siter
Gjest Starling Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Ok Men det er vel uansett ikke opp til deg å bedømme? Det er også slik at fett ikke alltid er et synonym for sunnhet. Det finnes mange slanke folk som bøtter ned med cola og pottis. Er fullstendig klar over det! Jeg røyker jo selv, så det fins sikkert dem som tenker stygge tanker om min ufyselige uvane også. Og den plager jo i tillegg andre, noe ikke overvekten gjør! Huff. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Nei, du er ikke frekk. Du må da få tenke nøyaktig hva du vil. Dessuten er det bare bra å være bevisst hva man dytter inn i kjeften. 0 Siter
Gjest Starling Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Nei, du er ikke frekk. Du må da få tenke nøyaktig hva du vil. Dessuten er det bare bra å være bevisst hva man dytter inn i kjeften. Jepp. Jeg blir bare litt sur når de andre sitter og koser seg med god kantinemat, og jeg sitter med tørre brødskiver og farris. 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Nei, jeg godter meg jo slett ikke over at hun muligens har dårlig helse pga overvekt, jeg håpet jo på at hun kanskje kunne få BEDRE helse hvis hun slanket seg. Selvfølgelig må jo dette være helt opp til henne, men jeg kan vel få lov til å ha en mening? Joda, jeg bare har ekstra sterke meninger om dette emnet fordi mange har en mening om min helse - uten nok kunnskap om den til egentlig å kunne danne seg en mening. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Jepp. Jeg blir bare litt sur når de andre sitter og koser seg med god kantinemat, og jeg sitter med tørre brødskiver og farris. Bytt ut de tørre brødskivene med godt knekkebrød, og klin til med noe godt og sunt pålegg. Da blir det plutselig ikke så ille likevel. Og grønn Farris er noe av det beste jeg kan drikke, så jeg synes ikke så veldig synd på deg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.