Gå til innhold

Sofa i skinn eller stoff når man har barn?

Anbefalte innlegg

uptowngirl1365380300
Skrevet

Vi skal kjøpe ny sofa og har ikke barn enda, men har ønsker om å få det i nærmeste framtid. Hva anbefaler dere; skinn- eller stoffsofa? Hva er mest praktisk ifht. barns søl og gris osv.?

Hvis man har sofa med avtagbart trekk, går det greit å vaske tro? eller er det fare for at det krymper litt slik at det ikke passer heelt når man skal ha det på igjen.

Gjest skinn her i alle fall
Skrevet

Vi har skinnsofa med en 4 åring og en 5 åring i hus, og ville ikke byttet med noen :o)

Venninnen min har stoffsofa, der trekket kan vaskes, men med to småbarn i huset, går det 3 minutter så er det like ille igjen.

Ikke har man tid å vaske det så ofte heller, og så blir det jo fort utslitt også, med all vaskingen..

Skrevet

Så lenge jeg har små barn blir det skinnsofa. Da slipper jeg til stadighet å ta av trekket for vask. Skinnsofaen er lett å tørke.

De to yngste barna mine har gulpet ekstremt mye som babyer, og det hadde stinket pyton i stoffet.

Tidligere hadde jeg katter som brukte stoffsofaen min som klorestativ. Den så ikke ut! En gang satt en venninne og ammet babyen sin. Øyeblikket etter lå hele måltidet godt inntrukket i sofaen. Usj ;)

Jeg tror jeg blir å holde meg til skinn!

Skrevet

Skinn. helt klart.

Mye lettere å holde fint og rent. :-)

Skrevet

Vi har stoffsofa som nå er full av gulp, litt tiss, inngnidd leverpostei (det har bare skjedd EN gang, men syns!) og litt sjokoladeflekker. Den er av god kvalitet i utgangspunktet og bare 2 år gammel, men vi vurderer å kjøpe ny sofa nå, i skinn.

matildes mor
Skrevet

Skinn!!! Ikke vurder noe annet.Vi hadde en rådyr og fin sofa i stoff når vi fikk barn.Det var en dyr oppsamler for babygulp,matrester og andre ubeskrivelige ting som etterhvert fant sin plass opp i sofaen.

Urk!

uptowngirl1365380300
Skrevet

Okei. Takk for svar alle sammen :) Da blir det skinn!! :)

Gjest sirikat
Skrevet

Vi har ikke barn engang, men jeg har i mitt stille sinn lurt på om vi kunne hatt stoffsofa. Jeg har sølt både vin og annet på skinnsofaen.. Men den er like fin :)

Skrevet

Skinn anbefales. Stoff går til nød hvis man velger et stoff møkk ikke ses så lett på. Jeg kjenner noen med grått trekk som kan vaskes. Det går fint.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...