Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest tnas ekki
Skrevet

"Igjen, for deg. Vet du ikke at andre kan ha en annen oppfatning av ting enn deg engang?"

Beklager, jeg skal forsøke å huske at det som er åpenbart for de fleste ikke gjelder deg :-)

"Hvordan kan du sette deg selv så høyt og over andre?"

Den var vel litt usaklig, vel? Hva har dette med å sette noen over noen å gjøre? Du svarer meg med et surmaget personangrep når jeg, som sagt, skriver et lettere oppgitt hjertesukk over kunder (og jeg snakker ikke om privatpersoner her - de bestiller aldri programmeringsoppdrag) som vil ha en vaskehjelp som også kan reparerer bilen deres.

"..........................................."

Jada, selvsagt det var jeg som var mest surmaget her og som startet personangrep, og jada jeg er dum og alle andre er dumme.

Hør på deg selv da. _latter_

Videoannonse
Annonse
  • Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

31

• flisa

6

• mumitrollet

5

• Piraye

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jada, selvsagt det var jeg som var mest surmaget her og som startet personangrep, og jada jeg er dum og alle andre er dumme.

Hør på deg selv da. _latter_

Igjen må jeg bare anmode deg til å lese hovedinnlegget, og deretter ditt svar. Mitt svar, som kommenterte inteligensen din, var kun et svar på det surmagede svaret ditt. Enkelt og greit. Når du skriver surmagede svar, så må du forvente å få det samme tilbake.

Skrevet

*føler seg som en klok potensiell kunde av Prozaken*

Skrevet

Takk for svar, fint å ha litt oversikten over deg ;-)

Ja, jeg har alle DOLinger i kartotek jeg :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ja, jeg har alle DOLinger i kartotek jeg :)

Da skulle jeg gjerne sett mappa mi!

Skrevet

*føler seg som en klok potensiell kunde av Prozaken*

Når du, som leverandør av webløsninger, leier meg inn for å utvikle en applikasjon som ligger bak websidene? Altså, skrive kode, lage databaser og funksjonalitet.

Jeg snakker ikke om en kunde som bestiller en webside.

"............................................"

Gjest tnas ekki
Skrevet

Igjen må jeg bare anmode deg til å lese hovedinnlegget, og deretter ditt svar. Mitt svar, som kommenterte inteligensen din, var kun et svar på det surmagede svaret ditt. Enkelt og greit. Når du skriver surmagede svar, så må du forvente å få det samme tilbake.

Nå repeterer du bare deg selv? Hakk i plata?

Tusler ut i sola jeg, her er folk tydeligvis ikke helt på nett... _latter_

Skrevet

*LOL* Nei, det er nok "folk her" som ikke er helt på nett...

"............................................."

Skrevet

Kunden har alltid rett...;o)

Å neida. Når kunden hadde så fundamentalt feil at det var vanskelig å glatte over med et falskt smil, hadde jeg ingen problemer med å si ifra!

Faen altså, servicemsk skal da ikke behandles som tjenere heller!

Skrevet

Når du, som leverandør av webløsninger, leier meg inn for å utvikle en applikasjon som ligger bak websidene? Altså, skrive kode, lage databaser og funksjonalitet.

Dette var gresk for meg.....

mumitrollet
Skrevet

Selv med et par hundre studiepoeng på baken så vet jeg ikke forskjellen. Har kanskje noe med interesse å gjøre.

Skrevet

Thats Prozak. :-)

Skrevet

Selv med et par hundre studiepoeng på baken så vet jeg ikke forskjellen. Har kanskje noe med interesse å gjøre.

Forskjellen på design og programmering?

Ok. *trekker pusten*

Hva er design? F.eks en grafisk designer? En som har ekspertise i layout, farger, typografi og en hel haug liknende ting. Designere driver med alt fra industridesign til plakatdesign og webdesign. Hvis du f.eks tar en titt på websiden http://www.csszengarden.com/ så ser du litt hva det vil si å være grafisk designer i web-sammenheng. Noen av sidene der er helt fantastiske.

Hva er programmering? Enkelt forklart, en som skriver programkode. Dette kan være alt fra server-scripting til utvikling av applikasjoner (ms office, f.eks) og spill (pac man, drømmefall).

I web-sammenheng er en programmerer (som meg) en som lager funksjonaliteteten som ligger bak siden(e). Databasefunksjonalitet, sending og henting av data o.l. En webdesigner er en som lager layouten, velger farger, skrift og i det hele tatt hvordan siden skal se ut.

".........................................."

Skrevet

Enklere forklart: Jeg lager ikke websider. Ikke egentlig. Jeg lager funksjonalitet for websider/webapplikasjoner. Jeg er ikke designer, og vil ikke anbefale noen å be meg om å lage layout, velge farger, typografi etc.

De oppdragene jeg tar, går ut på programmering/utvikling. Derfor blir jeg litt oppgitt når det viser seg at kunden ikke har tenkt på hvem som skal gjøre designbiten, og jeg må ta det også.

Skrevet

Dette var gresk for meg.....

Enklere forklart: Jeg lager ikke websider. Ikke egentlig. Jeg lager funksjonalitet for websider/webapplikasjoner. Jeg er ikke designer, og vil ikke anbefale noen å be meg om å lage layout, velge farger, typografi etc.

De oppdragene jeg tar, går ut på programmering/utvikling. Derfor blir jeg litt oppgitt når det viser seg at kunden ikke har tenkt på hvem som skal gjøre designbiten, og jeg må ta det også.

Skrevet

Å neida. Når kunden hadde så fundamentalt feil at det var vanskelig å glatte over med et falskt smil, hadde jeg ingen problemer med å si ifra!

Faen altså, servicemsk skal da ikke behandles som tjenere heller!

Jeg ser ikke akkurat for meg deg som noen profesjonell service-person, nei.

Skrevet

Jeg kjenner en freelance webdesigner som kanskje (og bare kanskje!) har ledig kapasitet. Kanskje vedkommende (eller en annen webdesigner som du kunne samarbeidet med) kunne tatt over den delen av jobben for deg?

Skrevet

Jeg ser ikke akkurat for meg deg som noen profesjonell service-person, nei.

Du legger vel også merke til at Piraye iflg sitt budskap nå tydeligvis er en høyst forhenværende serviceperson..;o)

mumitrollet
Skrevet

Ok. *trekker pusten*

Hva er design? F.eks en grafisk designer? En som har ekspertise i layout, farger, typografi og en hel haug liknende ting. Designere driver med alt fra industridesign til plakatdesign og webdesign. Hvis du f.eks tar en titt på websiden http://www.csszengarden.com/ så ser du litt hva det vil si å være grafisk designer i web-sammenheng. Noen av sidene der er helt fantastiske.

Hva er programmering? Enkelt forklart, en som skriver programkode. Dette kan være alt fra server-scripting til utvikling av applikasjoner (ms office, f.eks) og spill (pac man, drømmefall).

I web-sammenheng er en programmerer (som meg) en som lager funksjonaliteteten som ligger bak siden(e). Databasefunksjonalitet, sending og henting av data o.l. En webdesigner er en som lager layouten, velger farger, skrift og i det hele tatt hvordan siden skal se ut.

Igjen: Det har nok noe med interessen å gjøre...

mumitrollet
Skrevet

Ok. *trekker pusten*

Lurer egentlig mer på hvorfor du alltid har den der prikkete linja med anførselstegn under innleggene dine?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...