Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er 35 år og har ikke danset siden jeg var 18. Da hadde jeg danset jazzballett i mange år. Nå har jeg vurdert, men bare vurdert, å begynne å danse igjen.Men jeg tenker også at jeg er 35 og ute av form, så det hele kan se nokså komisk ut. Og ikke nok med det, jeg har lyst til å lære å danse noe med litt passion. Og det er i seg selv litt pinlig - "dame på 35, sikkert i livskrise, som skal danse ildfulle danser hun ikke kan..... "

Jeg kan jo begynne med å spørre om hva forskjellen på flamenco, salsa og tango er. Flamenco, danses det alene? Tango vet jeg sånn noenlunde hva er. Salsa, hva er det? Går det an å lære seg noen av disse når man er 35 år og uten partner? Jeg er lykkelig gift, men lover at jeg ikke får med han på dansekurs.

Noen som kan anbefale meg en dansetype som kanskje ikke er alt for vanskelig, men som er litt full av liv, energi og med latinske rytmer? Noen som har prøvd i voksen, utrent alder? Noen som kan anbefale kurs i Oslo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har inntrykk av at det er mange damer over 35 som begynner med flamenco. Se f.eks. her:

http://www.spinoff.no

Tja, hun sto lagelig til, jeg hadde kanskje foretrukket at hun bøyde seg andre veien:)

Gjest morentilfire
Skrevet

Har du energi og dansefot kan jeg anbefale Fasting Danseinstitutt. De har dansekurs for enslige av begge kjønn, både swing, tango mm.

Etter obligatoriske grunnkurs kommer mer avanserte, videreregående kurs og danseaftener. Og fjellturer med dans, etc. Kult å møte nye partnere på denne (edruelige) måten!

Og en fantastisk morsom måte å komme i form på!

Det finnes et konkurrerende institutt; Bårdar. Sikkert like bra.

Lykke til!

Skrevet

Du er iallfall ikke for gammel. Da jeg besøkte et kjøpesenter forleden dag, var det danseoppvisning utenfor. Flere av deltakerne var over 80 år. Jeg regner med at en del av dem har lært dans som pensjonister.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Skulle tro du var 65 og ikke 35, sånn som du tenker. Du er jo ung, menneske!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...