Gå til innhold

Noen som har fått satt i gang fødselen?


Lykkelig vordende mor

Anbefalte innlegg

Lykkelig vordende mor

Jeg skal settes i gang på mandag kl 09.

Lurer på hvor lang tid det har tatt med dere andre, fra dere ble satt i gang og til babyen var ute?

Vet ikke helt hva/hvordan legene gjør dette.

Gele, drypp eller noe sånt sikkert...

Tar gjerne imot erfaringer.

På forhånd, tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svigerinna mi ble satt i gang fordi hjertelyden til fosteret var alt for svakt. Hun ble satt i gang om formiddagen og fødte sen ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest igangsatt fødsel

Det kommer an på modenheten din hva de gjør.

Jeg var umoden og fikk ballongkateter først, et døgn. Så fikk jeg 2* kapsler. Så kom den første rien. Fikk stormrier (dvs at det ikke er pause mellom noen av riene) i 3 timer, så kom barnet. Fikk drypp midt i. åpning fra 0-10 cm på 1,5 time og 1,5 time pressetid (barnet var for høyt oppe i bekken i forhold til hvor stor åpningen var. derfor lang pressetid i fht åpningstid)

Førstegangsfødene, 18 dager etter sikker termin.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkelig vordende mor

Svigerinna mi ble satt i gang fordi hjertelyden til fosteret var alt for svakt. Hun ble satt i gang om formiddagen og fødte sen ettermiddag.

Oi - legene har sagt til meg at dette kan ta 3-4 dager....men etter deres erfaringer, så skjer det jo mye tidligere enn det:=)

Ballongkateter - er det vondt?

Og drypp, hvordan fungerer det?

Jeg aner ikke noe om sånt, jeg...og legene sa ikke noe til meg..kun at jeg skal komme mandag klokken 09.

Blir kjempeglad for svar, for jeg lurer jo så innmari på dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi - legene har sagt til meg at dette kan ta 3-4 dager....men etter deres erfaringer, så skjer det jo mye tidligere enn det:=)

Ballongkateter - er det vondt?

Og drypp, hvordan fungerer det?

Jeg aner ikke noe om sånt, jeg...og legene sa ikke noe til meg..kun at jeg skal komme mandag klokken 09.

Blir kjempeglad for svar, for jeg lurer jo så innmari på dette....

Ballongkater vet jeg ingenting om, så det kan jeg ikke hjelpe deg med. Så vidt jeg husker fikk svigerinna mi en stikkpille, men det var ganske akutt at ungen skulle ut (hun skulle egentlig bare til vanlig undersøkelse rundt termin) snart, så jeg vet ikke om det kanskje bare brukes i sånne tilfeller.

Ser du i trådene under som er startet av togli, så ser du også hvor lang tid det kan ta.

Lykke til på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flystripa

Jeg fikk et miniklyx, deretter en gele/pille. Denne blir satt helt oppi livmorhalsen. Litt ubehagelig, men overkommelig. Man må ligge helt i ro i en time etter å ha fått pillen. Det gikk knappe 7 timer fra jeg fikk pillen, til barnet ble født.

Hvil mens du kan. Riene har en tendens til å komme hyppig og kraftig (effektivt) ved igangsetting. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykkelig vordende mor

Ballongkater vet jeg ingenting om, så det kan jeg ikke hjelpe deg med. Så vidt jeg husker fikk svigerinna mi en stikkpille, men det var ganske akutt at ungen skulle ut (hun skulle egentlig bare til vanlig undersøkelse rundt termin) snart, så jeg vet ikke om det kanskje bare brukes i sånne tilfeller.

Ser du i trådene under som er startet av togli, så ser du også hvor lang tid det kan ta.

Lykke til på mandag!

Tusen takk for supre svar.

Om andre har erfaringer, så gjerne skriv dere også:=)

På forhånd, tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble satt i gang med gele torsdag kl. 16.30. Fikk maserier ogingen søvn den natta.. Fikk 2. gele innsatt kl. 10 fredag morgen. Fikk litt rier som ga seg. Fikk mer smerter den natta. Kl. 10 lørdag morgen sa legen at jeg hadde åpning på 4 cm og fikk fødestue. Fikk drypp kl. 12.30. Vannet gikk 10 min etter, og riene kom raskt og var sterke. poden ble født 20.20 lørdag kveld.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med meg tok det ganske lang tid, men det kom av at når de økte dryppet økte også pulsen til babyen. Totalt 27 timer, men det er nok unntak, så ikke la deg skremme av det.

Fikk først ballongkateter som datt ut ganske fort. Så satte de en stikkpille som ga meg menssmerter, men ikke noe særlig effekt på riene. Kl 21 på kvelden fikk jeg drypp og ca kl 13.00 dagen etter ble han født. (De prøvde ikke med flere stikkpiller pga vannavgang 2 1/2 døgn tidligere.)

Lykke til med fødselen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi - legene har sagt til meg at dette kan ta 3-4 dager....men etter deres erfaringer, så skjer det jo mye tidligere enn det:=)

Ballongkateter - er det vondt?

Og drypp, hvordan fungerer det?

Jeg aner ikke noe om sånt, jeg...og legene sa ikke noe til meg..kun at jeg skal komme mandag klokken 09.

Blir kjempeglad for svar, for jeg lurer jo så innmari på dette....

Ballongkateter er litt ubehagelig å få satt inn, men ikke vondt. med. Litt upraktisk med en slange hengende ut av skjeden.....

Som regel begynner de med ballongkateter og øker i gradene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg ble igangsatt når jeg skulle ha tredjemann.

Når jeg kom til sykehuset på morgenen ble det sjekket hvor stor åpning jeg hadde og om livmorhalsen var moden. Jeg oppfattet det som at de måtte kartlegge slike ting for å vite hvilken metode de skulle bruke på igangsettingen. I og med at jeg var så "klar", bestemte de seg for å ta vannet.

Det var ikke vondt når de stakk hull på "vannposen". Heller en lettelse fordi jeg på forhånd følte meg så "sprengt".

Like etter at vannet gikk begynte riene å komme regelmessig og litt over to timer senere var minstejenta født :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thekla84

Ei venninne av meg fikk satt igang fødselen for en uke siden. Rien var kraftige og effektive, og det tok ikke mer enn 6 timer fra hun fikk rier til babyen var ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for supre svar.

Om andre har erfaringer, så gjerne skriv dere også:=)

På forhånd, tusen takk.

Ble satt på drypp en mandag morgen kl 0900 - 13 dager på overtid. Nurket ble født rett før midnatt. Drypp er ikke det jeg ville ønsket igjen. Vil helst glemme den dagen gitt. Søsteren min fikk modningspiller og gélé i flere dager, men da får du ikke så voldsomme umiddelbare rier som det man ofte får med drypp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble satt på drypp en mandag morgen kl 0900 - 13 dager på overtid. Nurket ble født rett før midnatt. Drypp er ikke det jeg ville ønsket igjen. Vil helst glemme den dagen gitt. Søsteren min fikk modningspiller og gélé i flere dager, men da får du ikke så voldsomme umiddelbare rier som det man ofte får med drypp.

Med nr 1 ble jeg satt igang 16 dager over termin. To dager med gele. Så tok de vannet og satte drypp. 13 timer senere var han ute. 4600 gram.

Med nr 2 fikk jeg drypp på termin datoen. Fikk dryppet 1530, og kl 21 kom hun som et skudd. 4400 gram.

ville helst sluppet drypp med nr 2. Visste jo da hva jeg gikk til. Gikk fra 2 til 10 cm åpning på 20 minutter nå siste gang. Jordmor rakk knapt reagere.... Hun trodde hun hadde god tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble satt i gang med sistemann. Fikk stikkpille i skjeden om morgenen, men hadde bare ineffektive små-rier hele dagen. Ny stikkpille om kvelden, og da gikk det fort. Ungen kom kl 1:00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...