Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har fått noen røde prikker på huden, som har vart i 6 uker. De er små og røde og de kommer og går med ubestemmelige intervaller. Mest på magen, lår armer og rygg. Jeg hever i huden når jeg klør meg. Noen steder er det kun røde felter og flammer (på brystene). Hudoverflaten på hele kroppen klør (svært ubehagelig) og jeg har en gyse fornemmelse i huden (kald og varm om hverandre og hyppig gåsehud). Noen ganger opplever jeg også kraftig stikking på enkelte steder, og da kommer det opp en rød liten blemme eller flere (som ikke er fuktig inni)- Marge

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231676-virus-infeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

dette høres ut som elveblest eller urtikaria. Dette utslettet kommer og går, uten å etterlate forandringer i huden. Det går nesten alltid over av seg selv etter noe varierende tid. Årsaken kan være mange, men vanligst er nok forutgående infeksjoner eller medikamentinntak.

Kløen forårsakes i dette tilfelle av histamin, kløstoffet, og kan avhjelpes med et antihistamin. Disse kan du kjøpe reseptfritt på apotek. Forsøk og se om dette påvirker kløen og eventuelt bedrer utslettet.

Blir det ille eller ikke viser tendens til å gå over, bør du vise det til legen din. Utslettet kan ha andre årsaker.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231676-virus-infeksjon/#findComment-1768039
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...