Marlene Spitt Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Når jeg var 10 - 14 år vrengte jeg øynene så det hvite kom frem og blåste meg mellom fingrene dette gjorde jeg gjentatte ganger hver dag. Jeg kunne også fremkalle besvimelse ved å legge meg ned å vrenge øynene, våknet alltid av at jeg gulpet/kastet opp.Jeg besvimte alltid kun når det var noen i nærheten mulig en oppmerksomhetstrang eller noe.Jeg vokste i alle fall alt dette av meg.Derimot nå de siste 3 årene(nå er jeg 34) har jeg begynt å få energianfall igjen.Dvs hvis jeg er i situasjoner jeg ikke ønsker å være eller jeg må sitte i ro f.eks møter etc. så bygges det opp en energi i meg som får musklene til å stivne, høye skuldre , trykk i hodet føler meg svimmel , nummen i ansiktet jeg lukker øynene og vrenger de for å liksom strekke ut musklene og jeg får en stor trang til å være fysisk aktiv for å få ut alt som sprenger på.Det hjelper nesten alltid etterpå om jeg fjerner meg fra stedet og enten løper meg en tur eller gjør noe annet fysisk slitsomt.Etter slike annfall blir jeg kjempesliten og er øm i alle musklene pga. spenningene og blir veldig trett.Sover jeg noen timer etterpå så er alt som regel normalt igjen.Dette begynte når jeg fikk en streptokokk infeksjon som ble feil behandlet i 3 uker før de fant ut hva det var med påfølgende lungebetennelse og pencilinforgiftning på under 2 mnd. Noe som reduserte meg veldig.JEg har i tiden mellom jeg var 14 og 31 alltid vært tipp topp frisk.Hvis noen har vært borti lignende og har noen kloke råd/svar å komme med så er jeg meget takknemmelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/232706-holder-jeg-p%C3%A5-%C3%A5-bli-gal/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Du holder ikke på å bli gal. Dette er trolig en form for stress-reaksjon; du tærer på energi-reservene. kaskje er det en type "TICS" du har; les om dette. Tics er ufrivillige bevegelser/handlinger, f.eks rykninger i ansikt, stamming, øyeblunking. Les om dette her i DOL. Synes imidlertid du skal be om en helsesjekk hos fastlegen. Stoffskifte, blodsukker og saltbalanse/vitaminer bør sjekkes. Gjerne en nevrologisk sjekk, kanskje EEG for sikkert å utelukke varianter av lette epilepsi-anfall. Vil råde deg til å få en henvisning til psykolog. Denne kan hjelpe deg med avspenningsøvelser og å mestre stress. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/232706-holder-jeg-p%C3%A5-%C3%A5-bli-gal/#findComment-1777328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.