Gå til innhold

Når man skifter fastlege

Anbefalte innlegg

Gjest nineteeneightyfour
Skrevet

Får den nye legen hele journalen tilsendt av den gamle legen eller åssen skjer dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du må selv ordne med det.

(Ta kontakt med den gamle og få journalen oversendt til den nye.)

Gjest nineteeneightyfour
Skrevet

Hva om man ikke ønsker det, må man likevel? Kan man starte fra scratch liksom?

Skrevet

Jeg tror ikke du må flytte journalen, nei. Ingen kan tvinge deg.

Skrevet

Det høres ut som en dårlig idé. Legen bør vite om medisiner, tidligere alvorlige sykdommer osv.

Mrs. Wallace
Skrevet

Du må selv gi beskjed til den gamle fastlegen at journalen skal oversendes. Den nye legen har ikke mulighet til å gjøre dette.

Skrevet

Hva når den gale legen er flyttet tilbake til utlandet, og jeg har fått en ny utlending på samme legesenter? Da har vel han journalen?

Skrevet

Hva når den gale legen er flyttet tilbake til utlandet, og jeg har fått en ny utlending på samme legesenter? Da har vel han journalen?

Jeg mente gamle legen - men kunne vel og ha ment gale...

Legen var flink å skrive resepter, så jeg har enda medisin, selv om vedkommende drog i fjor sommer.

Skrevet

Legen var flink å skrive resepter, så jeg har enda medisin, selv om vedkommende drog i fjor sommer.

Hehe. Morsom feil.

Jeg er ingen ekspert, men jeg vil absolutt tro at journalen din er på legesenteret. Da kan du bare be om at den nye henter den fram.

mumitrollet
Skrevet

sjekk datoen på resepten om du ikke har tatt ut all medisinen, de holder bare ett år.

Skrevet

Du må be om at journalen din oversendes ny fastlege, skriftelig. Selv om legen din er flyttet skal legesenteret oppbevare journalen din da det ikke er lov å kaste den, skal oppbevares evig.

Tweetybilla
Skrevet

Flesteparten av legesentrene/kontorene har digitale journaler og da kommer journalen automatisk opp når de går inn på deg på dataen. Men dette gjelder selvfølgelig bare innenfor et legesenter. Bytter du legesenter, må man ta kontakt med forrige lege og be om å få oversendt journalen til den nye legen.

Skrevet

Du bestemmer selv om den nye legen skal få journalen din. En annen ting er at du selv må betale for at legen får journalen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...