morundrende Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 har til tider vært plaget med angst og depresjoner i en årrekke og brukte 50 mg melleril som sovemedisin. har sluttet med disse ved nedtrapping og bruker etter endel utprøving zyplikone 7,5 mg og 15 mg sobril og sover da ca 3 til 5 timer. den senere tid vært mye plaget med uregelmessig hjerterytme. Ble innlagt etter klem i brystet og urytmisk hjerterytme med mistanke om hjerteinfarkt,men dette ble avkreftet ved blodprøver. helt siden rundt 30 årsalder har jeg i perioder hatt undertrykk på rundt 100. har nå kjøpt en blodtrykksmåler. om morgenen ca halv time etter jeg har stått opp er blodtrykket ca 122/88 puls ca 76 og om ettermiddagen alt fra 160/114 puls 85, men også 123/102 puls 76. mest vanlig ca 130/102 jeg sitter helt stille ca. 5 til 10 minutter før måling. Jeg synes det er rart at jeg har normalt overtrykk, men så høyt undertrykk. Jeg drikker ikke, røyker ikke og går tur minst 1 time hver dag.49 år og normalvektig Trenger jeg behandling med blodtrykksmedisin 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/232100-blodtrykk-og-angstdepresjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Svar til morundrende. Selvmålte blodtrykk kan inneholde mange feil, og det kan ofte være usikkert som mål for det reelle trykket. Vi er tilbakeholdne med å bruke selvmålte trykk som basis for behandling. Imidlertid vil slike trykk være en god pekepinn for kontroll og oppfølgning av behandling. Jeg sykes du skulle få gjort en mer objektiv, 24-timers monitorering av ditt blodtrykk. Utstyr for slik monitorering finnes ved de fleste sykehus og i en rekke almen- og spesialistpraksiser over hele landet. På den måten får man et mer objektivt og sikkert mål for blodtrykket, og det er lettere å avgjøre hvorvidt trykket behøver å bli behandlet medikamentelt.Trykket ditt er nok i grenseland, men få det mer objektivt vurdert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/232100-blodtrykk-og-angstdepresjon/#findComment-1824931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.