Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har astma bare ca 1 mnd i året, under bjørkepollensesongen. Tar Bricanyl når jeg tetner til (3-4 ganger pr dag), ellers ikke noe medisin akkurat for astmaen (tar også Kestine tabletter, Rhinocort nesespray og Livostin øyedråper)

Burde jeg bruke noe forebyggende astmamedisin i tillegg?

Er det stor fare for å utvikle astma resten av året, og er det i tilfelle noe jeg kan gjøre for å hindre det?

Resten av husstanden har fryktelig lyst på katt, er det forsvarlig å skaffe seg katt når man har pollenallergi? (jeg er ikke allergisk mot pelsdyr nå)

Ble allergiker som 20-åring, dvs for 15 år siden...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231686-astma-i-pollensesongen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

De fleste med astmaproblemer når pollenspredningen er på det høyeste, har ikke puste-problemer ellers året. De siste årene har vi hatt god erfaring med å kombinere det antiinflamatoriske medikamentet Singulaire med de vanlige allergimedisinene du nevner når man i tillegg får pusteproblemer.Snakk evt. med legen din om det.

Har man ingen pelsdyrallergi, er det intet problem med å prøve seg seg som dyre-holder. Men generelt bør man ha i tankene at hvis man er disponert for det, utvikler man lettere katte- enn f.eks. hunde-allergi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...