Gjest Dagroos Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Hei. Vi har en katt på 10 mnd som veldig kosete og snill. Han er mye inne, men får gå ut også. Han er ute noen timer hver dag. Nå skal vi til Danmark, og reiser i morgen ved 13 tida, og er tilbake søndag kveld. Planen er at katten skal være hjemme alene, men at noen naboer kommer innom en gang om dagen og sjekker at alt er bra og gir han mat og litt klapp. Er dette ok, eller er dette dårlig gjort? Ble litt i tvil.... Han blir jo veldig mye alene, og det blir jo ikke akkurat mye kos for en kjælen katt. Dessuten blir han da bare inne i fire dager, da vi ikke har sånn kattedør. Men alternativet er å plassere han et fremmed sted, det være seg kattepensjonat eller noen venner. ?? 0 Siter
Sofline Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 I familien min gjør vi det på samme måte med kattene når vi reiser vekk. Er det kanskje mulighet for at naboene kan slippe ham ut og følge med på når han vil inn igjen? 0 Siter
ikke fast nick Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Virker som en grei løsning! Bare han har ren do, rent vann og fersk mat tilgjengelig, vil nok ikke pusen merke så godt at tiden går. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Naboene våre pleier å slippe ut de to kattene våre på ettermiddagen. Da er de ute til neste formiddag når naboene slipper dem inn igjen. Vi reiser også bort imorgen og jeg vurderer at kattene skal være kortere tid inne. De koser seg så fælt ute om dagene/natta og vil stort sett ikke inn... (Vi bor på landet). 0 Siter
cathlin Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Det er en god løsning:-) Katten klarer seg fint! 0 Siter
keinstein Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Det går fint. Hvis noen gidder leke med katten en stund hver dag, så vil den like seg best hjemme. 0 Siter
willow Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Jeg vil tro det går bra. Spørsmålet er hvor stor plass han får rå over, hvor mye naboen gidder å leke med ham, og hvor mye leker dere gjemmer rundt omkring. Vi sørget for at våre to katter fikk besøk minst en halvtime daglig. Men de er to, så de klarer seg bedre alene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.