Hilsen bekymret gutt Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Hei, Jeg er en mann på 31år som for en del år siden fikk konstatert at jeg harslakk lukkemuskel mellomspiserør og magesekk. spiser i denne sammenheng Lanzo for reflux. Fikk etter noen år Helicobakter som jeg ble kurert for. Har hatt en del smerter øverst i magesekken fast i etterkant. Disse forverret seg for litt over en uke og i tillegg forandret aføringsmønstret seg. Følte det som om aføringen ble stanset i tarmen på venstre side. Hadde meget hard avføring, når jeg til sist greide å få til noe. ikke slimete eller synlig blodig. Magen føltes oppblåst og jeg hadde ikke matlyst, det føltes også som om jeg er mett. Har endel dulme smerter rundt om i magen. Er endel kvalm og føler meg utilpass. Har også fått endel smerter i bena som jeg nokk best kan sammenligne med voksesmerter eller værfot smerter inni leggen. Har også hatt endel stikkende smerter rundt om, slike jeg pleier å få ved feber/influenza. Har vært hos legen som tok en hel del blodprøver, blodprosent på15. Er søkt til røntgen for tarm og ultralyd, samt at jeg sjekkes for diabetes. Men jeg er selfølgelig bekymret, spesielt siden jeg leste en artikkel om kreft i bukspyttkjærtelen og snusing. Jeg har nemlig de siste 3-4 år brukt STORE mengder snus (sterke doser når jeg brukte). Har dessuten lest at denne krefttypen kan begynne som en diabetes, noe jeg i ettertid kom til å tenke på da legen ville sjekke meg for dette. Legen min sier at sjansene for kreft av typen tarm/mage så og si er lik null i min alder. Hva med bukspyttkjertelkreft? Trenger jeg bekymre meg for dette? Hva er den typiske alder for denne krefttypen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/232716-bekymret-for-kreft/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
nestenlege Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Alderen din tatt i betraktning er du nok ikke i faresonen for hverken mage-tarmkreft eller kreft i bukspyttkjertel. Det er enkelt å si at du ikke trenger å bekymre deg så mye for dette, jeg vet at det ikke fungerer så bra. Men du kan alltids forsøke. Det er bare du er henvist videre, man skal ta slike symptomer på alvor. Mest sannsynlig skyldes det heller mindre "farlige" tilstander hos deg. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/232716-bekymret-for-kreft/#findComment-1773130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilsen bekymret gutt Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Alderen din tatt i betraktning er du nok ikke i faresonen for hverken mage-tarmkreft eller kreft i bukspyttkjertel. Det er enkelt å si at du ikke trenger å bekymre deg så mye for dette, jeg vet at det ikke fungerer så bra. Men du kan alltids forsøke. Det er bare du er henvist videre, man skal ta slike symptomer på alvor. Mest sannsynlig skyldes det heller mindre "farlige" tilstander hos deg. Lykke til Takk for input, setter stor pris på det. Fikk svar på blodprøver i dag. Hadde forhøyet leverprøve og må ta nye om 10-14 dager. Dette hjalp jo ikke noe serlig mot mine bekymringer. Leste at et slikt resultat kan være et tegn på kreft. Kan disse prøvene bli forhøyet av et stort inntak av feks. Ibux? har problemer med nakkesmerter og har benyttet ibux som smertestillende. Må ha doser på minst 600mg for å få bukt med smertene. Har dog ikke brukt så mye av dette i det siste, synes jeg. allt i allt; er det grunn for bekymring? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/232716-bekymret-for-kreft/#findComment-1776304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.