marius251365380987 Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Hei! Jeg var så dum å begynne å røyke da jeg var alt for ung...bare barnet...var 12 år da jeg tente min første sigarett. Det første året var det nok mest for å være en av gutta, og for ikke å risikere å dette utenfor den kule gjengen. Men etterhvert begynte jeg jo å kjenne suget og avhengigheten, som igjen førte til opptrapping. Fra 15 års alderen til nå...(er 25) har jeg ligget på ca 15-20 sigaretter om dagen. Det gledelige i dette, er at jeg har greid å slutte å røyke. Har hvertfall ikke tatt en eneste sigarett, eller snus klyse på 4 mnd. Den første tiden var helt grusom. Bestemte meg for bare å slutte på dagen. Ikke bruke noe plaster eller tyggis. Var gjennom flere dager uten søvn, og følte meg særdeles stresset. Dette ga seg imidlertid etterhvert, men kommer og går fortsatt, selv etter 4 mnd!! Så mitt spm til deg: Er det vanlig at man får sånne perioder hvor man føler seg veldig stresset, selv etter at det er 4 mnd siden jeg tok siste sigarett? MVH Marius Andrè 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231748-abstinens/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
citygirl Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Gratulerer - du er kjempedyktig!!! Stor klapp på skulderen kommer her! :-) Din fysiske abstinens etter nikotin skulle være ute av kroppen nå. MEN - drikker du mye kaffe/cola? Folk som drikker mye kaffe/cola og røyker mye - har en mye større toleranse for koffein enn ikke-røykere. Dermed kan man oppleve mange ubehagelige symptomer ved røykeslutt som faktisk ikke skyldes nikotinmangel - men koffein-forgiftning. Hvis du drikker mye kaffe - kutt ned forbruket raskt og håp på bedring. Hvis dette ikke er et problem hos deg, kanskje det er den psykiske abstinensen. Den kan faktisk vedvare leeeeenge. Har snakket med røykere som føler sug selv 15 år etter røykeslutt! Da blir bare utfordringen å holde seg unna. Totalavholdenhet er dessverre eneste løsning :-) Håper du vil føle deg bedre snart - HOLD UT:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231748-abstinens/#findComment-1760944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
marius251365380987 Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Gratulerer - du er kjempedyktig!!! Stor klapp på skulderen kommer her! :-) Din fysiske abstinens etter nikotin skulle være ute av kroppen nå. MEN - drikker du mye kaffe/cola? Folk som drikker mye kaffe/cola og røyker mye - har en mye større toleranse for koffein enn ikke-røykere. Dermed kan man oppleve mange ubehagelige symptomer ved røykeslutt som faktisk ikke skyldes nikotinmangel - men koffein-forgiftning. Hvis du drikker mye kaffe - kutt ned forbruket raskt og håp på bedring. Hvis dette ikke er et problem hos deg, kanskje det er den psykiske abstinensen. Den kan faktisk vedvare leeeeenge. Har snakket med røykere som føler sug selv 15 år etter røykeslutt! Da blir bare utfordringen å holde seg unna. Totalavholdenhet er dessverre eneste løsning :-) Håper du vil føle deg bedre snart - HOLD UT:-) Takk for klapp på skulderen og fint svar...=) Kaffe har jeg også kuttet ut..har egentlig aldri drukket noe særlig av det...og cola er jeg heller ikke noen stordranker av...et glass om dagen kanskje... Så mitt problem må være den psykiske avhengigheten da? Jeg tenker faktisk på røyk flere ganger om dagen..føler at det er en del av meg som mangler...jeg savner det faktisk...har også vurdert å begynne igjen, bare for å bli kvitt den indre uroen og stressende følelsen som plutselig dukker opp i kroppen....Men det ville jo vært for ille, nå som jeg har kommet så langt...skal prøve å slutte å tenke så mye på det...kanskje det gir seg da...=) du da? holder du på å slutte, eller har du greid å bli røykfri? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231748-abstinens/#findComment-1761030 Del på andre sider Flere delingsvalg…
citygirl Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Takk for klapp på skulderen og fint svar...=) Kaffe har jeg også kuttet ut..har egentlig aldri drukket noe særlig av det...og cola er jeg heller ikke noen stordranker av...et glass om dagen kanskje... Så mitt problem må være den psykiske avhengigheten da? Jeg tenker faktisk på røyk flere ganger om dagen..føler at det er en del av meg som mangler...jeg savner det faktisk...har også vurdert å begynne igjen, bare for å bli kvitt den indre uroen og stressende følelsen som plutselig dukker opp i kroppen....Men det ville jo vært for ille, nå som jeg har kommet så langt...skal prøve å slutte å tenke så mye på det...kanskje det gir seg da...=) du da? holder du på å slutte, eller har du greid å bli røykfri? Røykfri på 6 året nå. Savnet er der ennå - men det har bleknet veldig de siste årene. Det er så deilig å slippe det, så gleden overgår savnet en høy gang. Stå på, du. Det er ikke verdt det å begynne igjen;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231748-abstinens/#findComment-1761161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
marius251365380987 Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 Røykfri på 6 året nå. Savnet er der ennå - men det har bleknet veldig de siste årene. Det er så deilig å slippe det, så gleden overgår savnet en høy gang. Stå på, du. Det er ikke verdt det å begynne igjen;-) Da fortjener jo ikke du bare en klapp på skulderen, men en skikkelig god-klem!! 6 år uten røyk! Sinnssykt bra! hvor gammel er du? Du tar deg ikke en røyk på fest engang? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231748-abstinens/#findComment-1765203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.