Gå til innhold

studere hjemmefra?

Anbefalte innlegg

Gjest enrikka
Skrevet

Jeg ønsker ikke flytte hjemmefra for å studere....

Er det mulig å ta en høyskoleutdanning deltid uten å delta på samlinger(bare selvstudie)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://nki.no

http:/nks.no

http://via.uib.no/ (en del av studiene her kan tas som fjernundervisning, bl.a. årsstudium i nordisk, spansk, tysk og kunsthistorie)

Hvorfor i all verden skal fjernstudier på statlige universiteter og høyskoler koste nøyaktig like mye som private høyskoler? Det har jeg lenge lurt på.

"............................................"

Skrevet

Hvorfor i all verden skal fjernstudier på statlige universiteter og høyskoler koste nøyaktig like mye som private høyskoler? Det har jeg lenge lurt på.

Det lurer jeg også fælt på. Men jeg tror fjernstudiene ved UIB er gratis.

Skrevet

Det lurer jeg også fælt på. Men jeg tror fjernstudiene ved UIB er gratis.

Nope. F.eks så koster grunnkurs programmering (sikkert kun ett semester) 7000,-. Så nei, det er langtfra gratis :-)

Skrevet

Nope. F.eks så koster grunnkurs programmering (sikkert kun ett semester) 7000,-. Så nei, det er langtfra gratis :-)

Jeg har ikke sett gjennom alle. :-) Det er også noen som er gratis, f.eks. tysk årsstudium og norsk som 2. språk.

Skrevet

Jeg har ikke sett gjennom alle. :-) Det er også noen som er gratis, f.eks. tysk årsstudium og norsk som 2. språk.

Jeg så ikke ett eneste gratis studie, men jeg tittet jo ikke på alle :-)

Men jeg lurer likevel: Hvorfor i all verden skal det koste like mye med et fag via fjernstudie på en statlig skole, som et fag på en privat høyskole? Jeg får det ikke til å stemme. I hvilket ledd er det dyrere for skolen?

".........................................."

Skrevet

Jeg så ikke ett eneste gratis studie, men jeg tittet jo ikke på alle :-)

Men jeg lurer likevel: Hvorfor i all verden skal det koste like mye med et fag via fjernstudie på en statlig skole, som et fag på en privat høyskole? Jeg får det ikke til å stemme. I hvilket ledd er det dyrere for skolen?

".........................................."

Jeg forstår det heller ikke. Spesielt ikke når det viser seg at noen studier koster penger, mens andre er gratis (minus semesteravgiften). Typisk norsk...

Skrevet

Javisst. Jeg er snart ferdig med 1. semester på BI, har vært på to samlinger men hadde klart det helt utmerket uten også.

Gjest enrikka
Skrevet

Javisst. Jeg er snart ferdig med 1. semester på BI, har vært på to samlinger men hadde klart det helt utmerket uten også.

så fint!! Jeg tenker på vernepleier,men det ser ikke ut som om det går ant å studere på den måten i den utdanningen

Gjest sarah berhard
Skrevet

Du må selv sile ut hva som er viktig og du kan risikere å gå glipp av viktige elementer. Videre går du glipp av diskusjoner med medstudenter og hva foreleser fokuserer på og ellers tipser om.

Men, det går, så er du strukturert og bestemt og leseglad så stå på!

Gjest sarah berhard
Skrevet

Mitt svar er basert på at du er ordinær student, men kutter ut forelesningene.

Fjernundervisning er jo lagt opp til at folk skal sitte hjemme, så det fungerer vel fint.

Gjest et forslag
Skrevet

Undersøk universiteter i norden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...