Scatcat Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Jenta mi på fem år har de siste dagene vært plaget av elveblest, et vandrende utslett med små vabler som forflytter seg over hele kroppen. Vi trodde først at det var jordbær hun reagerte på, men hun har de siste dagene holdt seg unna all form for jordbær. Vi har også katter, men det kan heller ikke være dette hun reagerer på, da hun har hatt flere utbrudd før vi fikk kattene. Forrige gang hun hadde utbrudd, ga jeg henne en halv Syrtec-tablett, og den virket. Jeg vet at det står at en ikke skal gi Syrtec til barn under 12 år, men det var det eneste jeg hadde. Hvorfor skal ikke dette gis? Er det noe annet jeg kan gi for å lindre kløen? Jeg smører henne med div. Aloe-vera kremer, har prøvd Cylocainsalve, og diverse andre kløstillende salver. Problemet er at utslettet forflytter seg omtrent mens man ser på. Noen andre som har dette problemet og kan gi meg tips om hva hun evt.reagerer på? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231772-elveblest/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.