Gå til innhold

fjerning av skjemmende strekkmerker

Anbefalte innlegg

Gjest Nattsvermer

jeg er nitten år og fikk for seks mnd siden en nydelig liten jente. under svangerskapet oppstod det, til tross for mye hudkrem ol, mange skjemmende strekkmerker på kroppen min. de starter langt over navlen og fortsetter et stokke nedover lårene. de sitter veldig tett og er opp til en og en halv cm brede. de er så skjemmende at jeg ikke kan vise magen eller låra mine flere ganger. legen min sa på etterkontrollen at det var det verste hun hadde sett noen gang!! i ettertid har jeg hørt at det finnes muligheter for gratis fjerning av disse. hvilke krav stilles til dette? det plager meg veldig mye, og håper at en evt laseroperasjon/kirurgisk kan bli utført uten krav om at jeg ikke får flere barn. for det vil jeg...

det går blandt annet sterkt ut over mitt samboerskap og seksualliv med min samboer fordi han synes det er ekkelt..

håper på svar....

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23220-fjerning-av-skjemmende-strekkmerker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til det siste du skrev først: Å ta en operasjon for din meget inkompetente kjærestes skyld blir helt galt! Jeg ser helt klart belastningen ved at han finner deg lite tiltrekkende, men her er det hva du sjøl føler som er det eneste viktige!

Jeg var sjøl 19 år gammel da jeg fikk min første og kjenner historien din godt!

For to år siden fjernet jeg den løse magehuden og mange av strekkmerkene på et privat sykehus etter å ha stått i kø på et offentlig sykehus i to år. (Ennå, 4 år etter jeg sendte søknaden, har de ikke funnet tid til å se på dette :-))

Operasjonen kostet 25 000,-, var svært smertefull og ganske heavy!

Jeg har et arr som går fra hofte til hofte, ennå ganske synlig.

Gjest Nattsvermer

samboeren min sier ikke stygge ting om dette, men jeg merker på han at han får mindre lyst når jeg både ser og kjennes ut som en 90 år gammal kjerring.

dessuten har jeg hørt om andre som har fått slike operasjoner gratis. Hva skal til for at jeg får det??

samboeren min sier ikke stygge ting om dette, men jeg merker på han at han får mindre lyst når jeg både ser og kjennes ut som en 90 år gammal kjerring.

dessuten har jeg hørt om andre som har fått slike operasjoner gratis. Hva skal til for at jeg får det??

Det er selvfølgelig opp til den legen som vurderer deg om du får dekket utgiftene til en slik operasjon eller ikke.

Du må kunne vise til relativt stor psykisk belastning siden de fysiske plagene er av svært liten betydning.

For meg var det ventetiden for å bli undersøkt som gjorde at jeg betalte sjøl!

Gjest (Anonymous)

Til det siste du skrev først: Å ta en operasjon for din meget inkompetente kjærestes skyld blir helt galt! Jeg ser helt klart belastningen ved at han finner deg lite tiltrekkende, men her er det hva du sjøl føler som er det eneste viktige!

Jeg var sjøl 19 år gammel da jeg fikk min første og kjenner historien din godt!

For to år siden fjernet jeg den løse magehuden og mange av strekkmerkene på et privat sykehus etter å ha stått i kø på et offentlig sykehus i to år. (Ennå, 4 år etter jeg sendte søknaden, har de ikke funnet tid til å se på dette :-))

Operasjonen kostet 25 000,-, var svært smertefull og ganske heavy!

Jeg har et arr som går fra hofte til hofte, ennå ganske synlig.

Hadde operasjonen noen "verdi"?

Dvs; ble det noe mer på deg, etterpå?

Annonse

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til Nattsvermer

Dette kan nok i hvertfall delvis korrigeres kirurgisk. Jeg vil anbefale deg å vente hvis du i relativ framtid har planlagt flere barnefødsler- ellers vil det samme kunne gjenta seg ved senere graviditeter. Ved såkalte "medisinske indikasjoner" vil et inngrep kunne gjøres ved offentlige sykehus, ellers må du gå via private klinikker. Jeg vil anbefale at du primært rådfører deg med legen din, dernest eventuelt blir vurdert av en kirurg med kompetanse innen dette felt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...