Gjest nineteeneightyfour Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Får den nye legen hele journalen tilsendt av den gamle legen eller åssen skjer dette? 0 Siter
Gyda Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Nei, du må selv ordne med det. (Ta kontakt med den gamle og få journalen oversendt til den nye.) 0 Siter
Gjest nineteeneightyfour Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Nei, du må selv ordne med det. (Ta kontakt med den gamle og få journalen oversendt til den nye.) Hva om man ikke ønsker det, må man likevel? Kan man starte fra scratch liksom? 0 Siter
Gyda Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Hva om man ikke ønsker det, må man likevel? Kan man starte fra scratch liksom? Jeg tror ikke du må flytte journalen, nei. Ingen kan tvinge deg. 0 Siter
Sofline Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Hva om man ikke ønsker det, må man likevel? Kan man starte fra scratch liksom? Det høres ut som en dårlig idé. Legen bør vite om medisiner, tidligere alvorlige sykdommer osv. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Du må selv gi beskjed til den gamle fastlegen at journalen skal oversendes. Den nye legen har ikke mulighet til å gjøre dette. 0 Siter
fresja Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Nei, du må selv ordne med det. (Ta kontakt med den gamle og få journalen oversendt til den nye.) Hva når den gale legen er flyttet tilbake til utlandet, og jeg har fått en ny utlending på samme legesenter? Da har vel han journalen? 0 Siter
fresja Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Hva når den gale legen er flyttet tilbake til utlandet, og jeg har fått en ny utlending på samme legesenter? Da har vel han journalen? Jeg mente gamle legen - men kunne vel og ha ment gale... Legen var flink å skrive resepter, så jeg har enda medisin, selv om vedkommende drog i fjor sommer. 0 Siter
Gyda Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Jeg mente gamle legen - men kunne vel og ha ment gale... Legen var flink å skrive resepter, så jeg har enda medisin, selv om vedkommende drog i fjor sommer. Hehe. Morsom feil. Jeg er ingen ekspert, men jeg vil absolutt tro at journalen din er på legesenteret. Da kan du bare be om at den nye henter den fram. 0 Siter
mumitrollet Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Jeg mente gamle legen - men kunne vel og ha ment gale... Legen var flink å skrive resepter, så jeg har enda medisin, selv om vedkommende drog i fjor sommer. sjekk datoen på resepten om du ikke har tatt ut all medisinen, de holder bare ett år. 0 Siter
mojmoj Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Du må be om at journalen din oversendes ny fastlege, skriftelig. Selv om legen din er flyttet skal legesenteret oppbevare journalen din da det ikke er lov å kaste den, skal oppbevares evig. 0 Siter
Tweetybilla Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Jeg mente gamle legen - men kunne vel og ha ment gale... Legen var flink å skrive resepter, så jeg har enda medisin, selv om vedkommende drog i fjor sommer. Flesteparten av legesentrene/kontorene har digitale journaler og da kommer journalen automatisk opp når de går inn på deg på dataen. Men dette gjelder selvfølgelig bare innenfor et legesenter. Bytter du legesenter, må man ta kontakt med forrige lege og be om å få oversendt journalen til den nye legen. 0 Siter
Mari25 Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Hva om man ikke ønsker det, må man likevel? Kan man starte fra scratch liksom? Du bestemmer selv om den nye legen skal få journalen din. En annen ting er at du selv må betale for at legen får journalen... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.